سفر پُربار وزیر بهداشت به دارالمرحمه سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

سمنان - ایرنا - سفر پُربار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین روز دهه فجر به استان سمنان با افتتاح و بازدید از چند طرح‌ پزشکی و سه رخداد خارج از برنامه افتتاح نشدن ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود به دلیل تکمیل نبودن تجهیزات و بازدید از بیمارستان‌های ولایت دامغان و معتمدی گرمسار همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین‌اللهی روز شنبه همزمان با سالروز ولادت مولود کعبه حضرت امام علی (ع) و روز پدر سفر به دیار پهناور سمنان را با همراهی استاندار از شرقی‌ترین شهرستان این استان (میامی) آغاز کرد و در گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان پایان داد؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین برای بازدید و افتتاح طرح‌های پزشکی در شهرستان‌های دامغان و سمنان حضور یافت.

افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا (ع) میامی، ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود (که به دلیل کامل نبودن تجهیزات افتتاح نشد)، مرکز خدمات جامع سلامت خانخودی بیارجمند شاهرود، مرکز اورژانس بیمارستان کوثر سمنان از جمله برنامه‌های اعلامی به رسانه‌ها برای سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان بود؛ علاوه بر این، عین‌اللهی از بیمارستان‌های ولایت دامغان و معتمدی گرمسار نیز بازدید کرد.

فرمانداران و چهار نماینده مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در سفر به شهرستان‌های متبوع خود همراهی کردند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع همچواری با هشت استان دیگر، یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زایر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.

افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی میامی

بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا(ع) شهرستان میامی با اعتباری افزون بر ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سمنان و جمعی دیگر از مسوولان افتتاح شد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حاشیه افتتاح این بیمارستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) در ۶ هزار و ۸۴۳ متر زمین ساخته شده است، گفت: زیربنای بیمارستان ۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع، محوطه به مساحت چهار هزار و ۱۳۵ مترمربع و ۵۲۸ مترمربع وسعت موتورخانه است.

حسین شیبانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان امام رضا (ع) میامی خریداری شده است، افزود: هزینه‌های ساخت و تجهیز این بیمارستان از محل اعتبارات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان، اعتبارات استانی و ملی تامین شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شد، اظهار کرد: هم اکنون از ۶۴ تختخواب بیمارستان میامی ۵۵ تخت آن فعال است.

وی با اشاره به اینکه واحد مراقبت پس از بیهوشی (ریکاوری) و دیالیز با تمامی امکانات مورد نیاز فعال است، افزود: بخش‌های آی سی یو، ان آی سی یو، اتاق عمل، اورژانس و بخش ال دی آر (واحد تک‌نفره زایمان طبیعی) نیز مجهز و فعال شده است.

شهرستان میامی با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرقی‌ترین نقطه استان سمنان واقع شده است.

۹۸ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) میامی با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: ۲۵ درصد از حوزه دانش‌بنیان کشور در بخش سلامت فعال است.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

بهرام عین‌اللهی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و در تمامی شاخص‌های این حوزه جمهوری اسلامی ایران با فاصله، از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ثروت ایران در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است، ابراز کرد: حضور کارشناسان حوزه سلامت در مناطق محروم از دستاوردهای مهم نظام است.

عین اللهی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دانشگاه‌های بسیارخوب و بزرگ کشوراست که خدمات ارزشمندی را ارایه می کند، اظهار کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۸۰۰ تخت نیز بزودی اضافه خواهد شد، افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۵۰ طرح بهداشتی به بهره برداری رسید و تعداد ۲ هزار طرح بهداشتی دیگر نیز در آینده افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی ۱۶ ماه فعالیت دولت مردمی، افزون بر ۶ میلیون نفر از مردم، زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گفته وی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰۰ شهید در روزهای همه‌گیری کرونا تقدیم سلامت کشور کرد.

عین اللهی تاکید کرد: در تلاش هستیم خدمات بستری را به صورت رایگان به مردم کشور ارایه کنیم.

تردد در محورهای استان سمنان به طور میانگین روزانه یک فوتی دارد

استاندار سمنان هم در این آیین با بیان اینکه تردد در محورهای استان سمنان میانگین روزانه یک فوتی دارد، گفت: بنا بر اعلام پلیس راه طی ۱۰ ماهه امسال ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در محورهای استان سمنان جان باختند.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۲۰ نفر طی این بازه زمانی در جاده‌های استان سمنان مصدوم شدند، ابراز کرد: از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ نفر زایر علی ابن موسی الرضا (ع) بودند.

به گفته وی، بیشترین حوادث جاده‌ای در محورهای شرقی این استان رخ می دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هشت طرح از طرح‌های دهه مبارک فجر استان با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان مربوط به حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا (ع) که امروز با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میامی افتتاح شد، علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان، به زایران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیز خدمات ارایه خواهد کرد.

بهره‌برداری از ۲ طرح علوم پزشکی شاهرود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر یکروزه به استان سمنان برای بهره‌برداری و بازدید از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان وارد شاهرود در شرق استان سمنان شد و درمانگاه رضوی و طرح تکمیلی مرکز جامع سلامت خانخودی بیارجمند این شهرستان را در مجموع با اعتبار افزون بر ۸۷ میلیارد و ۵۹ میلیون تومان افتتاح کرد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود در حاشیه افتتاح درمانگاه رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت ۴۰۵ مترمربع در سه طبقه افتتاح شد، اظهار کرد: زیربنای این درمانگاه یکهزار و ۳۲۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

ابوطالب جلالی افزود: ۵۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز این درمانگاه از محل اعتبارات داخلی و خیران هزینه شد.

فرماندار ویژه شاهرود اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستای خانخودی بیارجمند نیز با اعتبار افزون بر ۲ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری رسید که از این مقدار، یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون ۳۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات ملی، ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ۶۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی - استانی تامین شد.

عین‌اللهی همچنین از ساختمان در حال ساخت دانشکده دندانپزشکی و بلوک زایمان و بخش الحاقی بیمارستان بهار بازدید کرد.

وزیر بهداشت طرح بیمارستانی شاهرود را افتتاح نکرد/ عین‌اللهی: تجهیزات کامل نیست

طبق برنامه اعلامی، قرار بود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود را افتتاح کند اما عین‌اللهی این طرح را به دلیل نبود تجهیزات کامل افتتاح نکرد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس بیمارستان بهار شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران درباره افتتاح نشدن بلوک زایمانی این بیمارستان توسط وزیر بهداشت با وجود قرار داشتن در برنامه سفر اعلام شده به رسانه‌ها اظهار کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد که این طرح را به دلیل کامل نبودن تجهیزات افتتاح نمی‌کند.

حمید نام‌آور افزود: برای تجهیز بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه بخش اطفال این بیمارستان نیز به حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ابراز کرد: ۲ آمبولانس مجهز به امکانات آی سی یو برای ارتقای خدمات به شهروندان ضرورت دارد.

رییس بیمارستان بهار شاهرود با اشاره به اینکه قطب تخصصی بیمارهای قلب و عروق اطفال در مرکز استان سمنان قرار دارد، تصریح کرد: برای انتقال نوزادان و بیماران قلب و عروقی به مرکز استان می‌بایست آمبولانس‌های مجهز به امکانات آی سی یو در اختیار بیمارستان بهار شاهرود قرار گیرد.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲ آمبولانس قدیمی و فاقد امکانات آی سی یو مربوط به سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ میلادی در این بیمارستان برای ارایه خدمات به شهروندان مستقر هستند.

شهرستان شاهرود در ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان سمنان، بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۱۹ هزار نفر جمعیت دارد.

بازدید از بیمارستان ولایت دامغان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از افتتاح و بازدید از طرح‌های پزشکی در شهرستان‌های میامی و شاهرود به همراه استاندار سمنان در شهرستان دامغان حضور یافت و از بیمارستان ولایت این شهرستان بازدید کرد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ولایت، با کادر درمان این بیمارستان نیز گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان کمبودها و نیازهای این مرکز درمانی قرار گرفت.

بیمارستان ولایت دامغان از مجموعه‌های درمانی دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد.

ظرفیت مصوب این بیمارستان ۱۶۰ تخت است که هم‌اکنون ۱۳۰ تخت فعال دارد و در حال ارایه خدمات درمانی به بیش از یکهزار نفر در روز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی پیش گلایه‌هایی در زمینه کمبود تجهیزات و متخصصان در این بیمارستان در فضای مجازی منتشر شد و علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز هفتم بهمن ماه طی نطقی در مجلس، از آنچه کم‌توجهی به این شهرستان در بخش بهداشت و درمان خواند انتقاد کرد.

شهرستان دامغان با نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

افتتاح اورژانس مرجع سمنان

در ادامه سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمنان، اورژانس مرجع بیمارستان کوثر در مرکز این استان با مساحت سه‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حاشیه بهره‌برداری از اورژانس مرجع بیمارستان کوثر اظهار کرد: با توجه به گستردگی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان و قرار گرفتن این خطه در مسیر مسافران و زایران حرم رضوی، ساخت و راه اندازی یک اورژانس مرجع برای خدمت‌رسانی مطلوب و سریع‌تر به مردم استان، مسافران و زایران امام رضا(ع) در این منطقه ضروری است.

داریوش پهلوان افزود: سال ۱۳۹۹ با حضور جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در ضلع جنوبی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان طرح ساخت اورژانس مرجع آغاز شد.

وی با بیان اینکه اورژانس مرجع کوثر از لحاظ وسعت و به روز بودن منحصر به فرد و از فضای آلودگی زدایی استفاده شده است، ادامه داد: سازه این بنا با رعایت اصول پدافند غیرعامل طراحی و ساخته شد و با داشتن فضای آلودگی زدایی شیمیایی و میکروبی، دارای فضاهای درمانی و تشخیصی شامل ۲ اتاق عمل، رادیولوژی، ۶ تخت احیای قلبی ریوی، اتاق گچ‌گیری، کلاس های آموزشی و ۷۹ تخت است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار امیدواری کرد که با پذیرش بیماران، مصدومان حوادث ترافیکی و مراجعان در این بخش، یکی از دغدغه های بحق و مهم مردم استان سمنان رفع شود.

وزیر بهداشت: جذب ۲۰ هزار پرستار در دستور کار است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح بزرگترین طرح اورژانس استان سمنان گفت: مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار گرفته شد و ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز اولویت جذب با پرستاران فعال در دوره همه‌گیری کرونا است.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی افزود: سه‌هزار و ۵۰۰ نفر در بخش اورژانس و فوریت پزشکی جذب خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این وزارتخانه ۳۰۰ شهید سلامت دارد و در دوران سخت کرونایی کادر درمان پای کار بودند و در نظر گرفتن امتیاز جذب به منظور تقدیر از زحمات پرستاران است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۷۹ مرکز با رویکرد و همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: ۸۵۰ طرح بهداشتی از جمله خانه بهداشت و مرکز بهداشت دهه‌ فجر افتتاح شد که افزایش آنها به ۲ هزار واحد در برنامه است.

عین‌اللهی تصریح کرد: ۷۲ پایگاه اورژانس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افتتاح شد و ساختمان ۲۰۲ پایگاه اورژانس تکمیل شده و باید تجهیز شود.

وی یادآور شد: تکمیل پایگاه اورژانس جاده‌ای در دستور کار و اولویت دولت سیزدهم است و طبق گزارش‌ها ۶ پایگاه هوایی و ۲۰ اتوبوس آمبولانس در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هر اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخت با تجهیزات کامل دارد که در شرایط اضطرار امدادگر است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۰ موتورلانس در شهرهای بزرگ در دولت سیزدهم فعال شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور برای امدادرسانی به شهروندان قعال است، تصریح کرد: یکهزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و یکهزار ۳۴۰ پایگاه اورژانس شهری فعال است.

وی از مرکز اورژانس سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز نام برد و افزود: طرح‌های درمانی در مناطقی افتتاح می‌شود که امکان پذیرش بیمار باشد و در شاهرود هنوز این شرایط فراهم نبود.

به گفته وی، مرکز اورژانس سمنان طرح ارزشمند، جامع و کامل است که با زحمات استاندار و رویکرد دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زایران امام رضا(ع) شاهد تصادف‌های زیاد است و این اورژانس علاوه بر خدمت به شهروندان استان سمنان در امدادرسانی به زایران نیز نقش مهمی دارد.

بازدید از بیمارستان معتمدی گرمسار

بازدید از بیمارستان معتمدی گرمسار پایان‌بخش سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان بود. عین‌اللهی با همراهی استاندار سمنان و جمعی دیگر از مسوولان علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان معتمدی، با شماری از کادر درمان و بیماران این بیمارستان نیز گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان کمبودها و نیازهای این مرکز درمانی قرار گرفت.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

بیمارستان معتمدی گرمسار از مجموعه‌های درمانی دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده و دارای هشت اتاق عمل، چهار بخش تخصصی (داخلی، جراحی، زنان و زایمان و همچنین کودکان و نوزادان)، ۱۸ تخت اورژانس، ۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه و تخت‌های دیگری در بخش‌های ان آی سی یو، آی سی یو و سی سی یو است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد که سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زایران امام رضا(ع) شاهد تصادف‌های زیادی است.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سفر پُربار وزیر بهداشت به استان سمنان و سه رخداد خارج از برنامه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha