نامزد انتخابات از بیرجند: رویکرد علمی به حل مسائل دارم + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: در صورت راه یافتن به مجلس، رویکرد علمی به حل مسائل و تصویب قوانین را مد نظر قرار می‌دهم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با امیر بیدختی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را می‌خوانید:

وی که متولد سال ۱۳۶۹ در بیرجند است، گفت: دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف هستم و به عنوان پژوهشگر و مدیر پژوهشی سوابقی در وزارت دفاع و سازمان جهاد خودکفایی صدر دارم همچنین به عنوان یک کارآفرین موفق در پارک علم و فناوری شریف فعالیت داشتم که زمینه اشتغال برای سه هزار نفر از جوانان این سرزمین را فراهم کردم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هر نماینده باید اهداف و نقش‌های ملی را هم داشته باشد که در صورت راه یافتن به مجلس، رویکرد علمی به حل مسائل و تصویب قوانین را مد نظر قرار خواهم داد، مسائل اصلی از جمله تورم، فساد و مسائل فرهنگی را باید با استفاده از رویکردهای علمی مبتنی بر واقعیت دنبال کنیم که قوانین نشدنی تصویب نشود.

ضرورت اصلاح قوانین کار و مالیات

وی افزود: مساله دیگر که خیلی باید به آن توجه شود، اصلاح قوانین کار و مالیات است به شکلی که تبعیض در آن رفع شود و اقشاری که بیشترین آسیب را از معضلات و مسائل معیشتی به ویژه پنج، ۶ سال اخیر دیده‌اند، مقداری از آلام آنان کاسته شود.

بیدختی گفت: یکی از اقشاری که باید در قوانین به شکل ویژه دیده شوند، بانوان هستند و متاسفانه شرایط به شکلی است که بانوان ما محرومیت‌های اجتماعی را تحمل می‌کنند برای مثال در بین ۴۰ نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف یک نامزد خانم داریم که این مساله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما نشان می‌دهد فرصت‌های اجتماعی کافی در اختیار بانوان قرار نگرفته و باید قوانین مختلف به ویژه در مورد بانوان خانه دار لحاظ شود.

وی بیان کرد: همچنین امور مربوط به روابط خارجی، امور جوانان و صندوق‌های بازنشستگی که بار آنها را روی دوش مردم انداخته‌ایم باید با رویکرد علمی در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم درباره برنامه‌هایش برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: حوزه انتخابیه ما فرهنگی است، مفاخر فرهنگی زیاد، تاریخ و آداب و رسوم غنی داریم اما مشکلات زیادی هم وجود دارد.

مشکل اصلی بیرجند دوری از مرکز است

وی افزود: ساده است که مشکلات را نام ببریم ولی باید اولویت بندی کرد و به نظر من مشکل اصلی ما دوری از مرکز است، با مراکز جمعیتی اصلی ارتباطی نداریم و از آنها دور هستیم بنابراین باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.

بیدختی گفت: یک راه حل قطعی تقویت روش‌های مختلف حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی است که همه آنها باید توسعه پیدا کند، خوشبختانه پروژه راه آهن شروع شده اما شروع شدن به معنای تمام شدن نیست و من به عنوان نماینده طی چهار سال آینده این پروژه را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار خواهم داد.

وی ادامه داد: مساله بعدی آب و آبرسانی است که روستاهای ما در حال خالی شدن بوده و روستا برای ما فقط بحث اقتصادی نیست بلکه مساله فرهنگ، امنیت و خاطراتمان است پس باید روستا را تقویت کنیم و راهش ایجاد کسب و کارها در روستا و تامین آب است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: خطوط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس شروع شده که باید پیگیری شود تا به سرانجام برسد اما راه‌حل اصلی روش‌های نوین آبیاری است.

وی اظهار کرد: مساله سوم که شاید بتوان گفت از مهمترین مسائل است و ردپای آن را در هر خانواده‌ای می‌بینیم اشتغال جوانان است و باید هم کسب و کارها بزرگ را توسعه دهیم و هم افزایش ظرفیت کسب و کارهای موجود را در نظر داشته باشیم و از همه مهمتر روحیه کارآفرینی را در بین جوانان و دانشجویان پرورش دهیم.

سامانه ۳۰۰ هزار نفری راه اندازی می‌شود

بیدختی گفت: همه این کارها را باید از طریق مشارکت مردم انجام دهیم لذا سامانه ۳۰۰ هزار نفری مشارکت مردمی را طراحی کردیم که پیاده سازی خواهد شد و همه مردم از طریق این سامانه با کد ملی این اختیار را خواهند داشت که در تصمیمات و رای نماینده اظهار نظر کنند و خودشان را عینا در صندلی نماینده حاضر بدانند که حق آنان است.

وی افزود: در حوزه‌ اجرا نیز کمیته‌های تخصصی را برای اقشار مختلف مردم تشکیل خواهیم داد و قدرتی که قانون به نماینده داده و در واقع متعلق به مردم است را به آنان بر می‌گردانیم تا بتوانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

نامزد جوان انتخابات مجلس گفت: معتقدیم مردم ما مشکلات و جوانب آن را بهتر می‌دانند و دغدغه بیشتری برای حل آن دارند، من به عنوان نماینده پا به پای آنان خواهم بود تا مشکلات حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که علاقه‌مند به حضور در کدام کمیسیون مجلس است؟ اظهار کرد: کمیسیون‌ها نقش مهمی در مجلس دارند و جایی است که پیش نویس قانون پخته و پرورده می‌شود و در صحن علنی با یکسری جزئیات به تصویب می‌رسد پس مهم است که نماینده ما در چه کمیسیونی قرار گیرد.

نماینده بیرجند باید در کمیسیون‌های اقتصادی باشد

بیدختی گفت: در گذشته معمولا نماینده بیرجند در کمیسیون‌های کم اثرتر از نظر مالی و بودجه‌ای حضور داشته و من با توجه به تحصیلات و سوابق کاری خودم در کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و کمیسیون انرژی عضویت خواهم داشت زیرا این سه کمیسیون بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش تحول آفرین در سرنوشت استان و منطقه و اعتباراتی که دریافت می‌شود، داشته باشند.

وی افزود: اما در مورد قوانین که باید بهبود پیدا کند اگر مردمی سازی اقتصاد را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی توسعه و رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم در نظر بگیریم قانون صدور مجوزهای کسب و کار بسیار در اولویت دارد که به شکل کامل پیگیری و در بُعد نظارتی تقویت شود تا افرادی که به دنبال کسب و کار و درآمدزایی در جامعه هستند، به سادگی قانون حامی آنان باشد.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین دیگری هم وجود دارد که باید اصلاح و بهتر اجرا شود از جمله قانون کار و مالیات، رتبه بندی معلمان که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده و قانون جوانی جمعیت که به بانوان آن طور که لازم بوده، اهمیت نداده است به ویژه بانوان خانه دار باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان گفت: از مردم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف می‌خواهم که این بار انتخاب آگاهانه‌ای را رقم بزنند.

بیدختی افزود: اگر مردم به دنبال تغییر هستند به چهره‌های تکراری رای ندهند چرا که عملکرد و سوابق آنها مشخص است لذا درخواست دارم مردم با اعتماد به جوانان، تجربه موفق شهرهای بزرگ را تکرار کنند، نتیجه این اعتماد را خواهند دید.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha