حادثه تروریستی کرمان سند دیگری از جنایات دشمنان نظام است

بیرجند - ایرنا - رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی گفت: حادثه تروریستی کرمان سند دیگری از جنایات استکبار و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و تبلیغات عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم صفورایی روز پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت استوار یکم امیرحسین ابراهیمی از شهدای فراجا در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اظهار کرد: بدون امنیت، فعالیت و تحرکی در هیچ جامعه‌ای شکل نمی‌گیرد لذا کسانی که مسئولیت ایجاد و احساس امنیت در کشور و مقابله با ناامنی را دارند، مظهر حاکمیت نظام هستند.

وی با اشاره به استیصال دشمن افزود: دشمنان چون نمی‌توانند رو در رو با ملت ایران بجنگند و بارها ضربه خورده‌اند لذا وقتی به استیصال می‌رسند مردم بی‌گناه و کودکانی را که برای سالگرد حاج قاسم به زیارت مزار مطهرش رفتند، به خاک و خون می‌کشند و حتی از زائران شهید سلیمانی هم می‌ترسند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی در ادامه گفت: فراجا با مردم مهربان و با مخلان امنیت و نظم جامعه بدون تعلل و اغماض برخورد می‌کند.

وی با اشاره به تلاش فراجا برای ایجاد و حفظ امنیت در جامعه بیان کرد: در همین راستا هزینه هم پرداخت کرده‌ایم و شهید امیر حسین ابراهیمی و بیش از ۷۰ شهید امنیت که امسال فراجا تقدیم انقلاب و نظام کرده، نمونه‌ای از این هزینه‌ها است.

حجت‌الاسلام صفورایی با بیان اینکه امنیت مهم است و نیروهای انتظامی کشور جانانه و با اقتدار برای حفاظت از امنیت ایستاده‌اند، افزود: وقتی هدف مقدس است همکارانی که اکنون در حال خدمت و انجام مأموریت هستند در واقع شهید زنده و مجاهد فی سبیل الله محسوب می‌شوند که شبانه‌روز برای دفاع از امنیت مبارزه می‌کنند.

وی به تشریح انواع مرگ از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: آیات و روایات تاکید بر این دارند که برای انسان هیچ راه گریزی از مرگ نیست و همه موجودات غیر از خداوند متعال می‌میرند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه بین مرگ‌های غیرانتخابی با انتخابی هشت تفاوت وجود دارد افزود: خداوند درباره کسانی که مرگ انتخابی و شهادت دارند، می‌گوید به اینها مرده نگویید، اینها زنده‌اند.

وی عنوان کرد: سؤال قبر از واقعیات بی‌تردیدی است برای کسانی که مرگ غیر انتخابی دارند اما خوش به حال آنهایی که مرگ انتخابی دارند و این افراد سؤال قبر ندارند.

حجت‌الاسلام صفورایی گفت: نامه‌ اعمال کسانی که مرگ انتخابی (شهادت) دارند تنها دو بخش خوبی‌ها و حق الناس دارد و در پرونده شهدا حق الله نیست چون خدا از همه‌ حق و حقوقش در مورد شهدا می‌گذرد.

وی افزود: شهدا با دعا و التماس، مرگ انتخابی یا همان شهادت را گرفتند. صاحبان مرگ انتخابی استقبال کننده‌ها دارند و زمین و فرشته‌ها از آنان استقبال‌ می‌کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه صاحبان مرگ انتخابی شکل مرگ را هم انتخاب می‌کنند گفت: خدا عنایت ویژه‌ای به خانواده‌ شهید دارد و می‌گوید من جانشین شهیدم و گره‌های زندگی‌تان را باز می‌کنم.

وی گفت: صاحبان مرگ‌های غیر انتخابی، سکرات موت دارند یعنی حالت وحشتناک آخر این زندگی و در روایات آمده کمترین حالت سکرات مثل آن است که صد ضربه شمشیر به آنها بزنند اما این حالت را شهیدان ندارند.

مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی کرمان همزمان با چهلمین روز شهادت استوار یکم امیر حسین ابراهیمی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

حضور کاروان لباس‌های معطر شهدا ۳۱۳ شهید (سپاه، ارتش و فراجا) از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

استوار یکم "امیرحسین ابراهیمی" هشتم شهریور امسال در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت غیرمجاز (خودروهای شوتی) در محل پلیس راه سربیشه بر اثر برخورد خودروی شوتی مصدوم شد و پس از تحمل یک دوره بیماری در حالت کما، روز چهارشنبه اول آذرماه به به یاران شهید عرصه امنیت پیوست.

پیکر پاک این شهید مدافع امنیت روز شنبه چهارم آذر با حضور پرشور مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha