اولین کنگره بین المللی زیست مواد دارویی در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- اولین کنگره بین المللی زیست مواد دارویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور اساتید برجسته حوزه زیست مواد دارویی از دانشگاه های سراسر کشور روز چهارشنبه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین کنگره بین المللی زیست مواد دارویی با هدف ارتقا و معرفی حوزه‌های زیست مواد دارویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه به مدت دو روز در حال برگزاریست.

این کنگره فرصت خوبی جهت آشنایی گروه‌های زیست مواد دارویی و همچنین سایر گروه‌های مرتبط با این حوزه را فراهم می‌کند که می‌تواند پروژه‌ها و همکاری‌های مهمی را در آینده رقم بزند.

رییس بورد زیست مواد دارویی کشور در اولین روز برگزاری این کنگره گفت: سابقه تاسیس این رشته به سال ۸۴ برمی‌گردد و به این‌ نتیجه رسیدیم که باید یک رشته خاصی را مشخص کنیم‌ که اعضای هیات علمی ها با تخصصهای مختلف را بتواند در کنار هم قرار دهد و باعث ارتقای کشور شود.

دکتر اسماعیل حریریان افزود: مطالعات شروع شد و به زیست مواد رسیدیم و متوجه شدیم‌ که خیلی رشته های دیگر در تخصص های مختلف به این رشته نیاز دارند و این علم باعث شد همه رشته ها دور هم جمع شوند و همگرایی بین رشته ای ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس کنگره بین المللی زیست مواد دارویی نیز گفت: علم زیست مواد دارویی یک‌ علم نوپا در کشور است اما راههای خوبی برای درمان بیماران پیش روی حوزه سلامت گذاشته است.

دکتر قباد محمدی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه علم و تولید محصولات فناورانه جزو دانشگاههای پیشتاز است و در سال گذشته جزو دانشگاههای تیپ یک رده بندی شد و در جشنواره رازی نیز در حوزه فناوری رتبه دوم کشور را کسب نمود. با وجود شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فناور و محصولات زیادی که تولید می‌شود بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره رازی رتبه دوم از آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شد.

وی افزود: در مجموع امتیازات پژوهشی در جشنواره رازی، رتبه ۶ متعلق به دانشگاه کرمانشاه است و این افتخاری برای همه دانشمندان این دانشگاه است. این موفقیتها نشان می‌دهد که دانشگاه کرمانشاه ظرفیتهای علمی و فناوری بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم این‌ ظرفیتها را بیشتر شکوفا کنیم و شاهد ارتقای علمی این دانشگاه بیش از پیش باشیم.

وی با اشاره به نوپا بودن این علم در کشور اضافه کرد: این علم راههای بسیار خوبی را برای درمان بیماران‌ پیش روی درمانگران گذاشته است. به وسیله همین علم در ماه گذشته در دانشگاه کرمانشاه اولین مورد تعویض دریچه قلب، با روش آنژیوگرافی انجام شد به طوریکه فقط در تهران و دو استان دیگر این روش در حال انجام‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha