جدال جانانه‌ای که به صعود تیم ملی نینجامید

سمنان- ایرنا- مردم ورزش‌دوست استان سمنان شامگاه سه‌شنبه هشتم آذر جدال مردانه یوزهای ایرانی را از جعبه جادویی به تماشا نشستند و بازی بازیکنان تیم ملی در برابر تیم آمریکا را تشویق کردند و لحظه به لحظه از سمنان گویی در کنار تیم ملی در قطر بودند و فرزندان خود را تشویق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چشمان یک ملت از کودک ۶ ساله گرفته تا ریش‌سفیدان و بزرگان خانواده همه به ساعت خیره بود و منتظر چرخش عقربه‌های ساعت و رسیدن به ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بودند.
زمان به کندی می‌گذشت، نفس‌ها در سینه حبس، دل‌ها پر از التهابی غریب بود، بالاخره لحظه موعود فرارسید و جعبه جادویی بازی تماشایی شیرمردان ایرانی در مقابل تیم آمریکا در دوحه قطر را به نمایش گذاشت.

بازی نفس‌گیر بود؛ دقیقه هشتم با در خطر قرارگرفتن دروازه ایران قلب‌ها به تپشی بی‌شمار افتاد، کمی بازی پیش رفت و دقیقه دهم دوباره توپ به سمت دروازه ایران آمد و بیرانوند توپ را مهار کرد، زبان از وصف هیجان قاصر و دست‌هابرای دعا رو به آسمان برای سرافرازی تیم ملی ایران بود، بازیکنان ایران در دقیقه‌های اولیه بازی تلاش می‌کردند توپ را در میانه زمین بازی دهند.
دقیقه ۱۵ موقعیت خطرناک شکل گرفت و بازیکنان ۲ تیم به دنبال حمله بودند، اما تلاش‌های یوزهای ایرانی نتیجه نداد و بازی در جریان بود که دقیقه نوزدهم چشم‌ها از پشت جعبه جادویی به طارمی قفل شده بود که با حمله‌ای زیبا در چند قدمی گل برای ایران بود که شانس یار نبود و توپ دوباره به میانه زمین بازگشت.
دقیقه بیست و هفتم بود که داور به نفع انگلیس سوت کرنر زد که خوشبختانه با مهارت شاگردان کارلوس کی‌روش حمله حریف مهار شد.
نفس‌ها همچنان در سینه حبس و چشم‌ها در انتظار گلی برای ایران در دقیقه ۳۱ بود، لحظات سختی که هیجانش مجال نشستن را می‌ربود. زمان به نمایش درآمده در گوشه تلویزیون دقیقه ۳۴ نیمه‌اول را نشان می‌داد که تا آن لحظه آمریکا ۶ موقعیت گل را تجربه کرده بود که ۲ موقعیت به سمت دروازه ایران ایجادشده بود و ایران موقعیتی نداشت، در دل‌ها فقط جدال باخت و پیروزی بود، کسی طاقت باخت شیربچه‌های تیم ملی که مردانه و با تاکتیک در مقابل آمریکا بازی‌کردند را نداشت.

متاسفانه در دقیقه ۳۷ دروازه ایران باز شد و ایران یک بر هیچ از رقیب جا ماند و بر اساس این نتیجه اکنون آمریکا و انگلیس با پنج امتیاز در رده اول و دوم و ایران با سه امتیاز در رده سوم و ولز در رده چهارم قرار گرفته بود، رفته رفته بر شدت هیجان بازی افزوده می‌شد، بازی نفس‌گیری بود. مجید حسینی در دقیقه چهل و چهارم دروازه ایران را نجات داد و نگاه‌ها همچنان دوخته به صفحه تلویزیون که در نیمه اول بازنده به رختکن نرویم، که در آخرین لحظه دروازه ایران باز شد و خوشبختانه از سوی حریف آفساید اعلام و گل پذیرفته نشد و ایران با یک گل خورده نیمه اول را به پایان رساند.
آمریکا دقیقه ۴۸ کرنر زد تا تعداد کرنرهای آمریکا به سه برسد، قلب‌ها فشرده شده بود، دقیقه پنجاه و چهارم تلاش مهدی طارمی برای باز کردن دروازه آمریکا جواب نداد.

پیروزی بدون صبر میسر نمی‌شود این جملاتی است که در آن لحظات تسلابخش روح بود. چند تلاش دیگر شیر بچه‌های ایرانی، تیم ملی را به یک قدمی گل و بازکردن دروازه آمریکا برد، اما همچنان تلاش‌ها نافرجام ماند و در نهایت بخت با یوزهای ایرانی یار نبود و نتیجه بازی را واگذار کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در مصاف با آمریکا یک بر صفر شکست خورد.

شکست، از عزت تیم ملی کم نمی کند

محمد یکی از جوانانی که با اشتیاق بازی تیم ملی را تماشا می‌کرد در گفت و گو با ایرنا، افزود: تیم ملی کشورمان در مقابل آمریکا با تاکتیک بازی کرد، اما ضعف‌هایی نیز بود که در نهایت نشد که تیم‌ملی نتیجه بازی را به نفع خود کند، اما این واگذاری نتیجه چیزی از عزت ایران کم نمی‌کند و حضور در جام جهانی خود برای کشور افتخار است.
وی ادامه داد: می خواهم به بدخواهان کشور عزیزمان ایران بگویم در عرصه‌های مختلف یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قدردان تلاش‌های دلاورانه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان هستیم.
این جوان ۲۲ ساله افزود: پیروزی حق تیم ملی ایران بود، اما تعلل در شوت زدن و بدشانسی موجب واگذاری نتیجه بازی شد.

تیم ایران با اقتدار بازی کرد
هستی دختر ۱۸ ساله‌ای که به گفته خودش اصلا علاقه‌ای به فوتبال نداشته، اما به عشق ایران بازی تیم ملی را تماشا کرد و از بازی هیجانی و زیبای ایران در مقابل حریف لذت برد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: ثانیه ثانیه بازی تیم ملی در مقابل حریف پر از هیجان و التهاب بود و بازیکنان تیم ملی با اقتدار بازی کردند و اصلا احساس تماشای یک بازی فرسایشی به ذهن خطور نمی‌کرد.
وی بیان کرد: فارغ از نتیجه بازی، تیم ملی در این دوره از مسابقات جام جهانی خوش درخشید و همواره پشتیبان تیم ملی کشورم هستم.
علیرضا پدربزرگ مهربانی که در کنار نوه‌اش بازی تیم ملی را تماشا می‌کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: بازیکنان تیم ملی کشورمان تاکتیک خوبی در بازی داشتند، ولی اگر بازی تهاجمی به جای دفاع را در اولویت قرار می‌دادند، بازی به نفع کشورمان به پایان می‌رسید.
وی ادامه داد: تیم ملی بیشتر در میانه زمین و در زمینه دفاع کار می‌کردند و البته چندین بار موقعیت گل برای ایران پیش آمد که شانس با بچه‌شیرها یار نبود.
این پدربزرگ بیان کرد: تیم ملی بازی خوبی را به نمایش گذاشت و تماشای بازی لذت بخش بود، درود بر شرف بازیکنان تیم ملی که زیبا بازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود روز (جمعه) در چارچوب دور گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی ولز رفت و موفق شد با ۲گل به برتری برسد و نخستین پیروزی‌اش در این دوره از مسابقات را به ثبت رساند و سه امتیازی شد و شانس خود را برای صعود از این گروه بیشتر کرد. ملی‌پوشان همچنین موفق شدند به اولین پیروزی تاریخ ایران مقابل تیم‌های اروپایی در جام جهانی برسند.

سابقه تیم ملی در جام های جهانی
این دهمین تقابل ایران و تیم‌های اروپایی بود که به اولین پیروزی ملی‌پوشان منجر شد. ملی‌پوشان از سال ۱۹۷۸ تا به اینجا ۲۰ گل خورده و هفت گل زده را به نام خود ثبت کرده‌اند و نتایج‌شان به این صورت بوده است: هفت باخت، ۲ تساوی و یک پیروزی.
شاگردان کارلوس کی‌روش پیش از این، اولین بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ را با باخت ۶ بر ۲ برابر انگلیس آغاز کردند که ضعیف‌ترین شروع ممکن در تاریخ این رقابت‌ها برای ایران بود.
ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با هدایت حشمت مهاجرانی به مصاف هلند و اسکاتلند رفت. بازی اول سه بر صفر شد و جدال با ارتش تارتان‌ها به نتیجه‌ مساوی یک بر یک انجامید. ۲۰ سال بعد نوبت به یوگوسلاوی و آلمان رسید؛ ۲ شکست یک بر صفر و ۲ بر صفر هم نتیجه‌ کار تیم تحت هدایت جلال طالبی بود.
در سال ۲۰۰۶ شاگردان برانکو ایوانکوویچ تنها با یک تیم اروپایی مقابله کردند. در آن دیدار تیم ملی با ۲ گل دکو و رونالدو برابر پرتغال شکست را قبول کرد. هشت سال گذشت تا ایران به جام جهانی برزیل رسید. باخت سه بر یک مقابل بوسنی و هرزگووین عاقبت کار ملی‌پوشان در آن مسابقه بود.
در جام جهانی ۲۰۱۸ یک مرتبه‌ دیگر تیم ملی ایران با ۲ تیم اروپایی هم‌گروه شد. ایران در هفته‌ دوم با گل دیگو کاستا به اسپانیا باخت و در ادامه مقابل پرتغال به تساوی یک بر یک دست یافت. گل زیبای کوارشما به وسیله‌ کریم انصاری‌فرد پاسخ داده شد. یوزها بعد از پنج باخت متوالی، به یک تساوی رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha