نامزد انتخابات از بیرجند: دانش مهمترین نیاز نماینده مجلس است + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: در هر مسئولیتی الزاماتی نیاز است و برای یک نماینده مجلس، دانش بیشترین ضرورت را دارد که در حوزه دینی و علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با علیرضا خراشادی زاده نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی گفت: معتقدم در جمهوری اسلامی فرد برای خدمت باید اسلام شناس باشد و حداقل یک یا ۲ رشته غیر دینی را هم تحصیل کند همچنین برای نماینده مجلس لازم است که اهل اندیشه ورزی باشد.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارتباط یک نماینده با وزارتخانه‌های مختلف را ضروری خواند و افزود: سابقه کار استراتژیک یک نماینده مهم است و باید بتواند از اندیشه همه اقشار در جامعه استفاده کند.

وی اظهار کرد: تعهد و اخلاق از دیگر ضروریات برای یک نماینده مجلس است که در حوزه تبلیغات این مساله بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

خراشادی زاده افزود: خراسان جنوبی دارای استعدادها و توانمندی‌هایی در حوزه نیروی انسانی و مواهب طبیعی است که باید در مجلس دوازدهم مورد توجه قرار گیرد و اگر به این توانمندی‌ها توجه شود می‌تواند تبدیل به یک ظرفیت جهانی شود.

وی که متولد سال ۱۳۴۱ در روستای خراشاد بیرجند است گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، حلقه‌های اندیشه ورزی را در تمامی معاونت‌های سپاه تشکیل دادیم از این رو تلاش شده که خدماتی ارایه شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به برنامه‌های خود در سطح ملی گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ای را انجام دهیم باید دید چه اقداماتی قبل پیگیری شده لذا واکاوی در کارهای مجلس ضروری است علاوه بر این خدمات شایانی در مجالس مختلف انجام شده کما اینکه اولین مجلس، وزین ترین بعد از انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل وجود افراد غیر متخصص در مجلس است و تصویب برخی قوانین باعث بروز مشکلات در کشور می‌شود که نمونه آن همین تخصیص زمین به افراد دارای چهار فرزند است که در کلانشهرها مشکل ایجاد کرده است.

خراشاد زاده گفت: پیگیری نکردن و نداشتن نظارت جدی در تحقق قوانین از دیگر ضعف‌های مجلس است که موجب ایجاد مشکل در کشور شده در صورتی که تکلیف قانونی مجلس نظارت و مطالبه گری است.

وی عنوان کرد: طولانی شدن زمان تصویب و اجرای برخی قوانین که درگیر کش و قوس‌ها شده نیز نقصی برای مجلس بوده که باید در سطح ملی پیگیری شود.

این نامزد انتخابات مجلس در ادامه با بیان اینکه معدن و گیاهان دارویی از ظرفیت‌های مهم خراسان جنوبی است افزود: اگر از این استعدادها به خوبی استفاده کنیم می‌تواند برندی برای استان باشد، احداث کارخانه‌های فرآوری در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف مورد تاکید بوده و علت اینکه تاکنون راه آهن و مشکل آب حل نشده، همین بی توجهی هاست.

وی گفت: طرح‌های نیمه تمام نیازمند اقدام اساسی است و پیشنهاد می‌شود قانونی در مجلس تصویب شود تا از ذخایر معدنی در اختیار استان برای تکمیل این طرح‌ها به وسیله تهاتر بهره گرفته شود.

خراشادی زاده اولویت خود را با توجه به سوابق اجرایی و تحصیلی عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد و گفت: با توجه به تدوین ۱۰ کتاب، ۵۰ مقاله و ارتباط با نهادهای فرهنگی، بررسی محصولات فرهنگی و هنری را می‌توانم دنبال کنم اگرچه در کمیسیون آموزش هم موثر خواهم بود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha