نامزد انتخابات از بیرجند: اصلاح الگوی مصرف آب هزینه‌ کمتری دارد + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: انتقال آب از دریا به خراسان جنوبی حق مسلم مردم است اما راه‌های اصلاح الگوی مصرف هم باید از طریق فرهنگسازی در جامعه تسهیل شود که کم هزینه‌تر خواهد بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با رضا محمودآبادی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی در تبیین برنامه‌های خود گفت: اعتبار مورد نیاز انتقال آب از دریای عمان به استان را ۵۰ همت پیش بینی کرده‌اند اما اجرای خط اصلی و خطوط آنتنی آن حداقل به ۱۰۰ همت نیاز دارد و بعد از بهره برداری هم هزینه‌های نگهداری این خطوط بسیار سنگین است لذا اگر بیشتر بر فرهنگسازی و الگوی مصرف تمرکز کنیم نتیجه آن زودتر محقق خواهد شد.

آب مشکلی اصلی خراسان جنوبی است

وی افزود: چهار مشکل اساسی در حوزه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف دیده می‌شود که اصلی ترین آن آب بوده و تمامی مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و صنعت را در برگرفته است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آب مشکل جهانی است اما خراسان جنوبی را به طور خاص درگیر کرده و باید مشکل کمبود آب به صورت جدی حل شود.

وی که سابق فعالیت در امور آب و فاضلاب استان را دارد با تاکید بر لزوم الگوسازی مصرف بهینه آب در سطح مدارس افزود: اگر این مسئله در ذهن کودکان و نوجوانان نهادینه شود با توجه به اینکه مصرف آب در استان بالاست به صرفه جویی در این بخش کمک خواهد کرد.

محمودآبادی گفت: برخی کشورها با شرایط الگوی مصرف این مساله را دنبال کرده و توانسته‌اند در بهینه سازی مصرف آب تاثیرات بسزایی به وجود آورند.

وی با اشاره به رشد نابهنگام جمعیت در خراسان جنوبی ادامه داد: این مساله بر بحران آب هم تاثیر گذاشته هرچند کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی هم به این بحران افزوده است.

لزوم اتصال به کریدورهای ارتباطی کشور

این نامزد انتخابات مجلس در ادامه گفت: آنچه اشتغال زایی فزاینده را می‌تواند محقق کند تا استان به رشد اقتصادی برسد، کریدور شمال جنوب و شرق و غرب راه آهن است زیرا خراسان جنوبی را به دریا وصل خواهد کرد.

وی با انتقاد از خام فروشی معادن اضافه کرد: مشکلات بروکراسی زمینه سرمایه گذاری در استان را سخت کرده اما استفاده از تصفیه خانه فاضلاب فرصت مناسبی برای ایجاد کارخانه فرآوری سنگ است.

محمودآبادی گفت: با تفاهم کشاورزان منطقه، اطراف تصفیه خانه بیرجند که در برداشت آب از چاه‌ها دچار مشکل شده‌اند می‌توان از آنها به عنوان سهامداران صنعت سنگ در پایین دست تصفیه خانه استفاده کرد.

مهندسی ارزش و تدبیر در مجلس باید نهادینه شود

وی که کارشناس ارشد عمران است، اولویت خود را عضویت در کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون اعتبارات بسیار خوبی را می‌توان پیگیری کرد و مهندسی ارزش و تدبیر در مجلس باید نهادینه تا کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف دنبال شود.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: ساختار نظام آموزشی کشور از مدارس تا دانشگاه نیازمند تغییرات کلی است تا براساس جامعه امروز تنظیم و کارآمد شود، تمامی دختران و پسران باید در استان محل سکونت خود تحصیل کنند تا بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وابسته به این بخش رفع شود.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی در سطوح دانشگاهی بیان کرد: مقاطع تحصیلی براساس ساختار رشته باید طراحی و بسیاری از رشته‌های تحصیلی از دانشگاه‌ها برچیده شود.

محمودآبادی گفت: فرهنگسازی از ساختار اصولی کارگران نیز مد نظر است که می‌توان از الگوی کشور ژاپن بهره گرفت طوری که به کارگران ارزش داده شود تا قله‌های فناوری و بهره وری در این قشر افزایش یابد چون موجب افزایش انگیزه می‌شود.

وی فعالیت در پروژه‌های آبرسانی و راهسازی را جزو سوابق کاری خود از سال ۱۳۷۷ تاکنون برشمرد و گفت: باید به استان‌ها بها داده شود تا علاوه بر اعتبارات ملی، اعتبارات خاص توسعه هر استان اختصاص یابد و کارخانه‌ها رونق بگیرد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha