۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84552831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه والدین نقش بسزایی در ایجاد رغبت کتابخوانی در کودکان ایفا می‌کند

شاهرود- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: کودکان اعمال و رفتار والدین را در ذهن خود ثبت و از آن الگو برداری می کنند و در این راستا مطالعه والدین نقش بسزایی برای ایجاد رغبت مطالعه در کودکان ایفا می کند.

به گزارش ایرنا ، علی رضوانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی تاثیر جایگاه علمی والدین در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در فرزندان شهر نمونه گردشگری بسطام در مدرسه علمیه خواهران  فاطمه بنت اسد (س) این شهر افزود: کودکان باید بدون ترس ، اضطراب و فشار روانی کتاب را مطالعه کنند تا بیشتر با کتاب مانوس شوند.
وی با بیان اینکه رفتار ، کردار و سخنان پدر و مادر ها در خانواده آیینه تمام نمایی برای پرورش فرزندان محسوب می شود ، ادامه داد: ۷۳ درصد یادگیری افراد از راه دیدن و ۱۳ درصد دیگر نیز از راه شنیدن انجام می شود.
به گفته وی ،به پا دادشتن نماز اول وقت و عادت به مطالعه روزانه در یک زمان مشخص به عنوان یک رفتار منظم در ذهن فرزندان نقش می بندد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: روایت‌های دینی و تاکید بزرگان و امامان بر تبلیغ و دعوت عملی مردم به امور به جای گفتار شفاهی و زبانی است.
رضوانی افزود: تحقیقات دانشمندان به تاثیر رفتار و کردار و سخنان والدین قبل از تولد نوزاد در پرورش کودکان با انگیزه را نشان می دهد که در دین اسلام هم بر این مهم بسیار تاکید است.
امام جمعه موقت شاهرود هم در این نشست گفت: حواس پنجگانه ،محیط اطراف ما ، والدین ، اراده در علم آموزی نسل ها بسیار تاثیر گذار و مکمل  است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد نظری با بیان اینکه بیش از یکهزار آیه قرآن کریم مربوط به علم آموزی است افزود: در این راستا دانش آموختن ، جایگاه‌های علم آموزی و مطالعه مفید بسیار در دین اسلام مقدس است.   
به گفته وی ، قول خداوند در آیات الهی قرآن آشکار است و فعل و عمل باریتعالی در آفرینش تجلی دارد.
وی ادامه داد: سفارش‌های الهی و جهان آفرینش همگی برای افزایش دانایی و علم آموزی است.
این نشست هم اندیشی علمی برای دانشجویان  و طلاب حوزه در فضای مجازی در دسترس بود.
دربخش بسطام شاهرود در قلعه نو خرقان ، میقان ، مجن ، کلاته خیج و شهر نمونه گردشگری بسطام کتابخانه های عمومی به مردم ، علاقمندان و اعضای خود خدمات کتابخانه ای ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha