یک پیشکسوت: ساختار فوتبال ملی ایران متحول شود

شیراز-ایرنا- مدرس فوتبال و پیشکسوت ورزش فارس با بیان اینکه ساختار فوتبال ایران باید از اساس متحول شود، گفت: تیم جوان و با برنامه آمریکا در جام جهانی نشان داد که باید به بازیکنان جوان و دونده اهمیت داده شود.

نظام زارع روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ انگیزه و مسائل روحی روانی یکی از عوامل موفقیت یک تیم ورزشی است که در تیم ایران در جام جهانی نه در بازی با انگلستان و نه در بازی با آمریکا شاهد بودیم.
وی با اظهاراینکه آمادگی جسمانی از دیگر فاکتورهای موفقیت یک تیم است، بیان داشت: اکثر تیم های شرکت کننده در جام بیست و دوم از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستند که می توان به تیم ملی آمریکا اشاره کرد که حتی توان بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای را داشتند.

دفاع در یک سوم میانی زمین خودی اشتباه بود
این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه نباید مقابل امریکا در یک سوم زمین خودمان به دفاع می پرداختیم، ‌اظهار داشت: هر چند با یک تساوی صعود می کردیم اما تمرکز کردن در زمین خودی باعث شد به بازیکنان فشار بیاید در این حالت منجر به اشتباهات فردی هم می شود.
زارع ادامه داد:‌ بازیکنان آمریکا با دوندگی و پیدا کردن یکدیگر در زمین به راحتی از زیر فشار ایران خارج می شدند و این امر نشان دهنده این است که آنها روی بازیکنان جوان خود سرمایه گذاری و کار کرده اند.
وی تاکید کرد: ابوالفضل جلالی نمونه ای بارز از یک بازیکن جوانی است که در لیگ برتر ایران بازی می کند، او خیلی دیر به بازی آمد و در این مدت کم هم با اعتماد به نفس و نترس بازی کرد و پایه گذار چند حمله ایران بود، از این دست بازیکنان در لیگ فوتبال ایران زیاد است باید به آنها در بازیهای ملی بیشتر میدان دهیم همان کاری که آمریکایی‌ها کردند.

نبود بازیکن خلاق و دریبل زن
وی اضافه کرد:‌ در تیم ایران بازیکنی که بتواند با خلاقیت فردی و سرعتی چند بازیکن را از سر راه بردارد دیده نمی شد در حالی که درلیگ برتر چندین بازیکن از این دست همچون مهدی قایدی وجود دارد اما سر مربی تیم ملی فقط نگاهش به بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند، بود.

بها دادن به مربیان جوان ایرانی
زارع افزود :‌باید به مربیان جوان ایران وبازیهای لیگ برتر باشگاهی بها دهیم تا فوتبال ملی متحول شودٰ، متاسفانه در فوتبال باشگاهی ایران که پایه های تیم های ملی را می سازد اصلا اهمیت داده نمی شود.
این کارشناس فوتبال ادامه داد:‌ باید هم اینک فدراسیون فوتبال تمرکز خود را بر روی برگزاری منظم مسابقات باشگاهی داشته باشد تا بتوانیم برای مسابقات فوتبال جام ملت های ۲۰۲۳ اسیا که در قطر بر گزار می شود با استفاده کادرفنی ایرانی پس از حدود ۵۰ سال بتوانیم دوباره قهرمان اسیا شویم .

از شکست باید درس بگیریم
وی گفت: اگر از شکست درس نگیریم نمی توانیم موفق باشیم، شکست ایران مقابل آمریکا پایان کار نیست مشروط به اینکه خوب برنامه ریزی کنیم و با یک چشم انداز به جام های جهانی آینده خوشبین باشیم.

دیدارتیم های ایران و آمریکا در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شامگاه سه شنبه با نتیجه یک برصفر به سود آمریکا پایان یافت تا رویای صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله حذفی این رقابت‌ها در دل هواداران فوتبال باقی بماند.
ایران و آمریکا پس از ۲۴ سال دوباره رو در روی یکدیگر قرار گرفتند تا این بار آمریکایی ها برنده شوند. این 2 تیم پیش‌تر در ‌جام جهانی ۹۸ فرانسه رقابت کردند که آن دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران پایان یافت.
تیم های ایران، ولز، انگلیس و آمریکا در گروه B قرار داشتند و در پایان نیز تیم های انگلیس و امریکا به مرحله حذفی راه یافتند تا به ترتیب حریف سنگال و هلنددر مرحله حذفی شوند.
در بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۳۲ تیم شرکت دارند و درهشت گروه با هم بازی می‌کنند و در پایان مرحله گروهی از هرگروه ۲ تیم به مرحله بعد که به صورت حذفی برگزار می شود، راه خواهند یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha