سالانه بیش از ۶ هزار تن ماهی سردآبی در دالاهو تولید می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره شیلات شهرستان دالاهو گفت: این شهرستان هم اینک با تولید سالانه بیش از ۶ هزار تن انواع ماهی سردآبی، حدود نیمی از تولید این نوع از ماهیان را در این استان به خود اختصاص داده است.

علی ایوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان دالاهو جزو مناطق پیشرو در تولید ماهیان سردآبی در استان کرمانشاه است، افزود: دالاهو با داشتن اقلیم چهار فصل و برخورداری از منابع آبی لازم یکی از نقاط مستعد آبزی پروری استان به شمار می رود و اکنون حدود یک سوم از کل تولید حوزه آبزیان استان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره شیلات شهرستان دالاهو با بیان اینکه اکنون سه باب مزرعه منفرد و یک مجتمع بزرگ ۱۸۰ واحدی تولید ماهیان سردآبی که بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی کشور نیز است در شهرستان فعال است، گفت: این مجتمع سالانه با تولید حدود ۶ هزار و ۲۵۰ تن ماهی قزل آلا زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر و غیر مستقیم ۷۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

ایوانی اضافه کرد: بخشی از تولیدات آبزیان این شهرستان به دلیل کیفیت بالایی که دارد علاوه بر مصرف در بازارهای داخل کشور به بازارهای کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

سالانه بیش از ۶ هزار تن ماهیان سردآبی در دالاهو تولید می‌شود

وی گفت: علاوه بر این، شهرستان دالاهو با داشتن ۲ مزرعه حدواسط ماهیان سردابی سالانه توان تولید ۲ میلیون قطعه بچه ماهی مورد نیاز شهرستان را نیز دارد.

ایوانی در زمینه طرح های شیلاتی در دست اجرای این شهرستان نیز بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد و کار کارشناسی مشکل صدور مجوزهای قانونی مجتمع بزرگ تولید ماهیان سردآبی سراب الوند ریجاب با سابقه فعالیت ۲۰ ساله مرتفع و مجوزهای مذکور برای آن صادر شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با اتمام پروژه بزرگ برق رسانی به مزارع پرورش ماهی این مجتمع علاوه بر اجرای عملیات فیلتراسیون و سالم سازی آب و حفظ محیط زیست، عملیات مکانیزاسیون در مزارع به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید در واحد سطح نیز صورت خواهد گرفت‌.

به گزارش ایرنا، شهرستان دالاهو با مساحت یک هزار و ۹۳۰ کیلومتر مربع، در قسمت غربی استان کرمانشاه واقع شده که از شمال به شهرستان های جوانرود و ثلاث باباجانی، از غرب به سرپل ذهاب، از جنوب غربی به گیلانغرب، از شرق و جنوب شرقی به اسلام آباد غرب و از شمال شرق به کرمانشاه محدود می شود.

در استان کرمانشاه هم اینک ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ واحد مزرعه سردابی ، ۸۰ واحد گرمابی، ۲ مزرعه خاویاری ، چهار مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و چهار واحد پرورش ماهی در قفس فعالیت دارند.

استان کرمانشاه هم اینک رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان های غیرساحلی داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha