۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84545324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶۷ برنامه هفته کتاب توسط کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۴۶۷ برنامه فرهنگی و ترویجی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود گفت: به دلیل زیاد بودن تعداد برنامه‌ها، اجرای آن ها با مناسبت هفته کتاب در ۲ هفته انجام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان ابراز داشت: طی برنامه‌های این هفته، در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی و سطح آگاهی عمومی تلاش می‌شود. 

وی با بیان اینکه مسئولان استان سمنان نهایت همکاری را با اداره کل کتابخانه های عمومی دارند افزود: کتابخانه شهید محسن فخری‌زاده تیرماه ۱۴۰۰ بعد از ۱۱ سال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در مهدیشهر افتتاح شد که دومین کتابخانه از نظر وسعت، کیفیت و کمیت در استان سمنان است. 

طاهریان یکی از اهداف اصلی این اداره کل را رسیدگی به روستاییان دانست و گفت: یک کتابخانه در روستاهای دیزج شاهرود به تازگی افتتاح شد و یک کتابخانه نیز در روستای جزن این شهرستان پنجشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: به منظور فراهم‌آوری سهولت استفاده ناشنوایان و کم‌شنوایان از کتابخانه، بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی سمنان افتتاح شد و قسمت نابینایان نیز از قبل در این کتابخانه وجود داشت. 

۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار نام دارد و شعار امسال «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» انتخاب شده است.

۵۵ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی و مستقل در استان سمنان وجود دارد که دارای ۳۵ هزار و ۴۶۲ عضو و یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۴۲ نسخه کتاب هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha