رای اولی‌ها در قصرشیرین برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه اعلام آمادگی کردند

قصرشیرین- ایرنا- دانش‌آموزان رای اولی شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه روز سه‌شنبه با حضور در آیین «جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها» آمادگی خود را برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری اعلام کردند و به صورت نمادین رای دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با حضور فرماندار، امام جمعه و مسوولان آموزش و پرورش قصرشیرین در کانون فرهنگی امام (ره) این شهرستان برگزار شد، ۱۵۰دانش آموز رای اولی به شکرانه رسیدن به سن مشارکت در عرصه سرنوشت ساز، جشن گرفتند و آمادگی خود را برای حضور پای صندوق های رای اعلام کردند.

فرماندار قصرشیرین در این مراسم با اشاره به امکان نقش آفرینی دانش آموزان در تعیین سرنوشت کشور، گفت: حضور دانش آموزان رأی اولی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات منجر شود به گونه ای که دانش آموزان با دعوت از والدین خود و دیگر اعضای خانواده، آن ها را به شرکت در این عرصه تعیین سرنوشت دعوت کنند.

«محمد نجفی» افزود: بررسی در میان داوطلبان انتخاباتی و رای دادن با آگاهی و شناخت کامل و انتخاب فردی اصلح می تواند حائز اهمیت باشد و دانش آموزان رای اولی همچون دیگر اقشار شرکت کننده در صحنه انتخابات به آن دقت کنند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان، سکانداران مدیریتی فردای کشور هستند و حضور در انتخابات نشان از اهمیت قشر جوان و تاثیرگذاری آن ها جهت دخالت در سرنوشت سیاسی کشور دارد.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات و تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب برای حضور بصیرانه در این عرصه، گفت: ما باید با تمام قدرت در پای صندوق های رای حاضر شویم که فردا در پیشگاه شهدا و امام راحل شرمنده نباشیم.

امام جمعه قصرشیرین نیز گفت: سرمایه هر کشوری نیروی جوان است و مسوولان برای پیشرفت و تعالی جامعه باید از ظرفیت جوانان بهره گیرند.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: انتخابات یک مساله جدی است و تاثیر مستقیم در تمام امور دارد و از همین رو است که امروز رسانه های غربی با تمام قدرت درصدد ناامیدی مردم و عدم حضور آن ها پای صندوق های رای هستند و برای مقابله با دشمن باید مقتدرانه در عرصه انتخابات حضوری فعالانه داشته باشیم.

در شهرستان قصرشیرین ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۱۵۰ نفر آن ها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بنا به گفته رییس سازمان ثبت احوال کشور تمام متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در هر ۲ انتخابات شرکت کنند، یعنی افرادی که در روز رای‌گیری ۱۸ سال آن‌ها تمام شده باشد می‌توانند به عنوان رای اولی در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت کنند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی پارلمان می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha