معضلات جامعه با دعوت از دانشگاهیان گره‌گشایی شود

آستارا-ایرنا- فرماندار شهرستان آستارا تاکید کرد: باید معضلات جامعه شناسایی و با دعوت از دانشگاهیان و ارائه راهکارهای علمی و عملی از سوی آنان، برای پیشگیری و گره گشایی اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز دوشنبه در جلسه شورای اجتماعی شهرستان آستارا اظهار کرد: طبق ابلاغیه که از سوی وزارت کشور صورت گرفته است، شورای اجتماعی در همه استانها و شهرستان‌ها برگزار می شود و در نخستین جلسه این شورا در این شهرستان نیز تلاش می شود تا در راستای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی گام برداریم.

وی افزود: این شورا از تعدادی کارگروه مختلف تشکیل شده است که هرکدام در خصوص بخشی از مشکلات و معضلات شهرستان کارشناسی و اقدام می‌کنند و باید درباره رفع آنها راهکار تعریف کرد، زیرا همه ما نسبت به بسیاری از معضلات آگاهیم و باید در راستای رفع آنها یاری گر باشیم.

شهاب زاده با تاکید بر دعوت از دانشگاهیان و افراد صاحب دانش در خصوص تبیین و کمک در خصوص رفع معضلات جامعه، بیان کرد: دانشگاهیان می توانند با آسیب شناسی و ارائه راهکارهای عملی در راستای پیشگیری از بروز معضلات اقدام کنند؛ و باید تلاش کرد تا فرهنگ سازی درست از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود تا بتوان از این طریق از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: مشکلات شهرستان باید اولویت بندی شوند و با توجه به آن اقدام شود تا مواردضروری از دستور کار دور نشوند؛ مهمترین موضوع ارائه راهکار از سوی متولیان موضوع در دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی است.

فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنان خود بر مدیریت بهره‌گیری نوجوانان و جوانان از فضای مجازی از سوی خانواده‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: نسل نو به طور گسترده با فضای مجازی در ارتباط هستند لذا باید به بهره مندی آنان از این فضا توجه داشت که اگر مدیرت نشود و خانواده ها بر آن نظارت نداشته باشند این موضوع می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این جلسه با حضور معاون سیاسی فرماندار و مدیران ادارات و مجموعه‌های مرتبط با مسائل اجتماعی برگزار و بخشی از مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha