رقابت آثار ۳۸۳ نویسنده کشور در جشنواره ملی داستان رضوی در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۳۸۳ نویسنده کشور با داستان کوتاه و طرح رمان در قالب پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در این استان با هم رقابت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: معرفی و تجلیل از برترین های پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) با حضور مسوولان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مقامات کشوری و استانی شنبه آینده در سمنان برگزار می شود.

وی گفت: آیین اختتامیه این دوره از جشنواره ملی داستان رضوی قرار است سی ام اردیبهشت در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری هنری کومش سمنان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: در این دوره از جشنواره که پس از وقفه ای ۲ تا سه ساله میزبانی آن دوباره به سمنان واگذار شد ۵۷۸ اثر از استانهای سراسر کشور دریافت شد و مورد داوری قرار گرفته است.

فلاح، شمار شرکت کنندگان دراین جشنواره را ۳۸۳ نفر بیان کرد و گفت: از کل آثار رسیده ۲۳۶ اثر توسط آقایان و بقیه توسط بانوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی گفت: جشنواره امسال در ۲ بخش داستان کوتاه و طرح رمان برگزار شد و از کل آثار رسیده، ۴۸۸ اثر داستان کوتاه، ۷۸ اثر طرح رمان و ۱۲ اثر نیز متفرقه بود.

وی یادآور شد: در آیین اختتامیه به هشت اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش طرح رمان جوایزی اهدا می شود و ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان نیز در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه استان در گذشته نیز میزبان جشنواره داستان کوتاه رضوی «کبوتر حرم» بوده است، تاکید کرد: برگزاری و میزبانی این تعداد جشنواره در استان سمنان موجب شناسایی و تقویت جریان داستان‌نویسی شده و برکات فراوانی برای این استان داشته است.

مجموع جوائز اهدایی به برترین ها در این جشنواره ۱۲۰ میلیون تومان است.

جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی با اهداف ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ارائه مفاهیم دینی و رضوی در قالب عامه‌پسند و دارای ظرفیتِ داستان و جریان‌سازی فرهنگی و بسترسازی جهت شناسایی چهره‌های مستعد و علاقه‌مند در جهت تولید آثار فاخر ادبیات رضوی ترتیب یافته است.

شخصیت، سیره، تاریخ و معارف امام رضا (ع)، فرهنگ عامه و امام رضا (ع)، تبلور سخنان حضرت رضا (ع) در جامعه ایرانی، زیارت و خاطرات آن، امام رضا (ع) و تمدن آینده اسلامی ـ ایرانی و امام رضا (ع) و انقلاب اسلامی، شهدا و جبهه مقاومتاز موضوعات پانزدهمین جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha