مسوولان خراسان جنوبی: انجام حملات رذیلانه بی پاسخ نمی‌ماند

بیرجند - ایرنا - مسوولان استان خراسان جنوبی با صدور پیام‌های تسلیت، واقعه تروریستی در کرمان را محکوم و تصریح کردند که انجام این حملات رذیلانه بی پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا در پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی آمده است: حادثه تروریستی کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، ایران را به سوگ نشاند و موجی از اندوه و تأثر را مهمان سینه هایمان کرد.

جواد قناعت افزود: این اقدام ددمنشانه اهریمنان بار دیگر ثابت کرد فتنه‌ها و توطئه‌های بدخواهان ایران اسلامی، تمامی ندارد و واهمه آنها همچنان که خود گفته‌اند، از شهید سلیمانی بیش از حاج قاسم سلیمانی است که اگر جز این بود در سالگرد شهادت این عزیز، دست به چنین اقدامی نمی‌زدند.

وی بیان کرد: دست جرثومه‌های ترور که این روزها به خون هزاران زن و کودک در غزه آغشته است، این بار در کرمان از آستین درآمد و با انجام حملات رذیلانه، پیکر پاک گروهی از مردم بیگناه را به خون غلطاند و پرونده سیاه اعمال شان را برای زمان سرنوشت سنگین‌تر کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اینجانب ضمن محکوم کردن این اتفاق و تسلیت به خانواده‌های معزز شهدای گرانقدر این حادثه، برای مجروحان عزیز آرزوی سلامتی دارم.

وی تصریح کرد: بدون تردید با اهتمام نهادهای امنیتی و دستگاه‌های ذیربط، این اقدام شنیع بی پاسخ نمانده و تروریست‌های کوردل و جنایتکار به زودی محکوم خواهند شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در پیامی آورده است: حمله تروریستی در کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از زائران حرم سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی شد را به حضور مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت بزرگ و مومن ایران اسلامی و مردم انقلابی استان کرمان تسلیت عرض می‌نمایم.

سلمان اسحاقی اضافه کرد: کینه و عصبانیت یزیدیان زمان از آن بزرگمرد تاریخ که وجودش برای جان اسلام امنیت، اقتدار و عزت را به ارمغان آورد همچنین نام و یاد او که در این روزها همچون نام پاک و مطهر یاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز به روز زنده‌تر شده و به رهروان، دلباختگان و دلدادگان آن شهید والامقام اضافه می‌شود باعث شد بار دیگر خباثت و پلیدی را نشان دهند و با شهادت ده‌ها بنده متقرب الهی دل‌ها را اندوهگین از این ظلم و جنایت کنند.

تربیت شدگان مکتب شهید سلیمانی مصمم‌تر می‌شوند

وی بیان کرد: دشمنان بدانند تربیت شدگان مکتب شهید سلیمانی روز به روز بیشتر، مصمم‌تر و با اراده‌ای قوی تر در جهت دفاع از اسلام در میدان حاضر می‌شوند و امروز آنچه که رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدان آنان را با اعمال تروریستی رسوا می‌کند، شکست‌های مکرر و مفتضحانه است که آنها را در عراق و سوریه و این روزها در غزه به ذلت کشانده، شکست‌هایی که نشان دهنده قدرت ایمان و باوریست که در مکتب شهید سلیمانی باعث پیروزی و قدرتی الهی شده و روز به روز شاهد تربیت‌شدگان بیشتری در آن مکتب شهادت پرور هستیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم مؤمن، ولایتمدار و شهید پرور ایران اسلامی به ویژه مردمان انقلابی خراسان جنوبی، راد مردمان شجاعت، اتحاد، ایمان و شهادت هستند و آزمون بزرگ خود را در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی پشت سرگذاشته‌اند و یقینا دشمنان ایران اسلامی با این عمل غیرانسانی، میزان پلیدی و ددمنشی خود را بیش از پیش به منصه ظهور می‌رساند.

وی ادامه داد: از درگاه با عظمت خداوند متعال علو درجات را برای شهدای مظلوم این حمله تروریستی و صبر جمیل و اجر جزیل را برای خانواده‌های آنان مسئلت داشته و قویا از مسئولان امنیتی و قضایی خواستار برخورد با عاملان این حمله تروریستی با اشد مجازات هستیم.

اسحاقی اظهار کرد: این باور قوی جهان اسلام است که انتقام سختی که داغ فراق سردار شهیدمان و این رهروان را بر دل‌های ما گذاشت، به دست یاران بقیه الله العظم (عج) و سربازان با وفای نایب بر حق آن امام حی و حاضر، حضرت آیت الله الامام خامنه‌ای (حفظ الله) به زودی تحقق خواهد یافت که این وعده الهی است.

دشمنان سیلی خورده قدرتی جز به خاک و خون کشاندن مردم ندارند

همچنین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در پیامی نوشت: بی شک زائرین عزیز آن بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی که خون پاکشان خیابان‌های دیار کریمان را گلگون کرده است نفوس مطمئنه‌ای هستند که میهمان سفره شهدای مقاومت بالاخص سیدالشهدای این جبهه، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و در راس آنان رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانند که این گونه اقدامات خللی در اراده پولادین مردم عزیز ایران اسلامی نخواهد داشت اما آنقدر سیلی خورده‌اند که جز به خاک و خون کشاندن مردم بیگناه بخصوص زنان و کودکان، کار دیگری از آنان ساخته نیست و بدانند دیر نیست که وعده بزرگ مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی این غده سرطانی بزودی زود به دست سربازان امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، شهادت جمعی از رهروان حاج قاسم سلیمانی در این حادثه تروریستی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی همچنین خانواده معظم این شهیدان تبریک و تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد.

شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناکتر است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: در چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دست صهیونیسم بین الملل بار دیگر به خون فرزندان غیور ایران اسلامی آغشته شد. دولت تروریستی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل غاصب تصور می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف شده و راه برای ادامه حیات رژیم جنایتکار صهیونیستی فراهم می‌شود اما ضربه گیج کننده طوفان الاقصی و خیزش جبهه مقاومت اسلامی از جنوب لبنان تا تنگه باب المندب نشان داد که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان جهان اسلامی به مراتب خطرناکتر است.

شماری از مدیران کل و فرمانداران خراسان جنوبی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای حادثه تروریستی در کرمان را تسلیت گفتند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جنایت تروریستی کرمان و محکومیت اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: اقدام وحشیانه و تروریستی در فضای معطر مزار شهیدان شهر کرمان و به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان مخلص و زائران مرقد مطهر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی موجب تألم و تأثر شدید مردم مسلمان و انقلابی ایران شد و بار دیگر مظلومیت ملت شریف ایران، حقانیت مکتب شهید سلیمانی و حقارت، خباثت و شقاوت دشمنان جنایتکار به ویژه آمریکای خونخوار و رژیم دژخیم و ددمنش صهیونیستی را اثبات کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: اقدام بزدلانه و ضد بشری استکبار جهانی در کرمان، بار دیگر نشان داد که هراس  استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی از ایران اسلامی به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت و نام ماندگار حاج قاسم سلیمانی همچنان ادامه داشته تا جایی که برای سرپوش نهادن به شکست های پی در پی خود دست به ترور انسان‌های بیگناه می‌زنند.

بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی در مساجد سراسر استان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی و ضدبشری استکبار جهانی و ایادی آنان و تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان عزیز، از عموم مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان دعوت کرد در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جنایت تروریستی کرمان و محکومیت اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی و استکبار جهانی که امروز پنجشنبه ۱۴ دی‌ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد سراسر استان و تظاهرات سراسری که بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه  ۱۵ دی در تمامی نقاط خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود حضوری پرشور داشته و خشم مقدس و انقلابی خویش را به جهانیان نشان دهند.

تظاهرات مردمی در بیرجند بعد از نماز جمعه فردا از مصلی و مسجد جامع المهدی (عج) به سمت میدان نماز بیرجند برگزار خواهد شد.

عصر دیروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و زائران مرقد سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که براساس آخرین آمار، ۹۵ نفر شهید و ۲۱۱ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha