مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع): زبان هنر ابزار نشر فرهنگ و تمدن‌ها است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در سمنان، گفت: فرهنگ و تمدن با زبان هنر و ابزار فرهنگی مانند داستان، شعر و رمان، در جهان نشر می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی سعیدی‌زاده روز شنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در تالار فرهنگسرای کومش سمنان افزود: جریان شعر، فلسفه، رمان و داستان، سیطره فرهنگ را گسترش می دهد.

وی بیان کرد: در جبهه مبارزه با نفاق و ستم، تولید آثار فاخر با ابزار هنر اثرگذار است.

وی بیان کرد: بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با توسعه فرهنگ رضوی با داشته‌های تمدنی با محوریت حضرت ثامن الائمه(ع) مبارزه با نظام کفر را دنبال می‌کند.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: دفتر شعر و ادبیات رضوی در بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) راه‌اندازی شد و طی چهار سال آینده پایداری و ارتقا در تولید شعر و داستان رضوی در لایه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: داستان باید سیره فرهنگ رضوی را توصیف و بازگو کند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تولید آثار قوی کمک‌کننده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: برگزاری جشنواره داستان رضوی در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود.

سمنان، استانی ریشه‌دار در حوزه داستان و رمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این آیین گفت: ۳۸۳ نویسنده کشور با داستان کوتاه و طرح رمان در قالب پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در این استان با هم رقابت دارند.

فرشید فلاح ابراز داشت: در این دوره از جشنواره که پس از وقفه ای ۲ تا سه ساله میزبانی آن دوباره به سمنان واگذار شد ۵۷۸ اثر از استانهای سراسر کشور دریافت شد و مورد داوری قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شمار شرکت کنندگان در این جشنواره را ۳۸۳ نفر بیان کرد و گفت: از کل آثار رسیده ۲۳۶ اثر توسط آقایان و بقیه توسط بانوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی گفت: جشنواره امسال در ۲ بخش داستان کوتاه و طرح رمان برگزار شد و از کل آثار رسیده، ۴۸۸ اثر داستان کوتاه، ۷۸ اثر طرح رمان و ۱۲ اثر نیز متفرقه بود.

وی یادآور شد: در آیین اختتامیه به هشت اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش طرح رمان جوایزی اهدا می شود و ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان نیز امروز در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه استان در گذشته نیز میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» بوده است، تاکید کرد: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان سمنان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان‌نویسی شده و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

مجموع جوائز اهدایی به برترین ها در این جشنواره ۱۲۰ میلیون تومان است.

جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با اهداف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی ترتیب یافته است.

شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا (ع)، فرهنگ عامه و امام رضا (ع)، تبلور سخنان حضرت رضا (ع) در جامعه ایرانی، زیارت و خاطرات آن، امام رضا (ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی و امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومتاز موضوعات پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha