خروش مردم خراسان جنوبی ضد جنایت تروریستی کرمان + فیلم

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی پس از نماز جمعه امروز با حضور در تظاهرات مردمی محکومیت جنایت تروریستی کرمان، خشم و انزجار خود را از این اقدامات جنایتکارانه و شهادت جمعی از هموطنان ابراز داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمله تروریستی عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در مسیر گلزار شهدای کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی حادثه تلخی بود که بار دیگر ملت ایران را داغدار کرد.

در حالی که موج واکنش‌های داخلی و خارجی به این اقدام تروریستی کور ادامه دارد امروز - جمعه ۱۵ دی - هزاران نفر از مردم بیرجند و سایر شهرهای خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی حضور یافتند.

راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، هیات من الذله، سپاه والامقام انتقام انتقام ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان، خواستار برخورد قاطع با عوامل و مسببان این جنایت شدند.

تظاهرات مردمی در مرکز استان بعد از اقامه نماز جمعه از مصلی المهدی (عج) به سمت میدان نماز بیرجند برگزار شد و استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان نیز همراه مردم بودند.

قشرهای مختلف مردم با سر دادن شعارهایی از قبیل حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، نصر من الله و فتح قریب، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، مرگ بر منافقین و اشرار، بار دیگر تاکید کردند تا جان در بدن دارند پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و مسیر مقاومت را ادامه خواهند داد.

در میان انبوه جمعیت مادران زیادی با در آغوش داشتن نوزادان و با در دست داشتن عکس‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون کودکان و سردار سلیمانی، حضور داشتند.

فاطمه پاسبان که با سه کودک خود در این مراسم شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای دفاع از راه مقاومت و همدردی با مادران شهدای حادثه کرمان در این مراسم شرکت کردم.

وی ادامه داد: نباید این راه را خالی بگذاریم، دشمن خیال نکند با این اقدامات جنایت آمیز ما را می‌ترساند و مسیر خالی خواهد شد بلکه این حادثه وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

زهرا نخعی‌پور هم گفت: همیشه و در همه برهه‌ها با فرزندان خود در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کنیم تا به دشمن بفهمانیم با این اتفاقات نمی‌تواند ما را از وحدت و ولایت دور کند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی مربوط به نسل یا زمان خاصی نبوده بلکه قرار است مسیر مقاومت ادامه داشته باشند و بچه‌های ما هم باید این مسیر را بشناسند.

نظیر راهپیمایی مرکز استان امروز در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

همچنین اجتماع محکومیت جنایت تروریستی کرمان شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد سراسر استان برپا شد و قشرهای مختلف مردم با سر دادن شعارهای انقلابی و ضد استکباری، خشم و انزجار خود را از این گونه اقدامات ددمنشانه و حملات کور تروریستی ابراز داشتند.

عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) همزمان با مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدای کرمان در حرکت بودند، ۲ انفجار تروریستی روی داد که شماری از هموطنان شهید و مجروح شدند.

آخرین آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۹ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha