غوغای انتخاباتی در مازندران/ مردم تا خاموشی ستارگان بیدار بودند +فیلم

ساری - ایرنا - در حالی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران شب پایانی تبلیغات خود را سپری کردند که سوز سرمای دیر هنگام این استان مانعی برای تشویق و هنرنمایی طرفداران این کاندیداها برای جلب نظر افکار عمومی نبود و آنها با غوغایی وصف نشدنی تا خاموشی ستارگان و صبح پنجشنبه به هلهله و تشویق ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران شب پایانی تبلیغات را به صبح رساندند که در یک هفته پر کار تلاش کردند موج حاکم در افکار عمومی را به سمت خود سوق دهند.

برگزاری همایش های سنگین در بخش های مختلف و دیدارهای فشرده مردمی توسط کاندیداها و طرفداران آنها با استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای در یک هفته اخیر انجام شد.

طرفداران این کاندیداها بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی نامزدها خود در شهرها که تلاش کردند میدان رقابت را از آن خود کنند یک بار دیگر با برگزاری مراسم باشکوه در شب پایانی تبلیغات سعی کردند در لحضه های آخر تبلیغات رسمی طرفداران بیشتری جلب کنند.

اجرای موسیقی، برگزاری سخنرانی های مختلف به همراه جشن و شادی طرفداران از جمله برنامه های محوری نامزدها در ستاد مرکزی آنها در سراسر استان بود.

کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به روستاها توجه ویژه ای داشتند و با برگزاری همایش های سنگین سعی کردند نظر کشاورزان را هم با خود همسو کنند.

غوغای انتخاباتی در مازندران/ مردم تا خاموشی ستارگان بیدار بود +فیلم

در شب پایانی تبلیغات طرفدران هر چه در توان داشتند به تعریف و تشویق نامزد مد نظر خود پرداختند و این شور و حرارت به حدی بود که سبب ترافیک سنگین در برخی از شهرهای مازندران شد.

شهرستان بابل که به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر مازندران است در شب پایانی تبلیغات در خیابان شیخ طبرسی حد فاصل میدان کارگر تا کشوری موجی از جمعیت حضور یافتند و به حمایت کاندیداهای مد نظر خود پرداختند.

جمعیت در این خیابان به حدی بود که تردد خودروها به کندی انجام می شد و ترافیک شوق آفرینی در این مسیر ایجاد شده بود.

بارش باران و سوز سنگین سرما در شب اخر تبلیغات هم مانعی برای تجمع طرفداران نامزدها نشده بود و مردم از بخش های مختلف به خصوص جنوب بابل با طی مسیر ۴۰ کیلومتری خود را به شهر بابل در ستاد مرکزی نامزد مد نظر رسانده بودند.

حضور تعدای از طرفداران که با عصا و به سختی خود را به جمعیت رسانده بودند هم مورد توجه شهروندان قرار گرفته بود.

هواداران نامزدها با در دست داشتن عکس کاندیدای مورد نظر خود تلاش کردند برای دیگر رقیبان خط و نشان تبلیغاتی کشیده و موج حاکم در فضای تبلیغی را به نفع نامزد مورد نظر خود تغییر دهند.

نورافشانی های پیاپی در مقابل ستادهای مرکزی نامزدها در شهر بابل به اندازه ای شوق آفرین بود که تردد خودروها با کنی پیش می رفت و رانندگان خودروها نظاره گر این جشن در آسمان بابل بودند.

غوغای انتخاباتی در مازندران/ مردم تا خاموشی ستارگان بیدار بود +فیلم

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha