فرماندار آستارا: ظرفیت‌ها را در حمایت از جوانی جمعیت به کار می‌گیریم

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری از اولویت های اصلی است و همه ظرفیت ها را در این راستا به کار می گیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان آستارا اظهار کرد: حمایت از فرزند آوری از ابتدای این دولت در دستور کار قرار گرفت و ما نیز از هیچ اقدام تاثیر گذاری مورد ترغیب جامعه به فرزند آوری شود، دریغ نمی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در این حوزه، عنوان کرد: به دنبال تخصیص زمین برای خانواده های دارای سه فرزند در شهرستان هستیم و از ادارات متولی می خواهیم در اسرع وقت نسبت به جانمایی و اختصاص زمین برای این افراد اقدام لازم را انجام دهند.

وی با ظرفیت های گردشگری و ترانزیتی شهرستان تصریح کرد: شایسته نیست با مشکلات پزشکی و کمبود امکانات و خدمات مناسب مواجه باشیم از این رو از همه دستگاه ها و ادارات انتظار است شبکه بهداشت و درمان شهرستان را یاری کنند تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستارا هم در این جلسه گفت : با توجه به آمار سقط جنین در جامعه طرح نفس با همکاری جامعه بسیج پزشکان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف آموزش و آگاهی بخش به زوجها در راستای کاهش این سقط ها اجرایی شد که ما در شهرستان آستارا با تیمی کارآمد در این راستا تلاش می کنیم.

سید حسین احمدی افزود: در زمینه کمک به جلوگیری از سقط جنین و ترغیب و کمک به فرزندآوری در شهرستان اقدامات خوبی انجام می شود و در این راستا توانسته ایم تعداد ۱۱ فرزند را که والدینشان قصد سقط آنها را داشتند، حفظ کرده و متولد کنیم.

وی به اقدامات شبکه بهداشت در شهرستان اشاره کرد و گفت: بازرسان ما از داروخانه های شهرستان بازدید می کنند و با هرمورد گران فروشی و تفاوت قیمتی برخورد می کنند.

رئیس شبکه بهداشت آستارا خاطرنشان کرد: کرونا تمام نشده است اما هنوز بیماران بدحالی را پذیرش می کنیم در این راستا از مردم می خواهیم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی حساس باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha