فرماندار آستارا: ظرفیت بخش‌های مختلف برای کاهش مشکلات پرستاران به‌کار گرفته می‌شود

آستارا- ایرنا- فرماندار شهرستان آستارا با بیان آگاهی از مشکلات و کمبودهای پرستاران شهرستان گفت: از همه توان ادارات و دستگاه های مختلف برای رفع مشکلات این قشر استفادهمی‌شود تا در عملکرد پرستاران خللی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا شهاب‌زاده" پنجشنبه شب به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان آستارا، اظهارداشت: : حمایت از پرستاران و جامعه پزشکی از ولویت‌های دولت سیزدهم است و این قشر با الگوگیری از حضرت زینب(س) و خود گذشتگی برای سلامت شهروندان از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند.

وی افزود: پزشکان و پرستاران در دوران کرونا با تمام توان خود برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند و بعضی از آنها با شهادت خود نشان دادند که برای نجات جان دیگران، حاضرند از جان خود بگذرند و ما به این قشر افتخار می کنیم.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: حضرت زینب (س) به ما درس صبر و استقامت را آموخت و نمونه بارز آن را در اتفاقات مختلفی که در کشور افتاده است می بینیم؛ نمونه بارز آن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که پرستاران در جبهه و پشت جبهه باکمترین تجهیزات کمک به رزمندگان می کردند و جان آنها را نجات می دادند.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: امروز شاهد جنایات دشمنان اسلام در غزه هستیم و پزشکان و پرستاران زیر بمب باران و تخریب بیمارستان ها با کمترین امکانات به مجروحان یاری می رسانند و برخی جان خود را از دست می دهند و شهید می شوند و این شهادت بزرگترین افتخار یک پرستار به شمار می رود زیرا در راه نجات جان مردم و برای رضای خدا، خون خود را تقدیم اسلام و مردم می کنند.

شهاب زاده گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بزودی شاهد نابودی اسرائیل و محو آن از صفحه روزگار خواهیم بود و ما همگی به وعده خدا برای یاری رساندن به مظلوم ایمان و اعتقاد داریم و از مردم غزه و فلسطین حمایت می کنیم .

در ادامه مراسم امام جمعه شهرستان آستار اظهارکرد: در روایات آمده است که در آخر زمان دو نوع مرگ وجود دارد، یکی مرگ سرخ و دیگری سفید، مرگ سرخ در قتل و کشتار صورت می گیرد و مرگ سفید مانند بیماری هایی مثل طاعون می باشد.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی افزود: در دوران ما مرگ سفید را هنگام درگیری دنیا به کرونا تجربه کردیم و شما جامعه پزشکی و در راس آن پرستاران با جان فشانی خود توانستید جان بسیاری از مردم را نجات دهید.

وی ادامه داد: نمونه مرگ سرخ را در غزه شاهد هستیم که اسرائیل با کمک آمریکای جنایتکار این اقدامات بی رحمانه را انجام می‌دهند و باز همکاران شما در آنجا در مقابل دشمنان با دست خالی کار می کنند و اسرائیل را به زانو در می آورند، غزه ای که نه یک کشور است و نه دولت ولی توانسته آنها را شکست دهد.

در ادامه مراسم، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پرستاران انسان دوستانه کار می کنند، در گذشته با نبود امکانات در کشور با جان و دل کار می کردند و امروز هم با همه امکاناتی که وجود دارد باز هم با همه وجود خود برای نجات انسان ها تلاش می کنند.

غلامرضا مرحبا افزود: مجلس در کنار دولت در صدد رفع مشکلات جامعه پزشکی و پرستاران است و برای بالا بردن سطح درمان کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ما سقوط انسانیت را در غزه شاهد بودیم به جهت اینکه ابر قدرتهای عالم جنایات و کشتار را در غزه دیدند ولی سکوت کردند و با حمایت از اسرائیل حدود ۱۵ هزار انسان بی گناه را کشتند ولی این را بدانند که این اعمال آنها بی پاسخ نخواهد ماند و دنیا سکوت نخواهد کرد.

در ادامه مراسم رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان آستارا اظهارکرد:‌ زحمات پرستاران را نمی‌توان جبران کرد و امروز سطح ایران اسلامی در علم پزشکی و پرستاری بالا است و این برای ما افتخار به شمار می رود.

سیدحسین احمدی افزود: کشورهای منطقه در صدد جذب گروه های پزشکی ما هستند و این نشان از عملکرد خوب جامعه پزشکی ما دارد؛ نمونه بارز آن را در دوران کرونا شاهد بودیم و شما با همه کمبودها توانستید بر مشکلات فائق آیید.

وی ادامه داد: ما از شما تشکر می کنیم، زیرا در طول سال پای کار هستید و بدانید که دولت سیزدهم هم با همه توان خود و طبق دستور مقام معظم رهبری در صدد رفع مشکلات و کاستی های کار شما است.

در پایان این مراسم که به همت اداره بهداشت و نظام پزشکی شهرستان آستارا برگزار شد، از ۴۲ نفر پرستار نمونه و عوامل بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اهداء لوح قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha