۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85478925
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

 ۲ و نیم هکتار ویلاسازی در دامغان تخریب شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85478925
 ۲ و نیم هکتار ویلاسازی در دامغان تخریب شد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۲ و نیم هکتار ویلاسازی غیرمجاز در مناطق روستایی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با تغییر کاربری‌ اراضی کشاورزی تخریب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر امامیون روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: عملیات تخریب سه مورد ویلاسازی غیرمجاز در سطح برخی از مناطق خوش آب‌وهوای دامغان اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای گشت‌های مستمر با هدف حفاظت از اراضی کشاورزی بیان کرد: با اطلاع از شناسایی تغییر کاربری زمین کشاورزی و با حکم قضایی، عملیات تخریب سه مورد ویلاسازی غیرمجاز در دامغان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این ویلاسازی‌های غیرمجاز در آهوانو، دیباج و کلاته انجام شده بود، افزود: حکم تخریب این ویلاها از سوی مقامات قضائی پس از شناسایی این تغییر کاربری‌های غیرمجاز توسط گشت امور اراضی صادر شد و تخریب صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به تغییر کاربری غیرمجاز و ویلاسازی در سطح ۲ و نیم هکتار در این عملیات و اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی، گفت: امنیت غذایی کشور وابسته به اراضی کشاورزی است و از این رو حفاظت از این اراضی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد از سوی این مدیریت در حال انجام است گفت: شهروندان هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی جلوگیری شود.

بزرگترین باغ‌های پسته، به عنوان مهمترین و پدرآمدترین محصول کشاورزی استان سمنان، در دامغان قرار دارد که به گفته مسوولان گردش مالی سالانه آن ۱۰۰ میلیارد ریال است و به همین دلیل، حفظ باغ‌ها و اراضی کشاورزی در این شهرستان اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha