استاندار: گزارش مبسوطی از مطالبات مردم مازندران به رئیس‌جمهور اعلام خواهد شد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که مردم علوی تبار استان کرامت انسانی و دینی عمیقی دارند، گفت: در سفر پایان هفته جاری هیأت دولت به استان، گزارش غیر واقعی از وضعیت استان به رئیس‌جمهور اعلام نخواهد شد و مطالبات به حق مردم را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری سه شنبه شب در نخستین نشست با خبرنگاران مازندران با ذکر این نکته که اگر نتوانیم نقد پذیر باشیم به جایی نخواهیم رسید. تصریح کرد:واقعیت شاخص‌های توسعه اقتصادی مازندران و مشکلات زیر ساختی به درستی تجزیه و تحلیل شده و در این سفر به شخص رئیس‌جمهور گزارش خواهد شد.

استانداری مازندران از رسانه ها به عنوان مهمترین مشاور برای حل نظام مسایل و پاسخگویی به مطالبات مردم و توسعه ای نام برد و ادامه داد: امروز رسانه های رسمی نقش مهمی در تربیت، آموزش وتصمیم گیری در حکومت دارد.

نوری خاطر نشان کرد: رسانه های رسمی تنظیم کننده اخبار و اطلاعات شبکه های اجتماعی هستند.

استاندار مازندران رسالت رسانه ها در استان بسیار سنگین توصیف کرد و ادامه داد: مانع مازندران را با هم حل و فصل کنیم، معتقدم امروز رسانه از انتشار محض اطلاعات به مرحله مشاوره برای مسوولان و دست اندرکاران رسیده است.

نوری دیوان سالاری اداری مازندران را بزرگترین مانع اساسی حل نظام مسایل استان دانست و توضیح داد: مسایل استان در همه بخش در بوروکراسی اداری گرفتار می شود و به نظر می رسد این معضل حتی از دیوار چین و برلین بلندتر شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم برگزاری جلسات فصلی با رسانه های مازندران تاکید کرد و گفت: از ایده های خبرنگاران به عنوان مشاوره استفاده می شود.

نوری کشاورزی و گردشگری مازندران را از اولویت‌های توسعه ای استان نام برد و اظهار داشت: گردشگری در این خطه گردشگری انبوه که آسیب های مختلفی هم دارد، است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته ۷۱ درصد مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به مازندران عملیاتی شده است، گفت: فرصت ها را باید درک کرد و رسانه ها ظرفیت بزرگی برای حفظ منافع مردم در استان هستند.

نوری مازندران را استانی با ظرفیت های ویژه ملی دانست و تصریح کرد: حفظ منافع در مازندران ملی است.

استاندار: گزارش مبسوطی از مطالبات مردم مازندران به رئیس‌جمهور اعلام خواهد شد

نیروگاه زباله زباله سوز ساری با هدف بهره برداری تا دهه فجر امسال با جدیت دنبال می شود

استاندار مازندران از تامین یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری خبر داد و گفت : باید امیدوار باشیم دهه مبارک فجر امسال این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی حل پسماند مازندران را برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: دفن زباله مازندران تجربه خوبی نیست و پیامدها زیست محیطی زیادی دارد.

نوری با بیان اینکه تولید روزانه سه هزار ۱۰۰ تن زباله در مازندران می تواند فرصت هم باشد، ادامه داد: معتقدم توانایی حل ۲ معضل اساسی شامل پسماند و مهار هدر رفت آب های سطحی در استان وجود دارد.

استاندار مازندران با اظهار این که خبرنگاران مدافعان منافع مازندران هستند، گفت: با مردم شفاف هستیم و عده‌های خود را عملیاتی می کنیم.

نوری از رسانه ها خواست تا اخبار حضور آیت الله رئیسی به مازندران را در قالب دو دوم سفر به درستی منعکس کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

بهره‌برداری از ۹۵۰ طرح حوزه برق در سفر رئیس‌جمهور به مازندران

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha