استان سمنان کتابخانه سیار نیاز دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: هیچ کتابخانه سیاری در استان فعالیت ندارد و تامین خودرو در این زمینه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهریان شامگاه چهارشنبه در دیدار با فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان به منظور تبیین و ترویج برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی رضوی و تشریح فعالیت های کتابخوانی در استان افزود: کتابخانه سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان استان سمنان اهمیت دارد و مساعدت سپاه استان در تأمین خودرو کتابخانه سیار کمک بزرگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری بیش از ٢ هزار فعالیت فرهنگی متنوع در سال گذشته، به ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: رونمایی از کتاب‌های مختلف، نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برنامه روایت مادری با محوریت مادر شهید نویسنده، برنامه از تبار قلم با تجلیل از نویسندگان توانمند انقلاب اسلامی در استان، برگزاری نشست بصیرتی با حضور اعضای هیات‌علمی دانشگاه ها و جشنواره قصه‌گویی نهال امید، از جمله اقدامات فرهنگی و ترویجی بود.

طاهریان گفت: سلسله کارگاه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی شهروندان با محوریت مهارت افزایی بانوان، کارگاه آموزش شناخت و مراقبت فرزندان، کارگاه آموزش مادران آگاه، بررسی مسائل و راهکارهای الگوی سوم زن مسلمان و زنان شاغل، ازجمله برنامه‌هایی بودند که با هدف دانش افزایی اعضاء در سال گذشته برگزارشد.

جامعه‌ کتاب‌خوان آگاه است و مشکلات را زودتر حل‌وفصل می‌کند

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان نیز جامعه کتاب‌خوان را جامعه‌ای آگاه توصیف کرد که می‌تواند با سرعت بیشتری بر مشکلاتش چیره شود.

سردار حمید دامغانی با اشاره به جایگاه کتابخانه‌ها در ٢ سال اخیر و گسترش فرهنگ کتابخانی در بین شهروندان، از تلاش‌های این اداره‌کل برای گسترش فضای کتابخانه‌ای در استان و ایجاد کتابخانه‌های عمومی با خدمات نوین قدردانی کرد و گفت: امروزه خدمات بسیار خوبی در کتابخانه‌های عمومی استان در حال ارائه است و مجموعه سپاه نیز می‌تواند در راستای آن در ترویج و کمک به گسترش خدمات کتابخانه‌های عمومی استان کمک کند.

وی اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج تلاش می‌کند با تمام ظرفیت خود در راه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی استان قدم بردارد و با توجه به رسالت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی در ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، آماده‌ایم تا در زمینه‌های مختلف با این نهاد مردمی همکاری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب گفت: جامعه‌ای که در آن کتاب‌خوان داشته باشد، جامعه‌ای آگاه است و چنین جامعه‌ای در حل‌وفصل مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف به موفقیت بیشتر با سرعتی بیشتر دست می‌یابد؛ ازاین‌رو کتاب‌خوانی از اهمیت بسیار زیادی در دنیا برخوردار است.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان به گسترش همکاری کتابخانه‌های عمومی استان و سپاه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان تأکید کرد و گفت: توانمندی‌های سپاه استان وقتی در کنار کتابخانه‌های عمومی قرارگیرد و هم‌افزایی صورت گیرد، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آسان‌تر می‌شود و نسل آینده کتاب‌خوان‌تر، آگاه‌تر و بادانش بیشتر تربیت خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha