استاندار کرمانشاه خواستار مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در دالاهو شد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دالاهو در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، برنامه دولت را فراهم کردن بسترهای لازم در این حوزه‌ها برای ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی ذکر کرد و از بخش خصوصی خواست در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ محمدطیب صحرایی روز یکشنبه در ادامه سفر به شهرستان دالاهو در دیدار با معتمدین و متنفذین این شهرستان در فرمانداری، ظرفیت تولیدات صنایع دستی، محصولات کشاورزی، دامپروری و آبزیان در شهرستان دالاهو را بالا دانست و افزود: برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر تولیدات محلی، تصمیم بر راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی در ۱۴ شهرستان استان داریم تا تولیدات بومی هر شهرستان در این بازارچه ها به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد دولت در تسریع و تسهیل مجوزها، تخفیفات برای راه‌اندازی بازارچه اقدام خواهد اما بخش خصوصی و مردم خود باید پای کار بیایند و به این امر کمک کنند.

صحرایی همچنین با اشاره به تنش آبی در سطح روستاها گفت: اکنون ۸۱۱ روستای استان کرمانشاه با تنش آبی مواجهه است و در طرح بزرگی با قرارگاه امام حسن (ع) مقرر شده تا سه سال آینده همه آنان به آب شرب پایدار متصل شوند و تا تابستان سال آینده آبرسانی بسیار از روستاها انجام می شود.

وی همچنین به پیگیری خود برای استفاده از آب مخازن سدها آزادی و زمکان و طرح گرمسیری خبر داد و گفت: با جدیت به دنبال تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی مردم استان هستیم.

متنفذین و معتمدین شهرستان دالاهو نیز در این دیدار خواستار اختصاص سهم آب بخش کشاورزی و باغات این شهرستان شدند و اعلام کردند باغات دالاهو به دلیل بی آبی در معرض نابودی است.

آنان همچنین تنش آبی بخصوص در بخش شرب و بیکاری جوانان را از دیگر خواسته های خود اعلام کردند و خواستار توجه ویژه استاندار کرمانشاه به این مسائل و مشکلات شدند.

احداث بازارچه دائمی از محصولات تولیدی شهرستان دالاهو در کنار بزرگراه کربلا و در مسیر زائران عتبات عالیات و اربعین از دیگر خواسته حاضران در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا؛ استاندار کرمانشاه صبح یکشنبه و همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، در شانزدهمین سفر شهرستانی با استقبال فرماندار و مدیران شهرستان، وارد دالاهو شد.

افتتاح طرح گازرسانی به حدود ۵۷ روستا و سه واحد اقتصادی، افتتاح یک واحد صنعتی و سه زمین چمن، بازدید برخی پروژه های در حال احداث، دیدار با معتمدان و بزرگان شهرستان، پیگیری مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه های استاندار کرمانشاه در شهرستان دالاهو است.

شهرستان دالاهو با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha