همه جای مازندران گپ و گفت انتخاباتی است

نوشهر- ایرنا- برپایی ستادهای انتخاباتی و آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در مازندران به گفته شهروندان سرعت موتور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این مناطق را تند کرده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۹۸ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن در سراسر کشور آغاز شد و قرار است تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوم اسفند آغاز بشود.

آیت الله علی معلمی، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، آیت الله صادق آملی لاریجانی، آیت الله سید صادق پیشنمازی و آیت الله سید رحیم توکل پنج نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری در استان مازندران هستند، این تعداد برای چهار کرسی مجلس خبرگان رهبری در مازندران به رقابت خواهند پرداخت.

همه جای مازندران گپ و گفت انتخاباتی است

راه اندازی ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای خبرگان رهبری در شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن ورامسر شور و حال و فضای انتخاباتی را در این شهرستان ها بیشتر کرده است.

در زمان حاضر فضای انتخاباتی در منطقه تنکابن نیز با آغاز فعالیت‌های ستاد آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

چهره شهرهای غرب مازندران رنگ و بوی انتخاباتی گرفته به طوری که در معابر و خیابان ها و مغازه ها و دورن خودروها و گپ زدن هر چند نفر در هر مکانی صحبت از انتخابات و انتخاب نامزد مورد نظرشان است.

برآیند انتخابات ادوار گذشته تا امروز نشان داده است که شور و حال انتخاباتی از این تاریخ تا زمان برگزاری انتخابات روز افزون شده به طوری تا شبانه روز علاوه بر سخنرانی نامزدها و دیدارها مردمی، تبلیغات هواداران هر کدام از نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر شور و حال فضای انتخاباتی افزوده است.

همه جای مازندران گپ و گفت انتخاباتی است

افزایش شور و حال انتخاباتی در غرب مازندران

عباس احمدی معلم کلایی یکی از کارمندان رامسر در گفت و گو با ایرنا از شدت گرفتن شور و حال انتخاباتی در این شهرستان غرب مازندران اشاره و اضافه کرد: با راه اندازی ستاد تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری فضای این شهرستان به سمت انتخاباتی شدن رفته است به طوری که جلوی ستادها مملو از جمعیت هواداران نامزدهای خبرگان است که عابران را به تامل از دیدگاه های نامزدهایشان دعوت می کنند.

وی اظهارداشت: بحث انتخاباتی باید به خیابان ها و معابر و دورن خودروها و مغازه های هر شهرستان کشیده بشود تا مردم بیشتر حساس بشوند تا برای سرنوشت خود و شهرشان تصمیم جدی بگیرند.

به گفته وی، اکنون شهرستان های غرب مازندران از حالت بی تفاوتی مربوط به انتخابات بیرون آمده و همه افراد را در خیابان ها و بازار می بینید گپ انتخاباتی می زنند که همین روند نشانه از حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای دارد.

احمدی معلم کلایی بر رصد بیش از پیش مسوولان نهادهای مربوط در مدت تبلیغات و برگزاری انتخابات تاکید کرده است تا دشمن نتواند از این فضا سوء استفاده و مردم را ناامید کند.

نامزدها طرح و برنامه ارایه کنند

حاج رحیم کلوانی ۷۰ ساله مغازه دار از شهرستان نور با تاکید بر حضور حماسی ملت در همایش ملی انتخابات یادآور شد: شهروندان باید از نامزدهای طرح و برنامه علمی و اصولی برای حل مشکلات هر منطقه بخواهند و در این شرایط می شود نامزد اصلح را از فرد ناکارآمد تشخیص داد.

وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی نیز هم باید این توجه را داشته باشند که شعارهای نامربوط و غیر واقعی در حوزه انتخابیه خود ندهند چرا که با اتخاذ این رویکرد بر انگیزه حضور مردم در این رویداد ملی تاثیر خواهد گذاشت.

وی شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی هر فرد مسلمان دانست و گفت : ملت بزرگ ایران در ۴۵ سال گذشته نشان داده که وفادار نظام و انقلاب اسلامی است و با حضور گسترده شان در مناسبت های سیاسی و اجتماعی این مهم را به انجام رسانده است این نامزدها هستند که باید همدیگر را تخریب نکنند و مردم با بصیر هر منطقه فرد کارآمد را انتخاب خواهند کرد.

همه جای مازندران گپ و گفت انتخاباتی است

مسوولان و مردم نقش شان را به خوبی ایفا کنند

امام جمعه نوشهر گفت: دشمن در شرایط کنونی کشور به دنبال ناامن کردن انتخابات است که همه باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

آیت الله محمود مشایخ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چنین شرایط انتخاباتی مسوولان باید هوشیاری و رصدشان را بیشتر کنند و ما مردم نیز باید نقش مان را به خوبی در این شرایط ایفا کنیم یعنی هرچه آگاهی و بصیرت مان بیشتر باشد کارها بهتر پیش می رود.

وی اظهار کرد: به تبلیغات منفی دشمنان گوش ندهیم و با حضور پرشور در ۱۱ اسفند همچون ۲۲ بهمن، به طور قطع با هوشیاری ملت و عنایت خدای متعال اقدامات کور دشمنان خنثی می شود و در روزهای آینده نیز با حماسه مردمی سرنوشت ساز روبه رو خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد : از نامزدها و هواداران آنها می خواهیم که یکدیگر را تخریب نکنند و برای حل مشکلات منطقه و شهرستان طرح ها و برنامه هایشان را به مردم ارایه کنند.

انتخابات یعنی تعیین شرنوشت خود و کشور

خطیب جمعه نوشهر گفت : انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خود و کشور، اگر ما مردم رای ندهیم و سرنوشت خود و کشورمان را تعیین نکنیم بنابراین دشمن برای تعیین سرنوشت تلاش خواهد کرد پس بیاییم اختیارمان را به دست دشمن ندهیم خودمان برای خودمان تصمیم گیری کنیم.

وی، بر ضرورت انتخاب فرد صالح، امین، مومن، کاردان در بین نامزدها از سوی مردم تاکید کرد و گفت : مردم باید فرد اصلح را در بین نامزدها انتخاب کنند تا نماینده خوبی به مجلس شورای اسلامی بفرستیم و همین طور نمایندگان خوبی برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم.

آیت الله مشایخ اضافه کرد : ما اعلام می کنیم ما ایرانی ها، نظام و کشورمان را دوست داریم و در روز انتخابات هر کجا باشیم همه در پای صندوق های اخذ رای حاضر می شویم و رای می دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha