۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85474795
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

محموله ۶۹ تنی سنگ معدنی سیلیستین در شاهرود توقیف شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۳
کد خبر: 85474795
محموله ۶۹ تنی سنگ معدنی سیلیستین در شاهرود توقیف شد

شاهرود - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۶۹ تن سنگ معدن سیلیستین در شاهرود توقیف و سه متهم سودجو در این راستا نیز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سیدعلی میراحمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا به ویژه مبارزه با استفاده غیرمجاز از معادن و منابع طبیعی، ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ رویان و پاسگاه انتظامی طرود شاهرود با اشراف اطلاعاتی، پایش کویر و مسیرهای مواصلاتی ۲ خودرو سنگین حامل سنگ سیلیستین که به صورت غیرمجاز برداشت شده بود را شناسایی و توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت برای استخراج از معدن سنگ سیلیستین به علت نبود استانداردهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی غیرمجاز است، ابراز کرد: در بازرسی از این خودروها مقدار ۶۹ تن سنگ سیلیستین کشف و در این رابطه سه نفر دستگیر و ۲ خودرو کامیون و تریلر هم توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ میراحمدی خاطر نشان کرد : پلیس به هیچ عنوان اجازه استفاده غیر مجاز از معادن، تخریب و اتلاف منابع طبیعی را نمی‌دهد و از شهروندان انتظار می‌رود تا در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بی‌درنگ از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

طرود با بیش از سه هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شاهرود و در شرق استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ماموران پاسگاه طرود شاهرود بیستم فروردین ماه ۱۴۰۳، پنج خودرو حامل ۱۰ تن سنگ معدنی سیلیستین را توقیف کردند.

طبق آماری که سال ۹۵ منتشر شد، ذخیره سیلیستین دنیا حدود هفت میلیون تن است. سیلیستین یک کانی فلزی است که در صورت انجام عملیات فرآوری می‌تواند در صنایع مختلفی همچون صنایع داروسازی و الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد اما نداشتن تجهیزات و فناوری‌ برای فرآوری این محصول در کشور باعث شده است، سالانه میزان زیادی از آن با خام‌فروشی به کشورهای صنعتی صادر شود و ارزش افزوده واقعی را در داخل کشور بدست نیاورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha