کتاب اندیشه‌های بیست فیلسوف جهان در کرمانشاه منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - انتشارات دیباچه کتاب «بیست زندگی فلسفی» اثر «اسفندیار رشیدی» نویسنده کرمانشاهی با محوریت آشنایی با اندیشه‌های فیلسوفان مدرن از هایدگر تا ژیژک را در ۲۴۵ صفحه و با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال منتشر و روانه بازار کرد.

به گزارش ایرنا، نویسنده در این کتاب اندیشه های فیلسوفانی چون هایدگر، ژان پل ساتر، ژاک دریدا، گادامر، رولان بارت، پل ریکور، تئودرو آدرنو، ژاک لاکان، نوام چامسکی، والتر بنیامین، گئورک لوکاچ، هانا آرنت، ژیل دلوز، امبرتو اکو، میخاییل باختین، تزوتان تودروف، زیگموند فروید، رومن یاکوبسن، ژان فرانسوا لیوتار و اسلاوی ژیژک را به رشته تحریر درآورده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «عده ای بر این باورند که هر دانش و معرفتی را اگر بومی نکنیم به فهم ما در نخواهد آمد. از این منظر کتاب بیست زندگی فلسفی تلاش دارد تا زندگی، نظرات و اندیشه های بکر، خلاق و مدرن فیلسوفان عصر حاضر را با زبانی ساده و مثال های بومی گزارش نماید تا علاقه مندان به فلسفه و معرفت نوین به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار نموده و به فهم خود درآورند».

استفاده از دستاوردهای اندیشه و افق های تازه، حق همه صاحبان استعداد است که عطش یادگیری جهان های تازه و نگاه های عمیق را دارند. اگر فلسفه و هرگونه دانشی نتواند پاسخگوی نیازهای انسان امروز باشد، به یک آگاهی و دانش مرده مبدل می شود اما اندیشه ها و نگاه های مدرن چون انعکاس دهنده مشکلات فلسفی انسان عصر حاضرند، همواره زنده و پویا می باشند و ما در تحلیل و فهم جهان پیچیده امروز همیار و یاری رسان خواهند بود.

هادیگر، یکی از شگفت انگیزترین اندیشمندان تاریخ فلسفه مدرن و خالق کتاب «هستی و زمان»، ژان پل ساتر، فیلسوفی مبارز در راه آزادی و متفکری که آیین اگزیستاسیالیسم با نام او همراه شد، ژاک دریدا، فیلسوفی قدرتمند و بنیانگذار نظریه شالوده شکنی که فاصله فلسفه و ادبیات را کاهش داد، گادامر، یکی از مهمترین فیلسوفان قرن بیستم و از برجسته ترین نمایندگان هرمنوتیک مدرن، رولان بارت، متفکر و نظریه پرداز برجسته جهانی و بنیان گذار ایده (مرگ مولف) و ارتقا (بینامتنیت)، تعدادی از سرفصل های این کتاب است.

اسفندیار رشیدی متولد سال ۱۳۳۷ در کرمانشاه است که در سال ۱۴۰۱ به خاطر مجموعه کارهایش از طرف کتابخانه های عمومی کشور به عنوان نویسنده برتر انتخاب و از وی تجلیل به عمل آمد. بیست زندگی فلسفی حاصل پژوهش بیست ساله او در حوزه فلسفه جهان معاصر است که به زبان ساده و با مثال های بومی به خوانندگان ارائه شده است.

کتاب های هشت فیلسوف، گام به گام با شعر نو (از نیما تا قیصر امین پور)، شکوفه من از بلوط بگو (مجموعه شعر)، با نویسندگان جهان و چهل پنجره به سمت آفتاب (گام به گام با شعر جهان) تاکنون از این نویسنده کرمانشاهی منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha