نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: الگوی بودجه باید تغییر کند + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: معتقدم مدل بودجه باید تغییر کند، کما اینکه در خیلی موارد نیاز به قانون جدید ندارد و باید در قالب قانون موجود، مدل‌ها را عوض کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با خلیل خلیلی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی در تبیین دیدگاه های خود اظهار کرد: اعتقاد دارم مدل بودجه ریزی باید تغییر کند، کما اینکه در خیلی موارد نیاز به قانون جدید نیست و باید در قالب قوانین موجود، مدل‌ها را عوض کرد. کاری که پیش‌تر در مقیاس کوچکتر تجربه کردیم و توانستیم مدل بودجه وزارت علوم را تغییر دهیم که موفق بوده است.

رئیس اسبق دانشگاه بیرجند افزود: زمانی که مسئولیت داشتم در دو سال متوالی بالاترین درصد تخصیص بودجه و تخصیص ۱۰۰ درصدی را داشتیم که با تغییر مدل بودجه وزارت علوم توانستیم این کار را انجام دهیم.

متعلق به هیچ حزبی نیستم

وی بیان کرد: از نظر گرایش سیاسی متعلق به هیچ حزبی نبوده و نیستم؛ گرایشم به کار، توسعه و فعالیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، طرح‌های توجهیی و طرح آمایش است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های خود در سطح ملی گفت: در گذشته با وجود اینکه نماینده نبودم حتی زمانی که هیچ مسئولیتی نداشتم، نقش های مختلفی را ایفا کردم. اینکه بگویم برنامه آینده من چیست باید ببینیم در گذشته چه کردم، همین نوع کارها را انجام خواهم داد.

وی افزود: زمانی که بحث تقسیم استان خراسان مطرح بود با کار علمی و روزنامه‌ای که انجام شد و نشان می‌داد به لحاظ مساحت و جمعیت چقدر متفاوت هستیم بیش از ۳۰ نوبت چاپ شد و قبل از تصمیم‌گیری نهایی در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تاثیر عمده در تقسیم استان گذاشت.

خلیلی گفت: همچنین در زمینه طرح‌های متعدد از جمله موضوع افزایش سن بازنشستگی مورد مشاوره دولت وقت قرار گرفتم و با ارایه دیدگاه کارشناسی به شدت با این طرح مخالفت کردم که طرح آن زمان منتفی شد اما اخیرا طرح مربوطه تصویب شده که جای تاسف دارد.

ارائه طرح‌های ملی در حوزه اشتغال

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال یک طرح ملی با پیش بینی اشتغال ۵۰ هزار دانش آموخته با کمک دانشگاه ها و دولت، تهیه شد و در اختیار دولت قرار گرفت که به دلیل مشکلات مالی مسکوت ماند و به نتیجه مطلوب نرسید در حالی که محل اولیه اجرای آن در دانشگاه بیرجند بود.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: همچنین در آزمون سراسری و برگزاری دوره‌های دکتری، نحوه پذیرش و جذب دانشجو نقش داشتیم که در این حوزه‌ها برای آینده نیز برنامه داریم.

وی گفت: سه طرح صنعتی با اشتغالزایی کلان پیشنهاد شد که تا مرحله اجرا پیش رفته است در صورت راهیابی به مجلس این طرح‌ها را دوباره فعال خواهیم کرد، طرح اشتغال دانش‌آموختگان و فناورانی که حتی دیپلم هنرستان هستند و دوره کوتاه مدتی را  می‌گذرانند یک طرح ملی و کلان است که می‌توان پایلوت آن را در استان اجرا کرد.

خلیلی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان ادامه داد: صحبت از کلام و ادعا نیست بلکه به عنوان مشاور و کارشناس رسمی دادگستری گزارش فنی می‌نویسم و اکنون نیز در حال تهیه گزارش برای یکی از صنایع بزرگ معدنی صنعتی منطقه هستم.

وی درباره برنامه هایش برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: هر کدام از این شهرستان‌ها ظرفیت‌های ویژه خود را دارند که توجه به هر کدام برای استان حائز اهمیت است.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم افزود: کویر بسیار ارزشمند، محصولات راهبردی زعفران، زرشک، عناب، گل نرگس، معادن وسیع، وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال، مرز و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد که کمتر به کار گرفته شده، از جمله این ظرفیت‌هاست که هر کدام توضیح و روش دارد.

متخصص چگونگی هستم

وی که دکترای مهندسی مکانیک دارد، اظهار کرد: افراد زیادی از ظرفیت‌ها و طرح‌ها صحبت می‌کنند و می‌گویند این کار را انجام خواهیم داد، من نیز همین را می‌گویم و اینکه چگونه انجام خواهم داد لذا فقط ادعا و انشا نیست.

خلیلی گفت: من متخصص چگونگی هستم یعنی اینکه چگونه طرحی را در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و سایر حوزه‌ها با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و پژوهشی به اجرا در بیاوریم.

وی افزود: به عنوان مثال خراسان جنوبی در حال تبدیل شدن به استان درجه یک در تولید طلا است لذا تا دیر نشده باید برای بعد از استخراج طلا فکر کنیم؛ کافی است این ماده معدنی از استان خارج شود آن وقت نمی‌توان کاری انجام داد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: توجه به صنایع پایین دستی معادن، محصولات راهبردی منطقه و مرز همه با نیت ایجاد اشتغال در منطقه مورد توجه و تاکید ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه سابقه روشن، شفاف و مکتوبی در کار اجرایی و مدیریتی دارد که در رسانه‌ها ثبت و گزارش شده است گفت: برای نمونه دانشگاه بیرجند تنها در یک مقطع رتبه ۱۶ بین‌المللی را در بین دانشگاه‌های ایرانی کسب کرد که حاصل تلاش سه ساله بنده بوده است.

خلیلی با اشاره به راه‌اندازی و تشکیل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در زمان ریاست خود افزود: این بنیاد با همکاری خیران موفق به ساخت چهار خوابگاه دانشجویی و آزمایشگاه در این دانشگاه شد و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است.

علاقه مند به حضور در کمیسیون صنعت و معدن

وی گفت: در صورتی که نماینده شوم در کمیسیون‌ صنعت، معدن و تجارت مجلس نه به عنوان عضو عادی بلکه صاحبنظر و تاثیرگذار انجام وظیفه خواهم کرد همچنین عضویت در کمیسیون‌های آموزش عالی و کمیسیون اصل ۹۰ را در برنامه دارم ضمن اینکه عضویت در یک کمیسیون در واقع حق و وظیفه هر نماینده است ولی مانعی برای حضور در کمیسیون‌های مختلف وجود ندارد و نماینده در هر کمیسیونی می‌تواند اظهارنظر کند اما نمی‌تواند رای دهد.

این نامزد انتخابات مجلس ادامه داد: بنابراین در کمیسیون‌های مختلف حضور پیدا خواهم کرد و دیدگاه های کارشناسی در حوزه‌هایی از جمله صنعت و معدن، آموزش عالی، کمیسیون اصل ۹۰ و انرژی را ارایه خواهم کرد اما عضویت قطعی من کمیسیون صنعت و معدن است تا حامل پیام مردم منطقه و طرح‌ها و ظرفیت‌های استان باشم و بتوانم برای منطقه کاری انجام دهم.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha