شب‌های دیدنی مازندران؛ تبلیغات انتخاباتی در نقطه جوش +فیلم

ساری - ایرنا - در حالی تبلیغات رسمی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد سومین روز خود شد که هواداران با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود شور انتخاباتی را در استان مازندران به نقطه جوش رساندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از افتتاح ستاد مرکزی نامزدهای انتخاباتی در شهرهای محوری استان این نامزدها طبق برنامه زمانبندی شده در حال افتتاح ستادهای انتخاباتی در بخش های مختلف استان هستند.

شهرستان بابل به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان مازندران که ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد همزمان با سومین روز تبلیغات کاندیداها با حضور در بخش های جنوب بابل، در بابلکنار، بندپی شرقی و بندپی غربی ستادهای خود را افتتاح کردند.

برخی از این نامزدها همزمان با افتتاح ستاد در بخش های جنوبی بابل با شعارهای حماسی "حیدر حیدر" حال و هوای خاصی را در بخش ها به راه انداختند.

تعدادی از این نامزدها با سر دادن شعارهای "بابلکنار باغیرت حمایت حمایت، بندپی با غیرت حمایت حمایت" از اهالی جنوب بابل خواستند به نامزدهای مد نظر آنها رای بدهند.

این نامزدها بعد از افتتاح ستادها در بخش های مختلف هر شب حوالی ساعت ۲۱ در ستاد مرکزی خود واقع در شهر بابل جمع می شوند و بار دیگر کارزار انتخاباتی خود را در ستاد مرکزی با حضور حداکثری هواداران برپا کردند.

شب‌های دیدنی مازندران؛ تبلیغات انتخاباتی در نقطه جوش +فیلم

طرفداران با برگزاری برنامه های متنوعی همانند سخنرانی شخصیت های برجسته، اجرای موسیقی سنتی و محلی به همراه پذیرایی از هواداران خود به گرمی استقبال می کنند.

برخی از نامزدها که شانس پیروزی بیشتری دارند تلاش می کنند با کسب اکثریت قاطع آرا به عنوان نماینده اول وارد مجلس شوند.

بر اساس انتشار فهرست نهایی شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۴ نامزد در بابل به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان مازندران برای تصاحب ۲ کرسی در مجلس به رقابت می پردازند.

همچنین ۴۶ نفر در حوزه انتخابیه آمل، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بابل، ۳۰ نامزد در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، ۴۳ نامزد در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، ۷۸ نفر در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، ۷۴ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، ۴۶ نامزد در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد و ۳۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت برای انتخابات ۱۱ اسفند و نشستن روی یکی از کرسی‌های ۱۲ گانه مازندران در مجلس دوازدهم رقابت می‌کنند.

شب‌های دیدنی مازندران؛ تبلیغات انتخاباتی در نقطه جوش +فیلم

سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است که ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha