سه پروژه درمانی و دانشجویی تبریز با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد

تبریز - ایرنا - سه پروژه درمانی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه‌ها شامل بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مدنی تبریز، سلامتکده طب ایرانی و مکمل و خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.

دستگاه جدید آنژیوگرافی و EPS مدل ۵۲۰ Innova IGS در بیمارستان شهید مدنی تبریز به خدمات رسانی این مرکز اضافه شد. این دستگاه در فضای ۷۰ متری و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است.

این دستگاه جدید ضمن برخورداری از توان دقت و سرعت بالا، ۲ منظوره بوده و آنژیوگرافی و الکترو فیزیولوژی ( پیس میکر و EPS ) را به طور همزمان انجام می‌دهد.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مدنی، از تعدادی از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

دکتر بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در حاشیه افتتاح بزرگترین و جامع ترین مرکز ارائه خدمات طب ایرانی شمالغرب کشور در تبریز، گفت: این سلامتکده با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع در محل طبقه همکف بیمارستان سابق کودکان تبریز پس از انجام عملیات بازسازی کامل و با تجهیزات کامل راه اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز دارای اتاق‌های جداگانه برای انجام کلیه اعمال یداوی شامل حجامت، زالو درمانی، فسد، حقنه و آب زن برای مردان و زنان است.

وی گفت: تمامی اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی، فعالیت‌های آموزشی و درمانی را در این مجموعه انجام خواهند داد.

استاندار آذربایجان شرقی پس از افتتاح سلامتکده طب ایرانی، از کلینیک شیخ‌الرئیس ۲ در جوار این سلامتکده بازدید و بر فعال‌سازی کامل همه بخش‌های آن تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha