رقابت انتخاباتی در غرب استان کرمانشاه داغ شد

قصرشیرین - ایرنا - با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه امسال رقابت تنگاتنگ نامزدهای نمایندگی مجلس و کری خوانی هواداران آنها در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه روز به روز در حال داغ تر شدن است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه امسال تنور انتخاباتی حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه روز به روز داغ ترشده و رقابت تنگاتنگی بین هواداران کاندیداها برای جذب سبد آرای بیشتر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع ۵۸ نفر برای راه یابی به مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که پس از بررسی صلاحیت نامزدها توسط هیات های اجرایی و نظارت نهایتا ۳۰ نفر در گردونه انتخابات باقی مانده اند و با اعلام رسمی اسامی این افراد تبلیغات غیر رسمی آغاز شده است.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که نامزدها همچنان از روش‌های مرسوم گذشته برای معرفی و رای آوردن استفاده می‌کنند و در مناسبت های مختلف با ارسال پیامک یا شرکت در محافل مختلف در حال معرفی خود هستند؛ همچنین شرکت نامزدها و نمایندگان آنها در برخی مراسم ها به خصوص مناسبات مذهبی، نمازجمعه، سوگواری و حتی خاکسپاری متوفیان بیش از پیش خودنمایی می کند.

نامزدهای مجلس با همراهی گروهی از دوستان و اقوام در مراسم و مجالس ختم و خاکسپاری حضور یافته تا علاوه بر دلجویی و احیاناً گرفتن رأی خانواده متوفی خود را به حاضران در مراسم نشان دهند حتی در مراسم افرادی حضور می یابند که متوفی و اقوام هم فرد نامزد را هم نمی‌شناسند.

بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز این روزها به مکانی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس و هوادارانشان تبدیل شده و گاها پیش می آید که روزانه هر فردی عضو بیش از ۱۰ کانال و گروه مختلف شده بی آن که خود بداند شماره اش را از کجا آورده اند و این گروه ها و کانال ها از سوی هواداران نامزدها برای طرفداری نامزد مورد نظرشان تشکیل شده و این نشان از استفاده روش های نوین برای جذب سبد آرای بیشتر است.

یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی مورد استفاده کاندیداها در شرایط کنونی، تبلیغات چهره به چهره و محفلی و شب نشینی است، اکنون کاندیداها با هماهنگی نزدیکان خود و یا نمایندگانی که دارند محافلی روزانه و شبانه را به صورت فشرده در خانه افراد با نفوذ محلات تشکیل می‌دهند و علاوه بر معرفی خود از مدعوین برای گرفتن رأی و یا فعالیت در زمینه انتخابات بیعت می‌گیرند.
از مهم ترین چالش حوزه انتخابیه قصرشیرین این است که افراد به جای معرفی برنامه های خود در سطح کلان و منطقه و یا چگونگی تحقق وعده وعیدهای غیرمعمولی که می دهند، در محافل چهره به چهره تبلیغاتی به‌جای برنامه محوری بیشتر در پی معرفی خود هستند و گاهی با وعده‌های نسنجیده سعی در بالابردن سبد رأی خود دارند.

حضور جوانان و بانوان در محافل تبلیغات انتخاباتی نامزدها نیز در حوزه انتخابیه قصرشیرین از دیرباز وجود داشته و این روزها به اوج خود رسیده است؛ اکنون اجتماعات به بستر فضای مجازی نیز کشیده شده و برخی کانال ها و گروه های تخصصی زنان برای نامزدها نیز تشکیل شده و این نشان می دهد که بانوان نیز در گرم شدن انتخابات نقشی مهم ایفا می کنند.

بیشترین ساعات بحث های داغ انتخاباتی در بستر فضای مجازی شبانه از ساعت ۲۱ آغاز می شود که طرفداران نامزدها یکدیگر را در گروه های مختلف به نقد و چالش کشیده و به حضور در انتخابات دعوت می کنند و در این میان گاها رنجش و دلخوری نیز پیش می آید و در نهایت برخی ادمین ها افراد را به آرامش و دوستی دعوت کرده و مشاهده می شود که این نوع تبلیغات بیشتر به مکانی برای تعصب برخی افراد تبدیل شده است.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha