کتابخانه‌های سمنان با رویکرد ویژه در معرفی کسب‌ و کارها، مجری طرح‌های اوقات فراغت هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان گفت: کتابخانه‌های عمومی استان تابستان امسال رویکرد ویژه‌ای در اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دارند که محور آن معرفی مشاغل و کسب‌ و کارهای کوچک است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهریان عصر چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه عمومی پیامبر اعظم شهر درجزین افزود: کتابخانه‌های سمنان امسال با کارکردهای ویژه‌تری در زمینه‌ غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان واردشده‌اند و مقرر شد کتابخانه‌های استان به پایگاه‌های مهم در راستای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در کنار این رویکرد، کتابخانه‌های عمومی با پیاده‌سازی برنامه‌های جدیدتری در راستای معرفی مشاغل و کسب‌ و کارهای کوچک فعالیت‌های ویژه‌ای دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان اظهار امیدواری برای قرارگرفتن کتابخانه عمومی به عنوان تنها مجتمع فرهنگی شهر در کانون توجه مردم، ضمن اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در هر شهر و روستا برای استفاده و بهره‌گیری مثبت از آن، گفت: امیدواریم روزی فرارسد کتابخانه عمومی هر شهری به عنوان پاتوق فرهنگی آن شهر و روستا محسوب شود و محلی برای قرار گذاشتن جوانان و نوجوانان برای تبادل نظرات و انتقادات، با حضور روحانیون و استادان فهیم و روشنگر برای اقناع آنان باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سمنان افزود: این جشنواره با مشارکت عموم مردم بویژه مخاطبان جوان، نوجوان و کودکان خود در استان سمنان برگزار می‌شود و فراخوان آن منتشرشده است.

طاهریان گفت: امیدواریم که مسوولان درجزین هرگونه که می‌توانند در بحث ساماندهی امور کتابخانه عمومی این شهر و مسایل و امور فرهنگی یاری‌گر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باشند.

وی، کتاب آسمانی قرآن را کامل‌ترین کتاب عالم بشریت و کتابخانه عمومی را مکانی مقدس دانست و ادامه داد: کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) با مشکلاتی نظیر گرمایش و سرمایش و فقدان رنگ‌آمیزی مناسب مواجه است و نیاز به مشارکت دارد تا بتوان سنگ بنایی ایجاد کرد تا این مکان فرهنگی برای آیندگان باقی بماند و آن‌ها نیز بتوانند از این گنج معنوی بهره‌مند شوند.

امام جمعه درجزین نیز گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) به عنوان تنها مجتمع فرنگی شهر در کانون توجهات مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر عامری با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی یک آموزه دینی است و به آن سفارش بسیاری شده است، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی افراد هر جامعه‌ای دارد و با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری نیز بسیار به آن تأکید دارند، باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است هیات اندیشه ورزی تشکیل و بررسی شود که چگونه می‌توان دسترسی به کتاب را برای عموم مردم آسان کرد، اظهارداشت:دفتر امام جمعه درجزین آمادگی دارد با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر میزهای نمایشگاهی در نماز جمعه دایر و به معرفی کتاب بپردازد تا به این بهانه میل مطالعه و کتاب‌خوانی در میان مردم افزایش یابد.

امام جمعه درجزین با بیان اینکه باید طوری عمل کنیم تا کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) به عنوان تنها مجتمع فرنگی شهر در کانون توجهات مردم قرار گیرد، افزود: جشن‌های مناسبتی در کتابخانه‌های عمومی برگزار شود تا به این بهانه پای مردم به کتابخانه باز شود و به‌ نوعی مردم را با کتاب آشتی دهیم و موجب گسترش فرهنگ مطالعه شویم.

سیده نجمه سیادتی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر، پیرو مصوبات جلسه پیشین انجمن کتابخانه‌های عمومی درجزین، به ارائه گزارش پیرامون اقدامات صورت گرفته کتابخانه در سال گذشته پرداخت و گفت: در این کتابخانه‌ها بیش‌از ۱۳ هزار جلد کتاب در دسترس عموم قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این مرکز از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

در این نشست، هر یک از اعضای انجمن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه به بیان نظرات خود پرداختند و از حمایت های شهردار برای پرداخت منظم سهم نیم درصد کتابخانه‌ها، با اهدای لوح قدردانی شد.

منصور نورانیان، بخشدار بخش مرکزی، علی اکبر شهابی‌نیا شهردار درجزین، علی چتری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر، جمعی از کتابداران و اعضای حقیقی انجمن کتابخانه عمومی درجزین در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) در این نشست حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha