۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85478364
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سمنان ظرفیت تبدیل‌شدن به پایتخت هوش مصنوعی کشور را دارد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی متناسب با ظرفیت‌ها، گفت: سمنان زمینه تبدیل‌شدن به پایتخت هوش مصنوعی کشور را دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای فضای مجازی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: سمنان به دلیل وجود ظرفیت‌های بسیار بالای خود می تواند به پایتخت هوش مصنوعی کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری و حوزه زیرساخت فناوری ارتباطات و اطلاعات استان می‌توانند در بحث زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال به صورت ویژه ورود داشته باشند.

سمنان ظرفیت تبدیل‌شدن به «پایتخت هوش مصنوعی کشور» دارد

استاندار سمنان گفت: امروز با توجه به حساسیت‌ها و دشمنی‌های معاندان، تولید محتوا به منظور آگاهی‌بخشی و مدیریت فضای مجازی از جمله اهداف مهم شورای فضای مجازی است‌.

هاشمی به اهمیت موضوع و حوزه نرم افزاری و مدیریت فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: جلسات این شورا باید به صورت مستمر و هر ۲ هفته یکبار برگزار شود.

به گفته وی، در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در بحث ناامیدسازی مردم و برجسته کردن نقص‌ها، باید قرارگاه ویژه ای برای تولید محتوا و دفاع و تبیین دستاوردها تشکیل شود.

وی به ضرورت حفظ حرمت و جایگاه نماینده ولی فقیه در استان و همچنین وحدت مثال‌زدنی سمنان که مورد تاکید و تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت اشاره کرد و ادامه داد: این موارد به صورت ویژه در دستور کار شورای فضای مجازی استان قرار داشته باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: توانمندسازی دانش آموزان در جنگ شناختی دشمن با استفاده از ظرفیت های موجود در پدافند غیرعامل، از دیگر مباحثی است که باید در شورای فضای مجازی مدنظر باشد.

در این نشست علاوه بر شوشتری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، ۲۰ نفر از مدیران کل و کارشناسان حوزه فضای مجازی استان نیز حضور دارند.

ارائه گزارش فعالیت ها و اقدام‌ها در سال ۱۴۰۲ ، تشریح و تبیین آیین نامه شورای فضای مجازی استان و ارائه برنامه های راهبردی، عملیاتی و نقشه راه پیرامون ساماندهای فضای مجازی در سال جاری، از مهمترین موارد قابل طرح در این نشست بود.

سمنان دومین استان کشور پس از تهران در دارابودن زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی است و به عنوان یکی از کانون‌های تولید محتوای فرهنگی مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha