نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: برنامه‌هایم مبتنی بر سرمایه‌ انسانی است + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: رئوس برنامه‌ها و جهت گیری اصلی برنامه‌های من مبتنی بر سرمایه‌های انسانی برای توسعه منطقه است تا بتوانیم برای رفع کمبود آب، ارتقای کیفیت معیشت و مسکن مردم تلاش کنیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با علی مولوی حقیقی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی با اشاره به رئوس برنامه‌های خود گفت: اگرچه خراسان جنوبی با کمبود آب مواجه بوده اما آب مساله ملی حتی فراملی و منطقه‌ای است که رفع مشکل کم آبی عزم و اراده ملی را می‌طلبد و نماینده مجلس باید این مساله حیاتی را پیگیری کند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: خشکسالی بخش‌هایی از کشور را فرا گرفته است و در سطح ملی یک نماینده باید به صورت ملی بیاندیشد و قوانینی را پیگیری کند که مشکلات کلی جامعه را هدف گیرد. با توجه به ظرفیت‌های داخل کشور باید به کنترل و مهار روان آب‌ها پرداخته شود همچنین الگوی مصرف آب و سواد آبی را فرهنگ‌سازی کرد.

وی تفکیک آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی را ضروری دانست و گفت: برای انتقال آب گام هایی توسط دولت و مجلس برداشته شده اما این مساله‌ای نیست که در مدت ۶ ماه به سرانجام برسد بلکه برای انتقال آب هزینه‌های زیادی باید صرف شود.

مولوی حقیقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورهای همسایه و شیب زمین به سمت افغانستان گفت: بیشترین بهره‌برداری رودخانه هیرمند را سیستان و بلوچستان می‌برد و نشست آب در سفره‌های زیرزمینی استان است و افغانستان هم تمایلی به حل مشکل آب ندارد لذا مسئولان کشور، دولتمردان و مجلس باید با همفکری به صورت مقطعی موضوع انتقال آب را به انجام برسانند تا نعمت الهی ساری و جاری شود.

وی اظهار کرد: نماینده ای که وکالت از مردم دارد عقل کل نیست و نیازمند این است که با نخبگان، اصحاب اندیشه و فکر و خبرگان حوزه آب و منابع طبیعی ارتباط خود را به صورت کارشناسی دنبال کند.

لزوم توجه نماینده مجلس به اسناد بالادستی

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: سند بالادستی در کشور داریم که افق ۲۰ ساله را مشخص کرده است پس هر فردی نماینده شود باید به این سند توجه کند، با دولت همکاری و همراهی داشته باشد لذا سند توسعه استان و مسایل تفکیکی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف را مطالعه کرده ام که باید برای تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز فکر اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه برای فرصت‌های گردشگری در استان اگر بودجه استانی کفایت نمی کند باید نماینده برای جذب بیشتر اعتبارات رایزنی کند عنوان کرد: معادنی که در خراسان جنوبی وجود دارد هنوز قسمت‌هایی از آن شناسایی نشده پس باید سرمایه گذاران به داخل استان جذب و موانع برطرف شود تا کار استخراج معادن بدون وقفه صورت گیرد.

مولوی حقیقی همکاری مردم با سرمایه گذاران را مهمترین ظرفیت در استان برشمرد و گفت: شخصی که اقدام به سرمایه گذاری کرده بخشی از نیروی انسانی خود را از ساکنان محلی تامین می کند اما باید مقرراتی وضع شود که آب مورد نیاز صنایع و معادن به خوبی تامین شود و ضربه‌ای هم به اقتصاد کشاورزی وارد نشود.

وی گفت: توجه به بازارچه‌های مرزی، رونق بخشیدن به تجارت، تبادل با کشورهای همسایه که بازار مصرف تولیدات استان است ضروری بوده و علیرغم بی ثباتی در حوزه امنیت سرمایه گذاری و مدیریت کشور افغانستان، تبادل تجاری را با این کشور می توان رونق داد لذا مناسب سازی راه‌ها و شریان‌های ارتباطی اجتناب ناپذیر است.

فرمانده اسبق سپاه در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، شرق تهران و شهرهای استان خراسان افزود: توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ظرفیت دانشگاه‌ها از دیگر برنامه هاست زیرا جوانان برای پژوهش به فضاهای اینترنتی نیاز دارند و نماینده باید با مساعدت دانشگاه‌ها از طریق وزارت علوم به دنبال تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز این بخش باشد تا استعداد نیروهای جوان شکوفا شود.

ارتباط مرکز استان با پایتخت باید تقویت شود

وی با بیان اینکه ساماندهی و بهبود وضعیت راه‌های هوایی، زمینی و ریلی از برنامه‌های جدی است گفت: در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری نیازمند اتصال به مرکز حاکمیت هستیم لذا تجار و سرمایه گذاران باید بتوانند به سهولت رفت و آمد کنند.

مولوی حقیقی با تاکید بر اینکه ارتباط مرکز استان با پایتخت باید تقویت شود اضافه کرد: برخی بخش‌ها در استان تبدیل به شهر شده اما تفاوتی در زیرساخت‌های جاده ای دیده نمی‌شود به خصوص حوزه درمیان - حاجی آباد یا خوسف - سربیشه، جاده‌ها اطمینان‌بخش نیست نه تنها تغییری نکرده بلکه با مشکلاتی هم روبه‌رو شده است.

وی گفت: جاده‌های ناایمن سرمایه‌گذاران را دچار مشکل می‌کند و اگرچه در محورهای اصلی خوب کار شده اما در مسیرهای فرعی جای کار بیشتر را می‌طلبد، ورزش و توسعه فضاهای ورزشی از دیگر دغدغه‌هاست به خصوص در شمال شهر امکانات ورزشی کم بوده و برای بانوان فضای مناسبی دیده نشده است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره گرایش سیاسی خود گفت: قاعدتا سوال بسیاری از افراد است و کارنامه مدیریتی من نشان می‌دهد که با ورود به انقلاب و سپس سپاه و اینکه تاکید امام راحل این بود که نیروهای مسلح به هیچ حزب و گروهی وابسته نباشند من به همین طریق راهم را دنبال کردم و به هیچ حزب و گروهی وابستگی سیاسی ندارم.

وی افزود: همه احزاب، گروه ها و تشکل های مردم نهاد که حول محور ولایت فقیه، قانون اساسی و گفتمان انقلاب حرکت کنند در فضای جمهوری اسلامی قبول دارم و با همه آنها همکار و همراه خواهم بود.

ارایه ۱۷ برنامه به مردم برای توسعه منطقه

مولوی حقیقی، مدیریت انقلابی و جهادی را برای فعال شدن ظرفیت‌های استان ضروری دانست و گفت: اگر برنامه مدیریتی روشن باشد برنامه شفافی هم ارایه می شود و برنامه های خودم را در قالب ۱۷ عنوان به مردم ارایه داده ام که به صورت کشوری، استانی و شهرستانی دنبال خواهد شد.

وی افزود: رئوس برنامه‌ها و جهت گیری اصلی برنامه های من مبتنی بر سرمایه‌های انسانی برای توسعه منطقه است تا بتوانیم برای رفع خشکسالی، کمبود آب، مهار تورم، ارتقای کیفیت معیشت و مسکن مردم و کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم.

معاون پیشین سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید جلوی خام فروشی در استان گرفته شود گفت: استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی یک منطقه پهناور است که تفکیک شدند اما ظرفیت توسعه را پیدا نکردند چون زیرساخت‌ها فراهم نبود لذا باید تولید را افزایش دهیم.

امنیت لازمه هر اقدام توسعه ای است

وی امنیت را لازمه هر اقدامی عنوان کرد و گفت: در مسئولیت هایی که دوران دفاع مقدس در غرب، شمال غرب، جنوب شرق، تهران و مشهد داشتم برقراری امنیت مهمترین اولویت بود از همین رو در کردستان امنیت برقرار و سپس سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و عملیات گازرسانی انجام شد زمان مسئولیت در سیستان و بلوچستان هم اقداماتی را برای تامین امنیت دنبال کردیم.

مولوی حقیقی بیان کرد: در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مباحثی را برنامه ریزی کرده ایم و برای حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس طبق سوابق مسئولیتی واجد شرایط کمیسیون امنیت ملی هستم و استان خراسان جنوبی چنین وضعیتی را می طلبد.

وی افزود: اما علاقه دارم در کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفای نقش کنم چون مسئله امروز ما معیشت، اقتصاد و مبارزه با تورم و گرانفروشی است اما بنا به تشخیص عقلای مجلس هر کمیسیونی که عضو شوم کارگروه های آن را در استان تشکیل خواهم داد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه گفت: مشکلات حوزه انتخابیه به ۲ بخش تقسیم می شود و یک بخش متاثر از شرایط کشور است که گشوده شدن سفره مردم از طریق مبارزه با تورم و ایجاد اشتغال است و از برنامه های کلان محسوب می‌شود اما در بخش استانی باید بتوانیم فضای مناسب شغل را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان و بانوان می‌توانند کارآفرینان خوبی باشند گفت: در حوزه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف باید به دنبال ایجاد شغل‌های خانگی و بازار فروش باشیم، در خوسف هم معادن باید مورد توجه قرار گیرد.

فضای رقابت در انتخابات فراهم است

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: فضای رقابت برای حضور مردم در این انتخابات بیشتر است چون هم نامزدها زیاد هستند و هر کدام یک حوزه رای آوری دارند که باید فعال شوند و همه حامیان را برای حضور حداکثری دعوت کنند.

وی بیان کرد: با همه مشکلاتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند و دولت نتوانسته به همه تعهدات خود عمل کند اما نباید گفت پای صندوق رای حاضر نمی‌شویم چون فضای دموکراسی پیش روی ملت است لذا نباید خود را از انتخابات دور نگه دارند.

مولوی حقیقی گفت: رسانه‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند و مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند که حتی یک نفر علاقه‌مند به رای از رای دادن باز نماند لذا کوچکترین موانع باید رفع تا حماسه بزرگی خلق شود و این حضور افراد در عرصه انتخابات نشان از ایثارگری دارد.

وی افزود: هر رای یک تیر به دشمن است پس وقتی می‌دانیم که دشمن جدی و حقیقی کفر جهانی است باید با حضور خود نقشه های شوم آنان را ابتر بگذاریم.

این نامزد انتخابات مجلس گفت: نماینده افزون بر قانونگذاری موظف به نظارت بر اجرا است لذا باید با مردم ارتباط قوی داشته باشد و مشکلات آنها را به زبان قانون از متولیان و مسوولان مطالبه کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha