استاندار کرمانشاه: مشکل تامین آب شهر کرند بزودی رفع می شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی آب سراب کرند به عنوان تامین کننده اصلی آب شرب این شهر گفت: مشکلات تامین آب شرب شهر کرند بزودی با حفاری چاه برطرف می شود و مردم از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد طیب صحرایی شامگاه یکشنبه در شورای اداری شهرستان دالاهو که در سرسرای فرمانداری برگزار شد؛ به افتتاح طرح گاز رسانی به ۵۷ روستای شهرستان دالاهو به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و افزود: اکنون دالاهو جزء شهرستان های سبز کشور است و تمامی ۱۳۲ روستا و سه شهر آن از گاز بهره مند هستند که از نعمات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به ۴۰ روستای دارای تنش آبی این شهرستان گفت: در قالب طرح های مختلف با قرارگاه محرومیت زدایی کشور آبرسانی به این روستاها در حال اجرا است و تا پایان دولت سیزدهم همه روستاهای شهرستان به آب شرب پایدار دسترسی پیدا خواهند کرد.

صحرایی همچنین در این جلسه به روکش و آسفالت و لکه گیری راه ها و جاده های شهرستان دالاهو تاکید کرد و خواستار تامین منابع مالی برای تکمیل طرح مجتمع پرورش ماهی ریجاو که شامل ۱۸۰ استخر پرورش ماهی است با اشتغالزایی نزدیک به هزار نفر شد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود به ثمرات انقلاب اسلامی یعنی عزت و خودباوری و حق تعیین سرنوشت اشاره و اظهار کرد: ما موظف هستیم با آگاهی و احساس مسئولیت؛ مردم، خانواده و اطرافیان را نسبت به برکات انقلاب آگاه کنیم.

صحرایی اضافه کرد: نظام خدمات بزرگی در طول انقلاب انجام داده که در دنیا بی نظیر است همین پوشش گسترده برق، گاز، جاده، آب به تمامی مناطق حتی دورافتاده ترین ها؛ حیف است که برای مردم بیان نشود.

وی انتخابات را روز جشن ملی و مذهبی ایرانیان توصیف کرد و گفت: در آن روز باید به شادمانی بپردازیم و بدانیم که رای دادن چه عزتی به ما داده و ما را بر سرنوشت مان حاکم کرده است.

۲۰۷ مصوبه سفرهای شهرستانی اجرایی شده است

استاندار کرمانشاه در پایان صحبت های خود با اشاره به نتایج سفرهای شهرستانی خود گفت: در این مدت (۱۶ سفر شهرستانی) ۳۹۰ مصوبه تصویب شده که تاکنون ۲۰۷ مصوبه آن اجرایی شده است.

صحرایی افزود: ۱۰۱ مصوبه اجرا و ۱۰۶ مصوب در دست اقدام است، ۷۴ مصوب هم به دلایلی مانند در دست مطالعه بودن طرح ها هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

مسئولان ارشد استان به شهرستان ها سرکشی کنند

امام جمعه شهر کرند نیز در این جلسه از استاندار و مسئولان ارشد استان خواست پیوسته به شهرستان های محروم مانند دالاهو سفر کنند و گفت: در غیر این صورت مدیران محلی در انجام کوچکترین پروژه ها مانند روشنایی معابر و روکش آسفالت و اجرای مصوبات تعلل می کنند که مردم را از خدمات نظام ناامید می کند.

حجت الاسلام مرتضی حاتمی با اشاره به برخی از پروژه های نیمه تمام شهرستان دالاهو مانند سیستم آبیاری نوین باغات ۵۵۰ خانوار کرند ادامه داد: این طرح مهم و اشتغالزا با ۷۰ درصد پیشرفت مدت زیادی هنوز نیمه تمام رها شده و جهاد کشاورزی و شرکت آب باید پیگیر آن باشند.

استاندار کرمانشاه: مشکل تامین آب شهر کرند بزودی رفع می شود

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف محل دانشگاه پیام نور این شهرستان با ۴۰۰ دانشجو شد که بر سر مکان فعلی آن بین آموزش و پرورش و دانشگاه اختلاف است.

حجت الاسلام حاتمی همچنین به طرح برق رسانی مجتمع پرورش ماهی ریجاو با ۱۸۰ استخر پرورش ماهی اشاره کرد که معطل اعتبارات باقیمانده و این تاخیر باعث افزایش سه برابری هزینه های آن شده است.

امام جمعه شهر کرند در ادامه خواستار وارد مدار شدن آب تصفیه خانه شهر به شبکه ابرسانی که سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده همچنین صنعتی شدن فاضلاب شهر کرند که سنتی است، شد.

وی با اشاره به تنش آبی شهر کرند گفت: تمامی تجهیزات و شرایط برای حفاری چاه آماده است ولی شرکت آب و فاضلاب هنوز در حفر چاه تعلل می کند.

تخصیص سهم آب اراضی اطراف سد آزادی در دست پیگیری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به خواست تعدادی زیادی از کشاورزان شهرستان مبنی بر تخصیص سهم آب از مخاذن سدهای آزادی و زمکان طبق گفته مسئولان در زمان احداث گفت: تخصیص سهم آب ۶۰۰ هکتار از اراضی اطراف سد آزادی و زمکان دالاهو را با وزارت نیرو در دست پیگیری داریم.

رسول فرهادی همچنین از جانمایی برای حفر چاه تامین شرب شهر کرند خبر داد و گفت: تملک اراضی روستای اطراف سد زمکان و رفع تعارض و جانمایی روستا در دست بررسی است.

آب شرب کرند تا ۲ ماه آینده پایدار می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در جلسه شهر کرند را جز پنج شهر پر تنش آبی حاد استان مانند جوانرود، هرسین و کرمانشاه اعلام کرد و دلیل آن را خشک شدن ۹۰ درصدی سرب کرند که تامین کننده اصلی آب شرب شهر بود؛ معرفی کرد.

رضا داوودی با بیان اینکه اکنون بخش زیادی از آب شرب شهر کرند با چاه های کشاورزی اطراف تامین می شود؛ از حفاری ۲ چاه با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار طی۲ تا سه ماه آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه ۴۰ روستای دالاهو دارای تنش آبی است گفت: در قالب قراردادی با قرارگاه نجف امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی روستای دارای تنش آبی دالاهو رفع مشکل شوند.

داوودی همچنین پیشرفت طرح فاضلاب شهر کرند را قابل توجه دانست و افزود: با تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر به پروژه فاضلاب کرند در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مسکن مهر دالاهو ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: ۴۲۰ واحد مسکن مهر کرند ۹۰ درصد پیشرفت دارد (این پروژه به دلیل نبود متقاضی تاکنون به بهره برداری نرسیده) و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال که برای ۲۳ آسانسور واحدها و ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های باقیمانده آن تخصیص یافته؛ خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

رامین الماسی از تدوین طرح مطالعه طرح تفضیلی شهر کرند در آینده نزدیک خبر داد و گزارشی از مشکل سند زمین نهضت مسکن ملی در شهر کرندی (معارض) ارائه کرد.

مجتمع پرورش ماهی ریجاو ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه نیز در این جلسه یکی از پروژه های مهم استان را در این حوزه؛ طرح برق رسانی به مجتمع پرورش ماهی ریجاو با ۱۸۰ استخر پرورش ماهی و اشتغال هزار آن اعلام کرد و گفت: این پروژه به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شدن نیاز دارد.

صحرایی به اهمیت اشتغال زایی و امنیت غذایی این پروژه با تولید ۶ هزار تن ماهی در سال اشاره کرد و خواستار تامین مالی این پروژه شد.

استاندار کرمانشاه: مشکل تامین آب شهر کرند بزودی رفع می شود

استخر ۱۰ هزار متر مکعب روستای زرده بابا یادگار برای آبرسانی به باغات زیتون زیر دست آن؛ تامین اعتبار برای ارتقا و بهینه سازی بستر درمان شهر کرند و برگزاری مناقصه اجرای فاز ۲ بیمارستان ۲۰ تخت خوابی کرند، خانه بهداشت گهواره و تامین آمبولانس، تکمیل استخر سرپوشیده دانش آموزی شهر کرند، بهینه سازی و آسفالت جاده و راه های روستایی شهرستان دالاهو از دیگر مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

به گزارش ایرنا؛ استاندار کرمانشاه صبح یکشنبه و همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر در شانزدهمین سفر شهرستانی با استقبال فرماندار و مدیران شهرستان، وارد دالاهو شد.

افتتاح طرح گازرسانی به حدود ۵۷ روستا و سه واحد اقتصادی، افتتاح یک واحد صنعتی و سه زمین چمن، بازدید برخی پروژه های در حال احداث، دیدار با معتمدان و بزرگان شهرستان، پیگیری مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه های استاندار کرمانشاه در شهرستان دالاهو بوده است.

شهرستان دالاهو با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha