نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: به دنبال استفاده از خرد جمعی هستم + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: یکی از مهمترین اهدافم برای ورود به انتخابات این است که از عقل جمعی و توان هم استانی‌ها استفاده کنم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با محمدعلی قاسم زاده نداف نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را می‌خوانید:

وی گفت: خراسان جنوبی ۹ درصد وسعت و یک درصد جمعیت کشور را دارد، سومین استان پهناور کشور هستیم و به لحاظ نخبگانی رتبه پنجم کشور را داریم اما به لحاظ شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی در ردیف‌های آخر قرار داریم، اینکه توسعه استانمان دچار مشکل شده، من این موضوع را تابعی از فرآیند تصمیم گیری برای انتخاب نماینده و نبود به کارگیری مدیران کارآمد و بومی در استان می‌دانم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نخبگان جامعه به خوبی در کنار هم قرار گیرند مردم ما هم از آنها الگو خواهند گرفت، مردم ما تقلیدی رای می‌دهند به همین خاطر برخی افراد سوء استفاده می‌کنند.

وی کار نماینده مجلس را قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین دانست و گفت: نمایندگانی که تا الان عهده‌دار مسئولیت نمایندگی در بیرجند بوده‌اند، همگی افراد صالح هستند اما شاید تفسیر مضیق از وظایف نمایندگی داشتند و من معتقدم در خیلی از زمینه‌ها، اصلاح قوانین باعث حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می‌شود.

نماینده باید قدرت چانه‌زنی بالایی داشته باشد

قاسم زاده نداف بیان کرد: برای رفع برخی مسائل و مشکلات استان نماینده باید قدرت چانه‌زنی بالایی داشته باشد، اگر من به عنوان نماینده مردم به مجلس راه پیدا کنم خودم را وکیل مردم می‌دانم و باید فریاد بلند مردم در مرکز کشور باشم.

وی درباره گرایش سیاسی خود گفت: خودم را جزو نیروهای انقلاب می‌دانم و به شکل مستقل وارد رقابت انتخاباتی شده‌ام.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به برنامه‌های ملی که در نظر دارد، اظهار کرد: رویکردم برای ورود به انتخابات در راستای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم است، طبعا راه حل‌هایی که منتج به نتیجه شود باید در سطح کلان و خانه ملت به عنوان قانون تصویب و بعد در منطقه ما و مناطق دیگر اجرا شود.

وی افزود: مهمترین بحث مبارزه با تورم و گرانی است که به عنوان یک رهنمود از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده و تمامی دستگاه های اجرایی، تقنینی حتی قضایی در راستای تحقق این امر رهبری تلاش می‌کنند.

پیشنهادهای سازنده برای کاهش تورم و افزایش تولید

قاسم زاده نداف گفت: امروز یکی از معضلاتی که جامعه ما را متاثر کرده، گرانی هاست و تورمی که در جامعه هست، طبعا پیشنهاد یا پیشنهادهای سازنده برای کاهش تورم و افزایش تولید یکی از مواردی است که حتما دنبال خواهم کرد و در این رابطه می‌توانیم پیشنهادهای فرعی را متناسب با حوزه‌های انتخابیه خودمان ارائه دهیم و نمایندگان این اختیار را دارند.

وی افزود: منطقه ما ظرفیت خوبی برای تولید نقدینگی و ثروت دارد که می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و این موضوعات حمایت‌های ملی و مجلس را در قالب قانون می‌طلبد که تلاش خواهیم کرد محقق شود.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خراسان جنوبی می‌تواند به یکی از کانون‌های رشد کشور تبدیل شود و تحول توسعه‌ای در منطقه را براساس ظرفیت‌های موجود و اصلاح برخی قوانین دنبال خواهم کرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های ملی را تامین مسکن عنوان کرد و گفت: در این خصوص نظام و بهتر بگوییم دولت طرح‌هایی را ارائه کرده‌ است و ساخت یک میلیون مسکن را در برنامه سالانه دارد اما در سالی که گذشت این موضوع محقق نشد و تحقق این برنامه مدنظر ما قرار دارد.

قاسم زاده نداف اضافه کرد: اشتغال جوانان موضوع دیگری است و اگرچه اشتغال تابعی از بهبود وضعیت اقتصادی است اما اگر بتوانیم متناسب با ظرفیت‌های منطقه که عمدتا معدنی و کشاورزی است اشتغال ایجاد کنیم می‌توانیم تولید ثروت و ایجاد اشتغال داشته باشیم.

وی گفت: همچنین اگر سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کنیم و حمایت در حوزه استانی داشته باشیم این ثروت را دستمایه تولید قرار دهیم.

توسعه روستامحور را باید پیش ببریم

فرماندار اسبق بیرجند ادامه داد: نظر به همین رویکرد کلان در اقتصاد که گفته شد، مطالعه منطقه و ظرفیت‌های منطقه نشان می‌دهد باید توسعه روستامحور را در استان به ویژه حوزه انتخابیه پیش ببریم؛ این توسعه روستامحور مستلزم تثبیت جمعیت روستایی و امکانات زیرساختی برای روستاست و یکی از مهمترین امکانات زیرساختی تامین آب و رفع نگرانی‌ جامعه روستایی است.

وی گفت: سال‌های متمادی را با خشکسالی سپری کردیم و براساس مطالعات اقلیم همچنان ادامه خواهد داشت بنابراین حتما برای آب باید طراحی هایی داشته باشیم و در این زمینه معتقدم باید طرح‌های متناسب با اقتصاد منطقه شامل ایجاد تصفیه خانه‌های بزرگ برای استفاده از پساب های صنعتی و خانگی که یک دبی آب قابل توجه است، اجرا شود.

قاسم زاده نداف افزود: تاکنون در جمع آوری آب های سطحی موفق نبوده ایم و می توانیم از منابع استفاده کنیم همچنین اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری که خیلی کمک می کند به حفظ آب سفره های زیر زمینی حتما مورد توجه است و مهمتر الگوی مصرف آب را باید تغییر دهیم، در استان و حوزه انتخابیه تقریبا ۹۰ درصد آب مصرفی در کشاورزی با روش های غلط مثل غرقابی استفاده می‌شود که برای آن برنامه داریم.

وی گفت: اقتصاد روستامحور باید باعث تثبیت جمعیت شود و برای تثبیت جمعیت باید اشتغال وجود داشته باشد تا فرد روستایی برای اشتغال و معاش مجبور به مهاجرت نباشد لذا ایجاد کارگاه های زودبازده و بوم بازار در مناطق روستایی که باعث جذب متقضایان کار شود را پیگیری خواهیم کرد همچنین توانمندسازی جامعه روستایی و جامعه بانوان، فرآوری محصولات راهبردی استان مثل زرشک، زعفران و عناب در برنامه است تا به ارزش افزوده بالا برسد.

استفاده از ظرفیت معدنی و مرز

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ادامه داد: موضوع بعدی که در منطقه دنبال خواهم کرد، معادن و استفاده از ظرفیت معدنی که بی نظیر است و به عنوان بهشت معادن ایران مطرح می‌شود که این ظرفیت اگر با فرآوری توام شود مشکل اشتغال را حل می‌کند بلکه استان های همجوار را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: البته همه اینها در کنار ظرفیت افزایی برای مرز استان که چهار گذرگاه مرزی داریم و غیرفعال است و در ادامه ایجاد زیرساخت هایی مثل جاده ها، تسریع در پیگیری ناوگان ریلی و کیفیت بخشی به وضعیت پروازها باید به هدف اصلی که اقتصاد خوب و معیشت برتر است، کمک کند.

قاسم زاده نداف افزود: با توجه به گرایش تحصیلی و اشتغالی که داشتم علاقه مند به حضور در کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون اقتصادی مجلس هستم، برای کمیسیون سیاست خارجی چون رشته مطالعاتی‌ام علوم سیاسی، روابط بین الملل و مدیریت استراتژیک است و در این زمینه سال‌ها کار کردم، در مورد کمیسیون اقتصادی نیز گرایش ام به فعالیت در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی کشور است تا بتوانم پیشنهادهایی که دارم و برنامه هایی که به مردم اعلام کردم را محقق کنیم.

وی گفت: در دوره مسئولیتم به عنوان فرماندار بیرجند، یکی از ایده‌هایی که دنبال شد و شاید دست نیافتنی تلقی می شد تحقق یک مرز فعال بود چون مرز را پایه ایجاد ثروت و توسعه می‌دانم لذا ایجاد مراکز ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری از جمله مواردی بود که دنبال کردم و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و قطعه منفصله آن در مرز امروز یکی از بهترین مناطق کشور محسوب می‌شود.

سرمایه گذاران بومی نباید دلسرد شوند

این نامزد انتخابات مجلس با بیان اینکه هنوز در خراسان جنوبی از ظرفیت معادن در راستای توسعه استان استفاده نشده است افزود: باید شرایط سرمایه گذاری برای مردم تسهیل شود و اکنون سرمایه گذاران درگیر بروکراسی اداری هستند، به دنبال سرمایه گذاری خارجی هستیم در حالی که سرمایه گذاران بومی را دلسرد می‌کنیم و نماینده مردم باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی با اشاره به ضعف زیرساختی پروازی در خراسان جنوبی بیان کرد: حق مردم است که یک ایرلاین، پایه پروازی خود را در این استان قرار دهد و باید در این خصوص مطالبه‌گری صورت گیرد.

قاسم‌ زاده نداف گفت: تا الان خودمان را درگیر ساخت و تکمیل راه آهن کریدور شمال به جنوب کردیم، آیا نمی‌شد از طریق طبس ما را به شبکه سراسری ریل وصل کنند تا کار صادارات و واردات تسریع شود و در این خصوص مطالبه‌گری لازم را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در زمینه مسکن چه دلیلی وجود دارد که ما در دل کویر ارتفاع سازی داشته باشیم و معماری اسلامی هم رعایت نمی‌شود، در بیرجند می‌توانیم با کمترین قیمت، زمین در اختیار جوانان بگذاریم و دغدغه تامین مسکن آنان را رفع کنیم.

ضرورت جذب حداکثری

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: معتقد هستم اگر اصلاحی در روش‌ها انجام نشود، ضرر خواهیم کرد و این زنگ خطر را مدت‌هاست که بزرگان نظام به صدا درآورده‌اند که نیروهای انقلاب مواظب باشند تا دچار سایش نشوند.

وی گفت: همه ما در یک قطار نشسته‌ایم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید افراد را به دلایل مختلف از قطار انقلاب پیاده کنیم، اگر مشکلات مختلفی در جامعه داریم باید مطالبه‌گری کنیم در حالی که ما خیلی‌ افراد را به خاطر مطالبه‌گری از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم.

قاسم زاده نداف افزود: معتقدم هر کسی به اصول اسلام، انقلاب، امام و رهبری معتقد باشد، در کشتی نظام نشسته و ما حق نداریم آن را به خاطر اینکه مثل ما فکر نمی‌کند، از کشتی پیاده کنیم، در شهر ما بسیاری از افراد نخبه، برجسته، متفکر به خاطر همین قضیه رانده شده‌اند و بسیاری از عزل و نصب‌ها و انتصابات در پایین‌ترین سطح خود به خاطر همین تفکر انجام شده‌ است در حالی که مشی امام و رهبری این را به ما نمی‌گوید.

نماینده باید در اتاق شیشه‌ای قرار گیرد

وی با بیان اینکه به دنبال شفافیت آرا خواهد بود افزود: به جز موضوعات امنیتی و طبقه بندی، مواردی که مربوط به اسرار نظام است و نباید علنی شود، اعتقاد دارم باید شفافیت وجود داشته باشد و نماینده در قالب اتاق شیشه‌ای در معرض دید مردم قرار گیرد.

فرماندار اسبق بیرجند با اشاره به اینکه افزایش مشروعیت نظام به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای وابسته است گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و سیگنالی را به دشمنان نظام مخابره کردند که این نظام پشتوانه مردمی ندارد قطعا دشمنان ضربه خود را خواهند زد، اگر تا الان نظام آسیب ندیده به این دلیل بوده که مردم همواره در صحنه‌های مختلف پای کار بوده‌اند.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات رقابتی و تنوع نامزدها بیان کرد: باید سلایق انتخاباتی متنوع باشد هر یک از این سلایق می‌تواند طیفی را پای صندوق‌های را بیاورد.

قاسم‌ زاده نداف گفت: اگر با مردم گفتمان منطقی داشته باشیم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای خواهند داشت و از مردم حوزه انتخابیه می‌خواهم با حضور حداکثری خود فرد کارآمد و اصلح را به مجلس بفرستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha