سرعت توفان در گرمسار به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: وزش باد شدید از پیش‌بینی‌های روزهای گذاشته بود و بیشترین سرعت توفان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت در شهر گرمسار در غرب استان ثبت شد.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید، تندباد و توفان طی شبانه‌روز گذشته در نقاط مختلف استان سمنان ثبت شد که بیشترین سرعت مربوط به گرمسار با سرعت ۱۲۶، ایوانکی با سرعت ۱۰۸ و دامغان با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت بود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد و تندباد طی ۲۴ ساعت گذشته در سمنان ۵۸، سرخه ۸۳، شهمیرزاد ۶۵، رضوان و فرودگاه شاهرود ۶۱ و بیارجمند شاهرود ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

مصطفوی تاکید کرد که بارندگی‌های رگباری، ابرناکی و وزش باد در سمنان تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و نوسان دمایی بین ۲ تا ۶ درجه سانتیگرد در این روزها پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌ها در نقاط مختلف استان سمنان نیز یادآور شد: بیشترین بارش ها به میزان ۲۲ و ۱۷ میلیمتر به ترتیب در مجن و نکارمن شاهرود در شرق استان طی شبانه‌روز گذشته ثبت شد و در مرکز استان هم سه میلیمتر باران بارید.

سرعت توفان در گرمسار به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید

این مسوول تصریح کرد: بیشینه دمای ۳۰ و کمینه ۱۹ درجه سانتیگراد برای مرکز استان سمنان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: توفان، خیزش و انتقال گرد و خاک در برخی ساعات افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی طی این روزها دور از انتظار نیست.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha