استاندار کرمانشاه: پویایی و خلاقیت بازاریان نقش مهمی در رونق گردشگری استان دارد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: اصناف و بازاریان کرمانشاه با نوآوری و خلاقیت در حوزه‌های مختلف می‌توانند نقش مهمی در جذب گردشگران و رونق اقتصادی و ثروت آفرینی برای خود و مردم ایفا کنند.

به گزارش ایرنا؛ محمدطیب صحرایی شامگاه چهارشتبه در نشست هم اندیشی با اتاق های اصناف استان و شهرستان ها و جمعی از بازاریان کرمانشاه یا بیان اینکه بازاریان ما همواره در پی کسب روزی حلال و هم مایه خیر و برکت برای استان هستند اظهار کرد: اصناف و بازاریان کرمانشاه از قدیم الایام در مقاطع حساس تاریخی و فراز و فراز و فرودهای گوناگون، هم به مردم خدمت کردند و هم برای خدا قیام کردند و این فضا و روحیه همچنان در بازار ما برقرار است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای برای رشد و بالندگی روزافزون دارد افزود: مرز پرویزخان دومین گمرک کشور در زمینه ترانزیت از مبدا بوده است و این مرز در کنار دیگر مرزها، فرصت‌های بسیاری را در اختیار این استان گذاشته‌اند که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

گردشگری از ظرفیت های مهم کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه، گردشگری را یکی دیگر از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان دانست و گفت: بازار کرمانشاه می توانند نقش برجسته‌ای در رونق‌ بیشتر اقتصاد گردشگری و ثروت آفرینی ایفا کند.

صحرایی تاکید کرد: بازاریان کرمانشاه با همدلی و همراهی و به کارگیری ذوق و سلیقه و خلاقیت و یک میزبانی شایسته، جلوه و شکوه یک کلانشهر به عنوان مرکز غرب کشور را به نمایش بگذارند و در این عرصه پیشتاز باشند.

وی افزود: انصاف، خوش اخلاقی، جوانمردی و روحیه پهلوانی از ویژگی‌های مردم کرمانشاه است و جلوه‌گری این خصلت ها و منش ها در بازار می تواند تبدیل به یک جاذبه ممتاز تبدیل شود هر گردشگری را جذب خود کند.

جای خالی برندهای کرمانشاه در نمایشگاه گردشگری تهران

وی در ادامه به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های این نمایشگاه، حضور برندهای تولیدی در غرفه‌های استانی بود و در این میان جای خالی برندهای معروف، خوشنام و باکیفیت کرمانشاه واقعا خالی بود.

صحرایی ادامه داد: متاسفانه محصولات باکیفیت استان مانند زعفران، گردو، محصولات باغی و صنایع دستی به اسم دیگر استان‌ها به فروش می روند ولی ما برای معرفی آن‌ها اقدامی نمی کنیم.

وی تاکید کرد: بازار کرمانشاه باید با خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف پیشتاز و پیشگام باشد و تبدیل به یک الگو برای دیگر نقاط کشور شود.

بازاریان در انتخابات پیش روی نقش آفرین باشند

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت نقش آفرینی بازاریان در افزایش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفتد پرداخت و گفت: اصناف و بازاریان نقشی محوری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و با حمایت های بی دریغ خود در مقاطع مختلف، از انقلاب‌های اسلامی آرمان های والای آن تمام قد دفاع کرده اند.

وی گفت: انتخابات پیش رو جلوه‌ دیگری از این حضور همیشگی خواهد بود و بازاریان همگام با دیگر اقشار، افتخار جدیدی را خواهند آفرید.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha