حاشیه‌های خارج از متن تبلیغات انتخابات در مازندران

ساری-ایرنا- حاشیه های انتخاباتی همواره از ابتدای مراحل انتخابات تا حتی پس از پایان رای گیری، اصل انتخابات را تحت الشعاع خود قرار می دهد و اکنون که هفت روز مانده به آغاز این ماراتن این سوژه های خارج از متن در مازندران پُررنگ تر شده است.

به گزارش ایرنا، ‌انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس این فهرست ۴۶ نفر در حوزه انتخابیه آمل، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بابل، ۳۰ نامزد در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، ۴۳ نامزد در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، ۷۸ نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، ۷۴ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، ۴۶ نامزد در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد و ۳۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت برای انتخابات ۱۱ اسفند و نشستن روی یکی از کرسی‌های ۱۲ گانه مازندران در مجلس دوازدهم رقابت می‌کنند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

با وجود فعالتر شدن تبلیغات در فضای مجازی اما همچنان ردپای بساط شام دهی های پُرهزینه داوطلبان نمایندگی در برخی نقاط استان مازندران هویدا است و آنان همچنان از این طریق بدنبال جذب آرا در میان اقشار جامعه هستند.

حاشیه‌های خارج از متن تبلیغات انتخابات در مازندران

از دیگر حواشی انتخابات در مازندران به رقابت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری می گردد. نشست خبری آیت الله لاریجانی یکی از داوطلبان در ساری حواشی جالب توجهی داشت. دعوت گزینشی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای این نشست گلایه تعداد کثیری از اهالی رسانه را در پی‌داشت.

تدابیر و برنامه ریزی رسانه ملی برای انجام تبلیغات و مناظرات تلویزیونی موضوع جدید در انتخابات آتی است و در همین راستا صدا و سیمای مازندران ۹ کانال انتخاباتی تازه تاسیس تلویزیون برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است و در این مدت روزانه ۲۰ نوبت زیر نویس برای هر نامزد در ساعت‌های مختلف شبانه روز نیز در نظر گرفته شده است.

اما داوطلبان آنطور که باید و شاید به این فرصت مناظرات انتخاباتی بوجود آمده اهمیت نداده اند و استقبال لازم صورت نگرفته است.

از دیگر حاشیه های انتخاباتی در مازندران لیست‌دهی گروه‌های خلق الساعه در این استان است که موجب گلایه و اعتراض امام جمعه بابل شدو حجت الاسلام روحانی گفت که متاسفانه برخی گروه‌های خلق الساعه در شب انتخابات متولد شده و می‌گویند برای این شهرستان می‌خواهیم کاندیدا معرفی کنیم، پاسخ من به این افراد این است که مردم بابل نیازی به شما ندارند و بحمدلله خود صاحب شناخت هستند.

انتشار اخباری مبنی بر قرار گرفتن برخی چهره های شاخص سیاسی در لیست احزاب از دیگر حواشی این ایام است که در این مورد اعلام شده که مهدی سعادتی و حسن نتاج نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه بابل شدند.

در توضیح این انتخاب اعلام شده است که فرآیند انتخابات کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف چهارگانه و براساس ابلاغ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بوده است و جلسات مصاحبه با کاندیداها و مجامع عمومی، با معرفی اعضای کارگروه انتخابات ائتلاف نیروهای انقلاب استان مازندران و تأیید نهایی توسط شورای مرکز بوده است و مهدی سعادتی و حسن نتاج نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه بابل معرفی شدند.

همچنین تایید صلاحیت برخی افراد از سوی شورای نگهبان و اعلام آن به صورت گسترده در فضای مجازی را می توان بخش هیجان انگیز حواشی انتخابات در مازندران اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha