فرماندار آستارا: باید در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز درست عمل کنیم

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: با توجه به موقعیت مرزی آستارا باید در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز درست عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا شهاب زاده" عصر روز چهارشنبه در کمیسون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آستارا، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به موقعیت مهمی که دارد و روزانه تعداد زیادی کامیون و تریلی از آن عبور می کند، باید مراقب بود که در بحث قاچاق دچار مشکل نشویم و امکان تحقق قاچاق را از بین ببریم.

وی افزود: دستگاه ایکس‌ری (اسکن) که در پایانه مرزی وجود دارد باید بتواند مشکل اسکن کامیون ها را حل کند ولی دیده می شود که در این امر به دلیل ایرادی که دستگاه دارد با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار آستارا ادامه داد: بعضا دیده می شود دستگاه هایی که متولی امر پیشگیری از وقوع قاچاق هستند درست عمل نکرده و کم کاری می کنند و باید به خود بیایند و مسئولیت پذیر باشند.

شهاب زاده در خصوص کمبود نان نیز اظهار کرد: باید موضوع کمبود نان به جد پیگیری شود و جواب درست به مردم داد، زیرا نان جزو قوت روزانه مردم است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در بحث امنیتی، گمرک برای شهرستان بسیار مهم است و تاکید ما بر ایکس‌ری بوده، چه در پایانه زمینی مسافری و چه در پایانه کامیون ها و هرچه سریع تر باید مشکل آنها حل شود.

فرماندار آستارا گفت: نوبت دهی اینترنتی در خصوص کامیون ها در پایانه آستارا به درستی صورت می گیرد و هرکس در هر نقطه ای اقدام کرده است بدون هیچ مشکلی وارد شهرستان و بعد خارج می شود و در خصوص انعکاس این موضوع کسانی شیطنت می کنند که با آنها برخورد می کنیم.

در ادامه جلسه ادارات مسئول در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماری از کشفیان و پرونده های خود ارائه کردند که به چند نمونه اشاره می‌شود:

نماینده مرزبانی اعلام کرد: در ۶ ماه گذشته ۹۰ مورد دستگیری قاچاقچی داشته ایم و ۱۷ شناور که کار حمل قاچاق را انجام می‌دادند، همچنین هزار و ۶۳۸ بطری مشروبات خارجی، هزار و ۱۰ بطری مشروبات ساخت داخل و ۷۵ کیلوگرم مواد مخدر از جمله کشفیات این واحد است.

همچنین نماینده اداره گمرک شهرستان اظهار کرد: در گمرک ما ۲۱ پرونده قاچاق تشکیل داده ایم که ۱۰ مورد آن در خصوص مشروبات الکلی، هشت مورد قاچاق خودروی سبک و سنگین، ۶۵ هزار کیلوگرم پودر ماشین لباس شویی و ۳۲ هزار کیلوگرم پرتقال از جمله کشفیات این اداره بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha