فرماندار قصرشیرین: تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی ممنوع است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه زمان آغاز و پایان تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس مشخص است، گفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم ممنوع است و تمام فعالیت های داوطلبان را رصد می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد نجفی » روز پنجشنبه در جلسه توجیهی انتخاباتی با حضور فرمانداران حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و اعضای هیات های نظارت و بازرسی در محل ستاد انتخابات قصرشیرین در فرمانداری، افزود: باید بر اساس چهارمولفه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب شامل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت برای برگزاری هرچه پرشور انتخابات پیش رو همه دست به دست هم دهیم که مردم در یک فضای با نشاط و پویا در این رویداد مهم سیاسی حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در مجموع در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۲۲۶ شعبه اخذ رای شامل ۹۵ شعبه ثابت و ۱۳۱ شعبه سیار آرای مردم را در انتخابات یازدهم اسفندماه جمع آوری می کنند که از این تعداد ۴۰ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه قصرشیرین، ۸۶ شعبه گیلانغرب و ۱۰۰شعبه در سرپل ذهاب مستقر می شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: بر اساس برآوردهای امنیتی که در سطح شهرستان قصرشیرین انجام شده هیچ مشکل امنیتی خاصی در قصرشیرین و حوزه های فرعی نداریم و تمام تلاش ما این است که بستر خوبی را برای مشارکت مردم فراهم کنیم.

فرماندار گیلانغرب نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از ظرفیت تمام گروه ها و نخبگان شهرستان و ورزشکاران، اصناف و ایلات و طوایف مختلف بهره خواهیم گرفت.

« علی پروین » افزود: در شهرستان گیلانغرب برای برگزاری رویداد مهم سیاسی انتخابات، در زمینه هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی افراد کاربلد و بی طرف را به کار گرفته ایم که امانتدار رای مردم بوده و همچنین خطوط اصلی نظام را رعایت کنند.

او ادامه داد: داوطلبانی که تایید صلاحیت شده نباید وعده های دروغین غیر قابل تحقق دهند و همچنین با رعایت اخلاق و چارچوب قانون سایر داوطلبان و دیگر افراد را تخریب نکنند.

فرماندار سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: انتخابات شاخص نماد مردم سالاری دینی، استقلال و پیشرفت در همه عرصه ها است از این رو دشمنان نظام و انقلاب کمین کرده اند تا مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند و مشارکت مردم کم رنگ شود.

« صدراله بابلی » افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و رقابتی در سرپل ذهاب فراهم شده و تمام ظرفیت ها برای دعوت از اقشار مختلف مردم جهت مشارکت گسترده در این عرصه نیز به کارگیری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین نیز با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه انتخابات یک رویداد بزرگی است که نیاز دارد همه ما در یک راستا و هدف و مطابق قوانین آن را با محوریت چهار مولفه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب امنیت، سلامت، رقابت حرکت کنیم، گفت: همه ما ضابط دستگاه قضا هستیم که تا پایان انتخابات و زمان اعلام نتایج نهایی وظیفه داریم نظاره گر انتخابات باشیم و در صورت مشاهده تخلف آن را برای پیگیری به مرجع قضایی اعلام کنیم که البته این مهم نباید مانع پایین آمدن مشارکت مردم شود.

«علی رستمی» با تاکید بر هوشیاری و رصد فضای انتخاباتی، افزود: باید در فضای مجازی کلیپ ها، عکس ها و مطالبی که باعث تخریب و سوء استفاده دشمنان نسبت به انتخابات شود را نباید انتشار داد و در این رابطه نیز نهادهای از پیش تعیین شده نظارت بیشتری داشته باشند.

او گفت: باید آیین ها و بسترهایی را برای فضای رسانه ای و خبرنگاران در نظر گرفت تا از بازنشر اخبار جعلی و کذب جلوگیری شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha