۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85481171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوربین‌های کنترل هوشمند در نقاط مختلف گیلان نصب می‌شود

رشت- ایرنا - استاندار گیلان بیان کرد: با نصب دوربین های کنترل هوشمند در نقاط مختلف استان حضور فیزیکی پلیس راهور را کاهش می‌دهیم و در کنار آن محورهای حادثه خیز نیز باید به سرعت اصلاح شوند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه نشستی صمیمی و مراسم تجلیل از فرماندهان پلیس راهور گفت: پلیس راهور همواره در هر شرایط جوی برای برقراری نظم و امنیت در جاده ها، نقاط حساس و حادثه خیز حضوری موثر دارد و این تلاش در کاهش تلفات و سوانح رانندگی و ایمنی جاده ای بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه پلیس راهور کنترل سرعت غیر مجاز، جلوگیری از رانندگی پرخطر و ماجراجویانه است؛ پلیس راهور بعنوان نخستین افراد در زمان حوادث و تصادفات دلخراش حضور دارند و در سرما و گرما در جاده ها به خدمات رسانی مشغول هستند.

وی خطاب به آنان گفت : کوشش و تلاش شما در کاهش تصادفات جاده ای بر کسی پوشیده نیست و خاطرات خوشی را برای مردم رقم زده اید و آنان با مشاهده شما در جاده ها احساس امنیت و آرامش می کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: در ۲ دهه اخیر یک سوم از نیروی مولد جامعه براثر مصدومیت های ناشی از تصادفات جان باختند که باید راهکار مناسب را برای کاهش این سوانح رانندگی بیابیم.

وی بر اصلاح محورهای حادثه خیز در مسیرهای سنگر - امامزاده هاشم به سمت رودبار، تعریض جاده پلیس راه سراوان تا امام زاده هاشم و ورودی رودبار به سمت بلوار ساحلی تاکید کرد و افزود : تقاطع هایی که در شهر رشت در حال احداث است با رفع موانع موجود تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت تا زیبایی های این شهر بیشتر دیده شود.

عباسی اظهار کرد: میلیاردها تومان برای آزاد سازی محور ها و احداث کنارگذرها هزینه می‌شود تا ترافیک در شهرها آزاد شود که متاسفانه براثر بی تدبیری برخی مدیران این کنار گذرها تبدیل به شهر دوم شده اند.

وی عنوان کرد: اگر در گذشته اشتباهی در این زمینه صورت گرفته جلوی این کار را گرفته و اجازه نمی دهیم هرج و مرج شود.

کاهش ۲۶ نفری جانباختگان تصادفات در استان گیلان

فرمانده انتظامی گیلان گفت: در طرح نوروز بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار خودرو طی ۲۰ روز وارد گیلان شد و رتبه سوم تردد استانی را در کشور با ثبت ۳۳ میلیون عبور و مرور کسب کردیم.

سردار عزیزالله ملکی اضافه کرد:یکی از اولویت های ما از ابتدای سال تاکنون تمرکز بر کاهش شمار جانباختگان تصادفات بود که در این راستا آمار فوتی های سوانح رانندگی استان نسبت به همین زمان در سال گذشته ۲۶ نفر کاهش یافته است و در این مدت برای ارتقاء سطح عملکردی پلیس، تمامی خودروهای ستاد نیز در اختیار پلیس راه و راهور استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته گیلان رتبه چهارم کاهش جانباختگان کشور را از آن خود کرد، افزود: اینک استان گیلان با بازگشایی آزادراه منجیل - رودبار پوشش ترافیکی غرب استان مازندران را نیز برعهده دارد که بر حجم ترافیکی این استان افزوده است.

در پایان این جلسه از تعدادی از پرسنل نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهور استان توسط استاندار گیلان تجلیل شد. ‌

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha