غربالگری دیابت و فشار خون بالا در طرح پویش ملی سلامت در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستارا گفت: طرح پویش سلامت با رویکرد ارتقا سطح سلامت عمومی افراد و آگاهی بخشی در زمینه غربالگری افراد در زمینه ابتلا به دیابت و فشار خون بالا همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا آغاز شد.

سید حسین احمدی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح سراسری؛ اندازه گیری قند و فشار خون افراد بالای هجده سال به صورت رایگان در شهرستان انجام می شود.

وی افزود: در این راستا افراد می توانند به یکی از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان مراجعه کرده تا از وضعیت سلامت خود آگاه شوند، زیرا عدم آگاهی مردم از بیماری موجب تشدید عوارض و غیره می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا ادامه داد: در شهرستان آستارا بیش از ۶۰ هزار نفر جامعه هدف ما هستند که در صددیم همه جامعه هدف را غربال گری کنیم.

وی عنوان کرد: در روستاها با توجه به اطلاع رسانی ها ۱۰۰ درصد افراد برای غربالگری حضور می یابند اما به طور متوسط در شهرها این رقم حدود ۸۰ درصد جمعیت است.

دکتر احمدی بیان کرد: این طرح در آستارا از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا اواسط دی ماه ادامه می یابد و مردم می توانند از اوایل صبح تا بعد از ظهر به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند از وضعیت خود و ابتلا به این بیماری مطلع نیستند. مردم باید بدانند که قند بالای ۱۲۶ به صورت ناشتا به معنای دیابتی بودن آنهاست.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستارا توصیه کرد: که همه افراد بالای ۱۸ سال در این طرح شرکت کنند و اگر مبتلا بودند درمان را با سرعت شروع نمایند.

وی عنوان کرد: ما می توانیم با اصلاح سبک زندگی، ورزش کردن و تغذیه مناسب از بسیاری از بیماری های چشمی، کلیوی و کبدی جلوگیری نمایید.

این طرح در شهرستان آستارا با حضور محمدرضا شهاب زاده فرماندار، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه، سید احمد حسینی رئیس اداره بهداشت و درمان آستارا و تنی چند از مسئولان در یکی از مراکر درمانی به صورت نمادین آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha