۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85479358
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طوفان و تگرگ ۲۱۷ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میامی زد

شاهرود - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی میامی گفت: برآورد اولیه خسارت طوفان و تگرگ به بخش کشاورزی در منطقه پل ابریشم و بخش کالپوش این شهرستان ۲۱۷ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسینی روز پنجشنبه به رسانه ها اظهار کرد: طوفان و تگرگ به ۱۳۴ هکتار از باغ‌های پسته و ۱۱۵ هکتار از محصولات زراعی گندم ، جو و چغندر قند در منطقه پل ابریشم ۱۸۳ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

وی به خسارت‌دیدگی ۵۲ هکتار از بخش کشاورزی کالپوش اشاره کرد و افزود: باغ ها و مزارع این بخش هم ۳۳ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال خسارت دید.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ابراز کرد: پس از بارش تگرگ در این مناطق طی روز گذشته، کارشناسان مراکز جهادکشاورزی بازدید از مزارع و باغ‌های این شهرستان را آغاز و میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است. تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha