«هزار سنگر» مهیای انتخابات پرشور

ساری - ایرنا - شهر هزار سنگر آمل با فراهم کردن تمامی زیر ساخت های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهیا شد و این شهر علمی و تاریخی درصدد رقم زدن برگ زرین دیگر در صفحه تاریخ خود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان آمل با برپایی همایش بزرگ با حضور مجموع عوامل اجرایی و نظارت، آمادگی خود را برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کردند.

شهر هزار سنگر آمل به همراه بخش های پنج گانه آن اعم از لاریجان، امامزاده عبدالله، بخش مرکزی، دابودشت و بخش دشت سر آمل با ۳۵۴ شعبه اخذ رای انتخابات ۱۱ اسفندماه را برگزار خواهند کرد.

مسوولان شهرستانی از تعامل سازنده بین نیروهای اجرایی و نظارت به نیکی یاد کرده و خواستار تداوم این رویه تا پایان انتخابات پیش رو شدند.

شهرستان آمل که در تاریخ تشییع از آن به نیکی یاد می شود در ادوار مختلف تاریخی دانشمندان و نخبگان زیادی از این خطه برخواستند که این ویژگی ممتاز آمل را نسبت به شهرهای دیگر مازندران متفاوت کرد.

در طول انقلاب اسلامی ایران هم شهرستان آمل نقش خود را در مقاطع حساس ایفاء کرده و هم اکنون مردم این دیار برای انتخابات جمعه پیش رو آماده می شوند.

مدیران ارشد استان هم یکی از ویژگی های برجسته جمهوری اسلامی را پشتوانه محکم مردمی آن دانست که این امر زمینه ساز پیروزی های بزرگ در کشور شد.

«هزار سنگر» مهیای انتخابات پرشور

مسوولان و مدیران ارشد بر این باورند که انتخابات در ایران یکی از بی نظیرترین انتخابات در جهان است چرا که هم رای دهندگان و هم برگزار کنندگان این انتخابات توسط مردم برگزار می شود.

آنها از عوامل اجرایی انتخابات پیش رو خواستند که تحت هیچ شرایطی بخاطر دنیای مردم آخرت خود را خراب نکنند و در امانت خیانتی صورت نگیرد.

امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت چهار شعار اصلی برای انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری است که در ابتدای سالجاری توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد و مسوولان خود را نسبت به اجرای این چهار اصل مصمم می دانند.

آمل سربلند در تاریخ

استاندار مازندران روز چهارشنبه در جمع عوامل اجرایی انتخابات پیش رو در مصلی آمل خاطر نشان کرد: آمل در طول تاریخ از جمله شهرهای اثر گذار در کشور بوده و در حال حاضر هم این اثر گذاری را دارا می باشد و این شهرستان در ادوار مختلف تاریخی سربلند بیرون آمد.

سید محمود حسینی پور گفت: در انتخابات گذشته هم این شهرستان عملکرد قابل قبولی داشته است و این شور و حماسه آفرینی در آمل تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که پشتوانه مردمی یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: دشمن در صدد ضربه زدن این نقطه مثبت جمهوری اسلامی است که بدنبال تحریم انتخابات است.

حسینی پور با ذکر این مطلب که رسانه های معاند از چند ماه قبل به شدت بدنبال تخریب این انتخابات هستند؛ تصریح کرد: انتخابات در ایران یکی از بی نظیرترین انتخابات در جهان است زیرا تمام برگزار کنندگان آن برخواسته از متن و اراده مردم هستند.

مقام عالی دولت در مازندران بیان داشت: پشتوانه مردمی این انقلاب سبب شد جمهوری اسلامی با دیپلماسی و مردم سازی در جهان اثر گذار باشد.

«هزار سنگر» مهیای انتخابات پرشور

۳۵۴ شعبه اخذ رای در آمل

همچنین ذات الله زارعی فرماندار آمل در این همایش بیان داشت: برای انتخابات ۱۱ اسفند ۳۵۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان در نظر گرفته شد که آرای مردم را اخذ می کند.

وی با بیان این مطلب که تعامل بسیار سازنده ای بین نیروی نظارت و اجرایی در شهرستان آمل برقرار شد، اضافه کرد: همه امکانات و زیرساخت های لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور مهیا است.

فرماندار آمل اظهار داشت: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی رقم خورد و توانستیم به رشد اقتصادی ۶ درصد دست یابیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: دشمن به دنبال کاهش اقتدار ملت است و در ماههای اخیر تلاش زیادی انجام داد تا انتخابات پرشور برگزار نشود اما مردم بار دیگر افتخار بزرگی را همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم می زنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۴ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

«هزار سنگر» مهیای انتخابات پرشور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha