تبلیغات سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه از فردا آغاز می شود

کرمانشاه- ایرنا- با تایید صلاحیت مهدی خطیبی، مصطفی علما و امان الله نریمانی سه داوطلب مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه، تبلیغات این افراد برای رقابت در انتخابات ۱۱ اسفند از فردا چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه روز سه شنبه در نشست خبری اعلام کرد که داوطلبان خبرنگان رهبری تا ۱۰ اسفند ماه اجازه دارند تبلیغات داشته باشند و مردم استان نیز از بین سه داوطلب تایید صلاحیت شده، ۲ نفر را انتخاب می‌کنند.

علی شعبانی در ادامه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان را نیز هزار و ۶۶۰ شعبه اعلام کرد و گفت: در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال داریم که حق رای دارند.

در مجموع استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، هشت کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

رییس ستاد انتخابات استان بر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات منظم تاکید کرد و گفت: برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تعداد کل داوطلبان مجلس شورای اسلامی که پیش ثبت نام کرده بودند را هزار و ۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط ۵۶۱ نفر موفق شدند ثبت نام خودشان را قطعی کنند.

به گفته شعبانی در مرحله بعد ۱۰۰ نفر از افراد ثبت نامی به دلیل نداشتن شرایط کافی برای ثبت نام حذف شدند و در نهایت نیز ۲۹۴ نفر معادل ۵۳ درصد افراد ثبت نام شده تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: ۱۴۱ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده مربوط به حوزه شهرستان کرمانشاه است که باید برای کسب سه کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت کنند، ۱۵۳ نفر نیز مربوط به سایر حوزه های انتخاباتی استان می شود.

شعبانی با اشاره به اعلام مجدد دواطلبان تایید صلاحیت شده در ۲۱ بهمن ماه گفت: داوطلبانی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند فقط تا سه روز پس از این تاریخ حق دارند نسبت به تصمیم شورای نگهبان اعتراض کنند.

رییس ستاد انتخابات استان افزود: در نهایت یکم اسفند ماه احراز صلاحیت های قطعی و نهایی توسط شورای نگهبان ابلاغ می شود و ستاد انتخابات نیز در دوم اسفند ماه اسامی داوطلبان را به صورت رسمی ابلاغ می کند.

وی آغاز فعایت قانونی تبلیغات را از سوم تا دهم اسفند ماه اعلام کرد و گفت: در نهایت مردم ۱۱ اسفند ماه پای صندوق رای خواهند رفت.

شعبانی در خصوص تبلیغات تلویزیونی داوطلبان نیز گفت: صداوسیما برنامه مناظره داوطلبان را به صورت رایگان برنامه ریزی کرده است که فقط ۵۱ نفر در استان شامل ۲۸ نفر در شهر کرمانشاه و ۲۳ نفر در سایر حوزه های انتخاباتی استان داوطلب شده اند.

وی افزود: ۱۰۵ نفر نیز برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کرده اند که شامل ۴۷ نفر در شهر کرمانشاه و ۵۷ نفر در سایر حوزه های انتخاباتی استان می شود.

آنچنان که شعبانی توضیح داد: تبلیغات ۲۰ دقیقه ای داوطلبان به مدت هفت روز نمایش داده می شود و مجموعا هر داوطلب ۴۲۰ دقیقه تبلیغاتش به نمایش در خواهد آمد.

وی هزینه پخش تبلیغات را برای شهر کرمانشاه ۱۰ میلیون تومان و برای سایر حوزه های انتخاباتی استان پنج میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در صورتی که که هر داوطلب تنها یک درصد آرا را کسب کند این هزینه به او عودت داده می شود.

وی در خصوص ساز و کار نظارت بر هزینه های تبلیغاتی داوطلبان نیز گفت: هر داوطلب به هنگام ثبت نام یک شماره حساب غیر تجاری معرفی کرده است که تمام هزینه های تبلیغاتیش باید در این حساب مشخص باشد ضمن اینکه تنها افراد حقیقی حق کمک هزینه انتخاباتی به هر داوطلب را دارند و قانون افراد حقوقی را از این کار منع کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha