مهاجرت از اینترنت نسل چهار به پنج در سمنان آغاز شد + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: مهاجرت از اینترنت نسل چهارم به پنجم در ۲ شهر این استان با ساخت ۶ سایت این فناوری آغاز شد.

سیدیاسر حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای افزایش تعداد سایت‌های نسل پنجم اینترنت تلفن همراه در استان فراهم شده است، افزود: برای توسعه پوشش اینترنت نسل پنجم در استان سمنان دست کم بین ۵۰ تا ۶۰ سایت این فناوری نیاز است که هزینه راه‌اندازی فقط یک سایت در شرایط فعلی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش می‌کند تا برای شهروندان امکان مکالمه باکیفیت و اینترنت مطلوب را فراهم کند، ادامه داد: سرویس‌دهی اینترنت نسل چهارم و حفظ پایداری این شبکه در ۲۱ شهر استان سمنان از جمله وظایف اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی بیان کرد: خطوط مسی(ADSL) کیفیت کافی در پوشش اینترنت ندارد و اکنون توسعه فیبر نوری به منظور ارتقای کیفیت اینترنت و بهبود خدمت‌رسانی در دست اقدام است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان، برقراری ارتباط باکیفیت در روستاهای این استان، به عنوان لایه سوم توسعه ارتباطی، در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: مجموعه وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲ وجه دارد که شامل توسعه و زیرساخت توسعه می‌شود و با تمام توان برای تحقق این ۲ راهبرد در تلاش است؛ توجه به تامین و ارتقابخشی زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها به عنوان اولویت سوم گواه بر اهتمام این مجموعه در تحقق توسعه است.

این مسوول با بیان اینکه تولید و اقتصاد رابطه مستقیم با یکدیگر دارد، تصریح کرد: تلاش می‌شود برای جهش تولید و رونق اقتصاد در روستاها با تمرکز بر اصل حفظ شرایط فرهنگی، امکانات شهری از جمله اینترنت پرسرعت در روستاها نیز فراهم شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: تامین زیرساخت‌های ارتباطی از مولفه‌های مهم در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و رونق گردشگری است.

وی اضافه کرد: متخصصان، تجهیزات و فناوری، لازمه‌های ایجاد ارتباطات خوب، باکیفیت و مقرون به صرفه است و این رویکرد در مجموعه وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات دنبال می‌شود.

سمنان استان پیشرو در طرح «پنجره واحد زمین»

به گفته حسن‌پور، ارتباطات زیرساخت توسعه فناوری اطلاعات با حوزه‌های مختلف از جمله حقوق شهروندی، آموزش، سلامت، مفاهیم حقوقی و امنیت، مرتبط است و از جمله اقدامات در این حوزه راه‌اندازی سامانه پنجره واحد زمین به متولی‌گری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عدالت‌گستری و پیشگیری از زمین‌خواری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: سمنان دومین استان کشور و پیشرو در اجرای سامانه پنجره واحد زمین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، جزو استان‌های پیشرو است و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی این استان به عنوان قطب فناوری کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha