اخبار و حواشی انتخاباتی مازندران| از بازگشت نماینده آمل تا لیست جامعه مدرسین

ساری- ایرنا- هر چه به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه آینده نزدیک تر می شویم با باز شدن بساط شنیده ها، ‌ گفته ها و گمان زنی ها در جامعه، تب انتخاباتی در استان مازندران روز به روز گرمتر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان۴۵۳ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن در سراسر کشور آغاز شد و قرار است تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوم اسفند آغاز بشود.

انتخابات پدیده سیاسی که معادلات آن تا لحظات پایانی و بقول آنها که تجربه چندین بار حضور در انتخابات را دارند تا سر صندوق های رای آبستن اتفاقات و هیجانات خاص متناسب با شرایط خود است. از حرکت چراغ خاموش نامزدهای انتخاباتی پیش از زمان ثبت نام و حتی پیش از کسب صلاحیت از شورای نگهبان گرفته تا استفاده از ابزارهای مختلف حتی نشستن در مراسم و برنامه های ختم و عزای افراد تا به نوعی خود را در چشم افراد جامعه بنشانند. البته با ورود ابزارهای جدید تبلیغاتی همچون فضای مجازی ایتا، ‌سروش، ‌بله، ‌تلگرام، ‌اینستاگرام و واتساپ فعالیت ها برای یارگیری و عضوگیری دیگر به کُنج ستادهای تبلیغاتی و با میتینگ های سخنرانی خلاصه نمی شود و مبلغان هر یک از نامزدهای انتخابات با راه اندازی کانال هایی در این فضا سخنان، ‌ تفکرات و برنامه های آنان را در معرض دید رای دهندگان قرار می دهند.

اخبار و حواشی انتخاباتی مازندران| از بازگشت نماینده آمل تا لیست جامعه مدرسین

البته در کنار همه ابزار، ‌تجهیزات و امکاناتی که برای تبلیغ یک داوطلب مورد استفاده قرار می گیرد؛ ‌راهبرد های برتر و با اهمیت تری نیز وجود دارد که در این برهه زمانی که هنوز تبلیغات رسمی داوطلبان مجلس شورای اسلامی آغاز نشده توانسته تنور انتخابات مجلس را در مازندران گرمتر کند.

در تازه ترین این موضوع تایید صلاحیت چهره های مطرح از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تا پیش از این رد صلاحیت شده اند است به طوریکه براساس گفته ها و شنیده ها "رضا حاجی پور" نماینده کنونی آمل در مجلس شورای اسلامی و "سید محمود کاظمی‌دینان" که به عنوان چهره های تازه تایید صلاحیت شده جریان انتخابات در آمل هستند که انتشار این اخبار باعث شده تا روند انتخابات وارد گام جدیدی شود.

البته فضای شبانه انتخاباتی در مازندران طرفداران پرو پاقرص خود دارد از بازاریان تا کارمندانی که بواسطه پایان ساعات کاری فرصتی برایشان بدست آمده است که بتوانند تبلیغات غیر رسمی و بیشتر محافل خانگی داوطلبان حضور یابند.

زمستان و شب های طولانی آن به کانون مهم و مورد توجه برای تبلیغات داوطلبان انتخابات در مازندران مبدل شده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است برگزاری جلسات، ‌دیدارهای مردمی و سخنرانی از سوی داوطلبان این مجلس در مازندران بازار گرمی دارد.

همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیست موردنظر خود برای انتخابات مجلس خبرگان را اعلام کرد که از مازندرن نیز صادق اردشیر لاریجانی آملی، سیدرحیم توکل، محمدباقر محمدی، علی معلمی در این لیست جای گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha