می‌خواهیم زنده بمانیم

شهرکرد- ایرنا-سقط جنین به منزله گرفتن حق حیات از کسانی است که آنان نیز در این جهان می‌توانند پس از به دنیا آمدن زندگی کنند و کسی نمی‌تواند آنها را از حق‌الناس و حق‌النفس محروم کند.

به گزارش ایرنا، سقط جنین که در سلامت کامل است گرفتن حق حیات از کسانی است که شاید اگر متولد می‌شدند این حق برابر را داشتند که در آینده روی این کره خاکی زندگی کنند.

این جنین‌ها ماننده میلیاردها نفر دیگر، بر روی این کره خاکی حقی دارند و می‌خواهند از این حق بهره‌مند شوند اما گاهی گرفتار رفتار والدین خود می‌شوند و از حق حیات برای همیشه محروم می‌شوند.

به گفته برخی از محققان و پژوهشگران، بزه سقط جنین در حقوق ایران جرم است و شخص بزهکار باید متحمل مجازات شود. جرم سقط جنین به انواع عمدی و غیرعمدی تقسیم می‌شود که ارکان تشکیل دهنده جرم سقط جنین عمدی (قانونی, مادی, معنوی) قابل بررسی است.

می‌خواهیم زنده بمانیم

تاکید دولت سیزدهم بر تحقق جوانی جمعیت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در مراسم اعطای دومین جایزه ملی جوانی جمعیت که به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان صبح روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، توجه به خانواده و محور بودن خانواده را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: همه این مقولات مورد تأکید دین و فرهنگ دینی و سیاست های مصوب و ابلاغی نظام و قانون و نیاز جدی کشور است.

آیت الله رئیسی گفت: یکی از مسائل مهم مساله سقط جنین است که باید جلوی آن گرفته شود جز در مواردی که پزشک حاذق اعلام کند که ضرورت دارد. آمارهای متفاوتی از سقط جنین اعلام می‌کنند، آمار دقیقی نیست اما آنچه قطعی است، این آمار نگران‌کننده است. تمام دست‌اندرکاران باید همت کنند؛ نخستین گام همت، اقناع است. مردان و زنان جوان ما بدانند که این مساله به لحاظ شرعی، قتل نفس است و همه آثار قتل نفس اعم از حقوقی و وضعی هم برای کسی که مرتکب می‌شود و هم برای مباشر دارد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: در اجرای قانون هم باید اقناع داشته باشیم و هم قدرت برخواسته از متن قانون داشته باشیم؛ قانون باید اجرا شود.از عزیزان در دولت و هم از دستگاه قضا می‌خواهیم که در ارتباط با سقط جنین، اقدامات را تکمیل کنند به نحوی که جریان سوداگری که فقط به دنبال پول است، مورد پیگیری قرار گیرند.

وی اقدامات وزارت بهداشت در رابطه با زوج های نابارور و فراگیری مراکز درمان نابروری در سراسر کشور و رایگان کردن را کار ارزشمندی دانست که باید مستمر باشد.

آیت الله رئیسی گفت: رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال از اقدامات بسیار خوبی بوده؛ تأمین تغذیه خانواده هایی که نسبت به تغذیه کودکان مشکل دارند، از اقدامات بسیار خوب است؛ اینها از گام های عملی است که دولت در راستای تشویق می تواند بردارد ضمن اینکه در خانواده ها هم کاملا ملموس است که این اقدامات اثرگذار بوده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی نسبت به مشارکت مردم در امور اجرایی کشور موفقیت در اجرای قانون جمعیت را در گرو مشارکت مردم در این زمینه دانست و افزود: در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های نادرست و در قالب شعارهایی مانند فرزند کمتر ‌زندگی بهتر، وقفه‌ای جدی در فرزندآوری و رشد جمعیت کشور اتفاق افتاد که خوشبختانه با هشدار به موقع رهبری این سیاست نادرست اصلاح و همه بخش‌های کشور امروز در زمینه تحقق جوانی جمعیت در تلاش هستند.

جلوگیری از سقط ۲۶۵ مورد در چهارمحال و بختیاری

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال فعالیت مراکز مردمی نفس و ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌ها، ۲۶۵ نفر در استان از تصمیم سقط جنین منصرف شدند.

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری در تشریح این خبر اظهار داشت: اجرای طرح نفس و راه‌اندازی مراکز مردمی برای ترویج فرهنگ مقابله با سقط جنین از جمله اقدامات ارزشمند و شاخص استان در راستای افزایش و جوانی جمعیت است.

وی افزود:‌ به دنبال فعالیت این مراکز از سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۲۶۵ نفر از تصمیم سقط جنین منصرف شده‌اند.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حمایت‌های تخصصی شامل ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان نظیر ویزیت متخصصان، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی، خدمات مشاوره روانشناسی خانواده، زوجین و مشاوره عقیدتی و فقهی و حمایت های مالی شامل تهیه و توزیع اقلام مصرفی و بسته‌های معیشتی، تهیه لباس نوزاد و سیسمونی از زمان مراجعه به مرکز تا ۲ سال پس از تولد نوزاد ادامه دارد.

کبیری ادامه داد: مراکز نفس استان در سه حوزه‌ شناسایی، حمایت و فرهنگ‌سازی با مشارکت خیران نیک‌اندیش خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

به گفته وی مشاوره خانواده‌ها، ارتباط چهره به چهره با مداخله‌گران تخصصی و غیرتخصصی در حوزه سقط جنین از دیگر خدمات مراکز نفس است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۲ مرکز مردمی نفس در سطح شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha