دغدغه برخی نامزدهای مجلس در کرمانشاه، از خرید و فروش رای تا سفره‌های انتخاباتی

کرمانشاه - ایرنا - جلسه نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در حالی با مدیران استانی و مسوولان برگزاری انتخابات برگزار شد که برخی نامزدها گلایه هایی همچون خرید و فروش رای را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه که روز شنبه با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم، مدیرکل اطلاعات، معاون سیاسی استانداری و فرماندار مرکز استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، موضوع خرید و فروش رای در کرمانشاه به عنوان یکی از چالش های اصلی فرایند انتخابات این حوزه مطرح شد.

یکی از نامزهای حاضر در جلسه گفت: متاسفانه ما هر دوره در کرمانشاه شاهد این روند ناصواب هستیم و نامزدها الان هم فعالیت های خود را از حاشیه شهر شروع کرده اند و گروههای خود را مستقر می کنند و لذا انتظار داریم دستگاه های امنیتی در این خصوص به صورت جدی با افراد متخلف برخورد کنند.

برپایی سفره های ناهار ، شام و جلسات انتخاباتی زودهنگام در تالارهای پذیرایی یکی دیگر از گلایه های نامزدهای انتخاباتی بود که در حضور مدیران و دست اندرکاران اجرایی انتخابات استان کرمانشاه مطرح شد.

رای گیری به اجبار و ادعای قطع کردن مستمری خانواده های نیازمند توسط برخی نامزدها، دیوارنویسی گسترده در شهرها و روستاها، حاضر نشدن نمایندگان کنونی مجلس در جلسات مشابه، تقویت احزاب و گروه های سیاسی و مرجع برای انتخاب افراد شایسته و اصلح و کمک به گردش نخبگان از طریق انتخابات در کرمانشاه دیگر دغدغه های برخی نامزدهای حوزه انتخابیه کرمانشاه بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

مسوولان حاضر در جلسه نیز تصریح کردند با تخلفات انتخاباتی در استان کرمانشاه مطابق قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

خرید و فروش رای انجام دهید، بازداشت می‌شوید

استاندار کرمانشاه در این جلسه بر برخورد قانونی قاطع و محکم با خرید و فروش رای در انتخابات تاکید کرد و گفت: کسانی که در روز رای گیری نسبت به خرید و فروش رای اقدام کنند حتما جلب و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

محمدطیب صحرایی با بیان اینکه در جریان برگزاری فرآیند انتخابات هم اگر مدیری برخلاف قانون عمل کرده و به سود نامزدی فعالیت کند، قطعا با او برخورد خواهد شد و جایگاه خود را هم از دست می دهد، افزود : تمام امکانات و شرایط را برای هرچه بهتر رای دادن مردم فراهم کردیم به نحوی که در دوره قبل ۱۲ مسجد رای گیری برای استقرار صندوق های رای پیش بینی شده بود اما در این دوره ۴۴ پایگاه پیش بینی شده است همچنین صندوق های ثابت و سیار در نقاط پرجمعیت مانند بیمارستان ها را هم افزایش دادیم.

وی از نامزدها خواست تا انتخابات را به سکویی برای امیدوار شدن مردم تبدیل کنند و از سیاه نمایی اجتناب کنند.

وی گفت: نامزدهای مجلس در شعارهای انتخاباتی وضعیت استان کرمانشاه را سیاه جلوه ندهند؛ به عنوان نمونه (در بحث بیکاری) همان مرکز آماری که سالها کرمانشاه را رتبه اول بیکاری اعلام می کرد الان استان را در رتبه های ششم و هفتم قرار داده است و با این حال ما باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت دوچندان کنیم.

اگر به مردم خدمت نکنیم، خیانت کردیم

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم هم در این جلسه با بیان اینکه استان کرمانشاه پیشینه بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس و حفاظت از انقلاب اسلامی دارد گفت: در دوران دفاع مقدس از هر استانی تنها دو تا سه یگان به جبهه ها اعزام می شد اما از استان کرمانشاه یازده یگان مردمی با مشارکت اهل سنت و اهل حق تشکیل شد و این در حالیست که ولایت مداری هم یکی دیگر از شاخصه های بارز مردم منطقه است.

سردار بهمن ریحانی با بیان اینکه امروز اگر کشوری پشتوانه مردمی داشته باشد، قدرت دارد افزود : امروز که در یک جنگ تمام عیار ترکیبی قرار داریم، مردم بزرگترین پشتوانه نظام هستند و لذا اگر بعد از انتخابات به این مردم خدمت نکنیم، در حق آنها خیانت کردیم و در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشیم.

۱۲۷۰ صندوق رای در کرمانشاه مستقر می شود

فرماندار کرمانشاه هم در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه از ۳۲ گام تعریف شده برای برگزاری انتخابات تاکنون ۲۳ گام محقق و انجام شده است افزود : ۶۳۵ شعبه اخذ رای در پنج بخش شهرستان تدارک دیده شده که ۱۰۰ شعبه در چهار بخش و ۵۳۵ شعبه هم در کرمانشاه و بخش مرکزی مستقر خواهد شد؛ تجهیزات لازم برای استقرار یک هزار و ۲۷۰ صندوق رای دریافت شده است و فرآیند برگزاری انتخابات توسط ۱۱ هزار نفر انجام خواهد شد.

محمدرضا آمویی با یادآوری اینکه از ۲۸۹ نفری که ثبت نام خود را در حوزه انتخابیه کرمانشاه نهایی کردند ۱۴۰ نفر تاییدصلاحیت و ۲ نفر انصراف دادند گفت: ۶ نفر تغییر حوزه و ۲ نفر هم درخواست انتقال به حوزه کرمانشاه را داشتند.

وی اضافه کرد : هر نامزد می تواند یک ستاد مرکزی و ۲ ستاد فرعی داشته باشد که البته نباید در مناطق ممنوعه دایر شود؛ نامزدها می توانند ستادهای انتخاباتی مجازی هم داشته باشند که در هر ۲ صورت باید رییس ستاد، آدرس و لینک فضای مجازی را در اختیار فرمانداری قرار دهند در غیراین صورت به عنوان ستادهای غیرمجاز شناخته می شوند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

استان کرمانشاه هم با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۶ حوزه انتخابیه هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده هم در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha